Polonia este cea mai mare piata de eCommerce din Europa Centrala si de Est, insa nici pe departe la fel de dezvoltata ca cea din Marea Britanie, Germania si Franta. In UK, cei 148 de retaileri luati in calcul de recent publicatul raport 2014 Europe 500, au generat vanzari online totale de 31,03 miliarde de euro, de 47 de ori mai mari decat magazinele luate in calcul in Polonia.

Cele cinci magazine luate in considerare in Polonia au cumulat vanzari totale de 653 de milioane de euro. In comparatie, cele 63 de magazine incluse in studiul Europe 500 au generat vanzari combinate de 18,26 miliarde de euro, de 28 de ori mai ridicate decat Polonia, in timp ce cele 79 de magazine din Franta au realizat vanzari combinate de 14,38 miliarde euro, de 22 de ori mai mari.

Cu toate acestea, piata de eCommerce din Polonia a crescut accelerat comparat cu tarile amintite anterior – 28,2%. Piata din UK a evoluat cu 14,7%, Germania cu 15,1% si Franta, 23,5%. Per total, tarile din Europa Centrala si de Est evolueaza mai rapid decat cele din vest, mult mai dezvoltate.

In Europa de Est, zona care include Rusia, Ucraina, Romania, Bulgaria si alte natiuni, vanzarile totale in eCommerce au fost de 19,3 miliarde de euro in 2013, in crestere cu 36% de la 14,20 miliarde euro in 2012. Aceste estimari includ vanzarile de bilete, travel si retail. In Europa Centrala, care include Cehia, Ungaria, Polonia si alte tari, vanzarile din eCommerce au crescut cu 24,3%, pana la 7 miliarde de dolari.

Per total, intreaga piata de eCommerce din Europa a crescut cu 15,1%, pana la 358,6 miliarde de dolari in 2013. “Pietele din Europa de Est au un potential foarte ridicat, spune Wijnand Jongen, statistical board la ECommerce Europe. “Doar 27 din cei 162 de milioane de locuitori cumpara online”.

Citeste si:
Tendinte de urmarit in eCommerce: Second hand market, eFulfillment
Tendinte de urmarit in...


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea eCommerce »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
90% dintre romani ar cumpara mai mult daca ar putea alege ora livrarii