Cele cinci elemente "de poveste" din marketingul pe retele sociale: cine este eroul, care este morala?

Super Bowl este cunoscut pentru doua lucruri – fotbalul american si reclamele care sunt prezentate in timpul competitiei sportive. In mare parte, pentru a atinge tinta, reclamele de valoare (si foarte scumpe de altfel) incearca sa emotioneze, nu doar sa prezinte, sec, produse sau servicii.

Atunci cand sunt realizate bine, social media marketing are de asemenea capacitatea de a spune povesti umane. Mai jos, sapte feluri de a te folosi de social media pentru a spune povesti care sa te conecteze cu potentialii clienti, sa construiesti afinitate si loialitate si sa iti promovezi produsele.

1. Cunoaste-ti scopurile de marketing

Prioritatea este sa cunosti scopurile pe care vrei sa le atingi prin folosirea social media. Scopul te va ajuta sa determini si sa “impachetezi” eficient povestile pe care le transmiti.

Daca scopul este de a vinde mai multe produse, atunci povestile pot aminti despre felul in care clientii se pot folosi de ele, simtindu-se bine in proces. Daca este pentru a creste afinitatea, povestile pot avea tenta caritabila sau feluri in care produsele tale fac viata mai frumoasa.

2. Incorporeaza elemente de poveste

Conform Copyblogger, blog de marketing, orice poveste are nevoie de cinci elemente: un erou, un scop, un obstacol care trebuie depasit, un mentor si o morala.

Citeste si:
Facebook a acceptat sa plateasca o amenda de 580.000 de euro
Scandalul Cambridge...

In marketing, clientul este eroul; scopul este ceea ce isi doreste eroul-client sa realizeze prin intermediul produsului/serviciului pe care il vinzi tu; obstacolul este problema pe care produsul tau o va rezolva; si business-ul tau este mentorul care ghideaza consumatorii catre decizia de achizitie.

In final, morala povestii este un call-to-action care spune audientei care ar putea fi urmatorul pas – fie sa viziteze un site, sa cumpere un produs sau sa capete mai multa informatie.

3. Personalizeaza-ti povestea

Oamenii relationeaza mult mai bine cu alti oameni decat cu brandurile. De aceea companii precum Dell sau Comcast fac legatura intre numele oamenilor si companie, pe Twitter. De exemplu, program managerul Stefanie Nelson este pe Twitter @StefanieAtDell.

Comunica astfel cu numele mic, nu cu brandul, si vei avea mult mai mult succes.

Citeste si:
Drumul catre succes si prabusirea platformelor de social media
Drumul catre succes si...

4. Utilizeaza o varietate mare de formate media

Poti spune povesti atat in varianta scrisa, video, fotografii, infografice si altele.

Retailerul Lululemon http://blog.lululemon.com/ foloseste un blog si Instagram pentru a construi povesti care sa ii ajute sa isi promoveze produsele care, la randul lor, ajuta oamenii sa “traiasca mult, fericit si vesel”.

O poveste spusa intr-un anumit fel, poate fi spusa si altfel – intr-un podcast, clip sau Vine. Astfel, poate fi distribuita pe mai multe canale.

5. Foloseste-te de punctele forte ale fiecarei retele sociale

Atunci cand vorbim de a spune o poveste, fiecare retea sociala are anumite puncte forte pe care este bine sa stii sa le folosesti. Facebook Page Timeline este potrivit pentru a impartasi text, imagini si videoclipuri, intr-o anumita perioada scurta de timp.

Citeste si:
Instagram blocheaza postarile care promoveaza produse de slabit
Instagram si Facebook vor...

Pinterest poate fi folosit pentru colectie de imagini, acompaniate de scurte descrieri care spun povestea dintr-o singura privire. Twitter este potrivit pentru anunturi scurte si care pot capta atentia cititorilor aproape in timp real, desi doar pentru o perioada scurta de timp.

6. Permite clientilor sa isi spuna povestile

Una dintre cele mai bune feluri in care poti folosi social media este sa permiti clientilor sa impartaseasca povestile prin fotografii, video, update-uri sau comentarii.

7. Spune “povesti vii”

Oamenii nu vor sa petreaca ore intregi pe social media doar pentru a afla lucruri care s-au intamplat in trecut. Ei vor sa stie ce se intampla chiar acum, si chiar la ei in zona.

Este vital deci sa updatezi profilul companiei tale cu continut proaspat, si sa faci acest lucru in mod regulat.

Sursa foto

Afla informatii suplimentare despre acest subiect precum si alte ponturi despre cum sa cresti prezenta brandului tau prin intermediul instrumentelor de social media in workshop-ul sustinut de experta britanica Alison Battisby, in cadrul ecomTEAM 2014.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea eCommerce »



Citeste si
VTEX lanseaza in Romania programul VTEX Partner Insights