A incepe un business de retail online incepe prin a sti ce produse sa vinzi. Si daca antreprenorii romani sau cei care au deja magazine online nu prea se lasa “trasi de limba” in a dori sa spuna ce ar (re)incepe daca ar lua-o de la zero, wall-street.ro vine cu cateva propuneri care ar putea “sa prinda” in aceasta perioada.

Antreprenorii au multe motive pentru a incepe un business de ecommerce. Unii au pur si simplu o pasiune foarte mare pentru un anumit produs, categorie de produse sau hobby-uri. Altii sunt pur si simplu pasionati de mediul online, de marketing, mai degraba decat de anumite produse. Pentru ei conteaza mai mult sa gaseasca un segment de piata profitabil si mai putin sa isi urmeze un vis.

In acest articol, incercam sa va oferim cinci potentiale nise pentru 2014; in comentarii va invitam sa indicati si alte nise pe care le considerati potential profitabile.

Piata de electroIT este probabil una dintre cele mai saturate, dar acest lucru nu ar trebui sa descurajeze tinerii antreprenori care vor sa isi deschida un business de eCommerce.

Electronice si accesorii greu de gasit

ElectroIT-ul dedicat persoanelor fizice este una dintre cele mai populare categorii, in general. Piata este foarte concurentiala dar in continua crestere, in Romania dar si pe plan mondial.

Poate nu este o idee foarte buna sa incerci sa te iei la tranta cu jucatori mari si deja bine stabiliti in piata – eMag.ro, Altex, Flanco etc, comercializand aceleasi tablete, MP3 playere sau telefoane mobile. Ai putea avea insa succes daca ai comercializa electronice greu de gasit si accesorii care nu pot fi gasite atat de usor. Incearca de asemenea sa gasesti producatori internationali de echipamente IT care inca nu au parteneriate in Romania, si sa negociezi o exclusivitate.

Etsy.com, platforma de comert online, poate deveni o adevarata sursa de inspiratie. De exemplu Blujoos vinde cu succes carcase de iPhone in stil Antic SteamPunk. Un alt magazin vinde jocuri vechi, pentru Nintendo NES.

Categoria ElectroIT este destul de mare si vasta pentru a accepta nou veniti, atata timp cat acestia nu incearca sa copieze magazinele deja foarte cunoscute si cu ani de experienta in spate.

Accesorii si parti auto

Romanii continua, luna de luna, sa cumpere mii de masini. Nu exista semne ca omenirea, per total, va renunta la comoditate si implicit la masini, asa ca ar putea fi o idee buna sa intri in business-ul de retail de accesorii si parti auto.

Mai mult, acest segment are o multime de nise mai mult sau mai putin marunte si sub-categorii in care un business de eCommerce ar putea gasi multiple oportunitati. De exemplu, te-ai putea specializa pe un anumit model sau marca, sau sa incerci sa gasesti piese pentru masini mai putin intalnite pe strazi.

Te poti specializa de asemenea pe vanzarea de huse de volan sau vopseluri inedite.

Bijuterii si accesorii

Marii retaileri de bijuterii, in special cei din industria mariajelor, ar putea sa primeasca cea mai mare parte din vanzari si comenzi, dar exista inca destul loc pentru online retaileri specializati.

Mergand pe aceeasi tema de produse greu de gasit si accesorii unice, noile magazine de bijuterii probabil nu ar trebui sa inceapa prin a oferi produse identice sau similare cu ceea ce ofera concurenta – inele, coliere, cercei si asa mai departe.

Mai degraba ar trebui ca retailerii noi sa se axeze pe ceea ce se numeste, in engleza, “long-tail products”, pentru care nu este inca competitie acerba.

Noile magazine ar putea vinde bijuterii handmade sau sa promoveze designeri inca nu foarte cunoscuti; obiectele vechi castigate sau gasite pe site-uri internationale de licitatii, design-uri realizate din materiale rare sau design fara diamante sau alte pietre pretioase scumpe.

Mai mult, un comerciant ar putea oferi bijuterii in chirie, doar pentru ocazii speciale.

Accesorii de imbracaminte

Accesorii de imbracaminte precum curele, palarii sau chiar cravate reprezinta categorii largi cu un numar mare de oportunitati pentru noi business-uri.

Aici, din nou, este poate cel mai bine sa adresezei segmente cu produse unice sau rare care nu sunt disponibile “la duzina” in magazinele concurente.

O alta nisa pe care ati putea intra ar putea fi parteneriatele cu scoli sau companii care impun o anumita tinuta standard.

Jucarii, sustinerea hobby-urilor si jocuri

Vanzarile de jocuri, instrumente necesare sustinerii de hobby-uri si alte asemenea au crescut, in SUA, cu 13% in timpul concediilor de iarna, conform comScore. Desi in Romania nu exista studii in acest sens, exista in mod clar potential ridicat pe piata locala.

Este de mentionat ca nu toate jucariile sau hobby-urile sunt adresate copiilor. Things from Another World sau, in Romania, ErouPeBanda.ro au o selectie de produse care nu sunt adresate copiilor – produse de colectie, relativ scumpe, adresate pasionatilor.

Obiecte de hobby pot include orice de la modele de avioane pana la computere vechi sau papusi.

Tu ce idei de magazine de comert online ai? wall-street.ro te incurajeaza sa comentezi.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri