In primul semestru al anului curent clientii au pus accent pe tehnologii de ultima generatie care, pe termen lung, aduc beneficii printr-un consum mai mic de energie. Pe segmentul de fashion online, concurenta este in crestere aparand saptamanal noi jucatori pe piata.

Sarbu, Flanco: cea mai mare crestere au inregistrat-o electrocasnicele mari

Dragos Sarbu, CEO Flanco, are motive de optimism intrucat, “dupa mult timp, piata a reusit cateva luni consecutive de crestere” in primul semestru al anului. “Oamenii incep sa isi recapete increderea – un factor esential pentru revenirea consumului”, spune managerul celui de-al treilea retailer din piata de electroIT.

De asemenea, ca tendinta generala, clientii isi bazeaza alegerile pe o imbinare intre necesitate si dorinta de modernizare, de aici si importanta pe care o acorda performantelor tuturor produselor, nu doar celor electronice si IT, mai spune el.

„In primele luni din an, am observat orientarea clientilor spre tehnologiile de ultima ora si pe segmentul de electrocasnice, unde noile beneficii se traduc printr-un consum mai mic de energie, dar si prin economie de spatiu si de timp. Cea mai mare crestere au inregistrat-o electrocasnicele mari, de peste 15% , in timp ce electrocasnicele mici au avut un avans de 10%. Cum era de asteptat, tabletele au continuat sa sustina cresterea categoriei de produse IT, iar produsele audio-video au dat plusul de 6% pe zona de electronice, compensand pentru scaderile segmentului foto”, mai spune el.

Compania se apropie de 1.000 de angajati si doreste sa mentina acest numar pana la finalul anului.

Daca ar putea schimba doua lucruri in electroIT-ul romanesc, el ar incerca sa convinga mai multi clienti ca o investitie initiala putin mai mare decat aveau in plan poate insemna, de fapt, economii pe termen lung – „si asta pentru ca vor avea un produs mai performant, pentru mai mult timp. Sau ca un accesoriu luat la timp poate proteja o investitie mult mai mare – un telefon de ultima generatie sau o tableta.

“Vreau ca in magazine consilierii de vanzari sa trateze clientii cu acelasi respect pe care si-l doresc, la randul lor, atunci cand sunt in postura de client, cu un zambet sincer si cu profesionalism. Iar schimbarea se vede, chiar daca intotdeauna sunt lucruri de imbunatatit”. El nu a dorit sa comenteze asupra evolutiei concurentilor din piata, spunand doar ca “activam pe o piata puternic concurentiala, unde fiecare alege strategia pe care o considera cea mai buna”.

Marius Ghenea, FiT Distribution: As mari marjele de profit tipice din comertul online

Vanzarile FiT Distribution, care detine PCFun.ro, PCGarage.ro sau FashionUp.ro, au crescut cu circa 30% de la an la an, factorii care au influentat aceasta evolutie fiind legati in principal de o orientare in crestere a consumatorilor din Romania catre achizitii de la magazine online, crestere constanta in ultimii ani.

“Foarte vizibila pe piata a fost competitia in crestere rapida pe zona de intermedieri vanzari-cumparari online pentru persoane fizice (Mercador/OLX, Tocmai, etc.). Aceasta a contribuit in ansamblu la cresterea interesului publicului din Romania pentru tranzactii online. In realitate, au fost mai multi factori care au contribuit in ultimul an la cresterea interesului si increderii consumatorilor din Romania in tranzactiile online de tip e-commerce, vedem si in 2014 si in urmatorii ani o tendinta clara de crestere semnificativa a cumpararilor online pe piata locala”, puncteaza antreprenorul.

In ceea ce priveste concurenta, Marius Ghenea nu ezita sa puncteze ca eMag ramane principalul jucator de pe piata, compania intarindu-se dupa tranzactia Naspers “insa in acelasi timp, au crescut alaturi de eMag si alti jucatori in piata, inclusiv grupul nostru inregistreaza cresteri semnificative, asa cum am mentionat. Asta inseamna ca in realitate, in continuare competitia nu este neaparat intre jucatorii de pe piata online, ci mai curand intre modelul traditional de vanzari si modelul online. Cum modelul online isi demonstreaza din ce in ce mai clar avantajele fata de cumpararea traditionala din magazinul de electronice sau IT, vom vedea probabil si in continuare un transfer din zona offline catre zona online, care ofera practic oportunitati tuturor magazinelor online, nefiind un “joc de suma zero” pentru acestia”.

Daca ar fi sa schimbe ceva la eCommerce-ul electroIT, Marius Ghenea ar mari marjele de adaos tipice din comertul online, care sunt pe multe categorii de produse prea mici fata de un prag economic rentabil al companiilor din aceasta industrie.

“S-a ajuns la astfel de marje foarte mici atat din cauza competitiei in preturi din verticala online, dar si din cauza reducerii preturilor in magazinele traditionale. Aceasta situatie poate conduce la o blocare a multor jucatori care, daca nu mai reusesc sa ramana profitabili, nu vor avea nici resursele financiare pentru a continua investitiile in imbunatatirea produselor si serviciilor oferite clientilor”.

In al doilea rand ar imbunatati nivelul de informatii existent in randul consumatorilor – “cred ca daca mai multi consumatori sau potentiali consumatori online ar fi informati corect cu privire la avantajele comertului online, am avea o piata online mult mai mare in Romania”, considera managerul.

Doua exemple sunt legate de faptul ca multi clienti sau potentiali clienti online nu cunosc regulile simple de retur al produselor cu garantia banilor inapoi, sau faptul ca o majoritate a celor care nu cumpara online au retineri fata de acest model de business deoarece sunt convinsi ca achizitiile online se pot face doar cu cardul de credit, in timp ce in realitate, majoritatea vanzarilor se realizeaza de fapt cu plata numerar la livrare, fara ca acei cumparatori sa introduca macar niste date de card pe Internet.

Miniprix: Saptamanal apar magazine noi de fashion, clientii sunt din ce in ce mai exigenti

Miniprix, companie care a generat in 2013 o cifra de afaceri de 17,2 milioane de euro si are in prezent 320 de angajati, a generat in prima jumatate a anului o cifra de afaceri de peste 8 milioane de euro, 42% proveniti din zona de online, “dovada ca diversitatea produselor si investitia in formarea exercitiului de shopping digital pentru un public deschis la nou a dat rezultate”, a declarat Elena Stoica, marketing manager al companiei.

In ceea ce priveste tendintele in retailul de fashion online, managerul de marketing al Miniprix spune ca, dupa ce in primii ani de activitate s-au axat pe dezvoltarea retelei de clienti si parteneri, acum compania intra “in faza a doua”, si anume imbunatatirea personalizarii interactiunii cu clientii si cresterea ratei de retentie, “mare parte din bugete fiind directionata catre zona de performance. Traim o perioada interesanta, in care facem migrarea de la cantitate la calitate”.

Nisa de fashion in zona de comert online are o dinamica interesanta acest an, saptamanal aparand magazine noi. “Aceasta dinamica are efecte pozitive in masura in care aceste magazine 'new-entry' se pot alinia la un standard de calitate si pot contibui la cresterea pietei si in special la castigarea increderii internautilor in comertul eletronic. In contextul in care cumparatorii au devenit din ce in ce mai exigenti, se simte o presiune din ce in ce mai mare pe zona de pret, dar si pe beneficiile acordate clientilor, marii jucatori din piata intrecandu-se in acordare de discount-uri, transport gratuit, metode multiple de plata, incentive-uri in vouchere de cumparaturi, servicii aditionale”.

Acest lucru inseamna ca 2015 va fi un an definitoriu pentru multe companii care activeaza pe nisa de fashion, ramanand pe piata doar cei care vor reusi sa gaseasca echilibrul intre “tentatia de a acorda beneficii pentru rezultate immediate” si construirea unei strategii pe termen lung pentru un business solid si consecvent.

Daca ar putea schimba ceva la eCommerce-ul romanesc de fashion, directorul de marketing al Miniprix ar dori sa gaseasca o disponibilitate mai mare a reprezentantilor magazinelor online de a face sharing de informatii si cunostinte, de a gasi solutii la probleme comune si demararea unor programe de educare a pietei. “Acestea sunt aspecte care cred ca ar putea creste calitatea eCommerce-ului romanesc , in contextul globalizarii concurentei”.

Dan Vidrascu, Elefant.ro: Am marit numarul de produse disponibile cu 50.000

Veniturile Elefant.ro in prima jumatate de an sunt in linie cu obiectivul de a mari cifra de afaceri pe 2014 de 2,5-3 ori fata de 2013.Cresterea a fost in principal influentata de diversificarea ofertei Elefant.ro, subliniaza Dan Vidrascu, CEO al retailerului online de carte.

“Practic, daca la inceput de an aveam cam 90.000 de produse in catalog, acum avem in oferta peste 140.000 de produse. In aceasta prima jumatate de an am intrat in zona de cosmetice si produse de ingrijire personala, parfumuri, iar de curand am lansat produsele pentru bebe si copii (altele decat jucariile pe care le aveam deja in elefant.ro). In iunie veniturile din categoriile noi au depasit veniturile din categoriile cu care Elefant.ro s-a consacrat (carte, eBooks, eReadere). Mai mult, in afara intrarii oficiale pe categoriile enumerate, am mai derulat promotii punctuale cu o gama mult mai larga de produse, din domenii foarte diverse, campanii menite sa raspunda cererii venite dinspre clientii si clientele elefant.ro. Va amintiti campania de 15% la toate laptopurile Apple sau campania de Paste cu cosuri-cadou ce includeau produse alimentare si bauturi”, spune el.

In intregul eCommerce, unele estimari arata o crestere de aproximativ 30%. La elefant.ro cresterea a depasit 100% in primele 6 luni ale anului, spune Vidrascu. “Stam cu ochii si la concurenta, dar mai putin. Cel mai mult stam cu ochii la clientii Elefant.ro. Ne interseaza mult mai mult ce isi doresc ei, ne intereseaza sa le oferim ce isi doresc, chiar si prin campanii punctuale, decat ce face concurenta”.

Daca ar putea schimba ceva in zona de eCommerce, Dan Vidrascu ar modifica infrastructura astfel incat comenzile sa ajunga la client mult mai repede pe tot teritoriul tarii.

“In al doilea rand, as schimba mentalitatea celor care sunt online dar care inca nu au facut nicio comanda online. Sunt peste 6 milioane de oameni. Cu campaniile si promovarea pe care o facem si cu strategia de extindere a Elefant.ro speram sa constribuim la schimbarea acestei mentalitati in urmatorii ani”.

Noutati si date interesante din primul semestru, in eCommerce

Radu Georgescu, partener fondator la GECAD Group, a devenit presedinte al board-ului companiei Coinzone. Coinzone propune un nou payment gateway global pentru Bitcoin si monede virtuale cu localizare pentru Europa si tarile emergente. Compania are operatiuni in Statele Unite si Europa, dar si o puternica prezenta in Romania prin departamentul sau de dezvoltare.

eMag, cel mai mare magazin de eCommerce din Romania si Bulgaria, urmeaza sa se extinda agresiv in regiune si, pentru a sprijini intrarea in alte state angajeaza 203 oameni intr-un nou “Centru de Dezvoltare Software eMag IT Research”.

Agregatorul de oferte pentru site-urile de reduceri colective Redutti.ro a achizitionat concurentii directi Adulmec.ro si CautaReduceri.ro, devenind astfel principalul jucator pe acest segment de piata.

UE a modificat legislatia privind comertul online. Afla ce aspecte esentiale sunt de implementat in magazinele online locale.

Brandul Zara, parte a retailerului spaniol de fashion Inditex, a lansat in aprilie magazinul online din Romania, dupa ce grupul a introdus anul trecut platforma online pentru Pull&Bear.

Cele mai cumparate produse si servicii din e-commerceul romanesc de anul acesta, achitate online cu cardul via desktop, tablete sau de pe terminale mobile smart, sunt biletele de avion, produsele de electro IT, fashion si jocurile online, potrivit informatiilor Netopia mobilPay, procesator de plati local.

Selgros Cash&Carry Romania a initiat un parteneriat cu operatorii platformei online MegaMarket.ro prin intermediul caruia va incepe sa livreze online peste 11.000 de produse alimentare si nealimentare. Chiar daca piata de eCommerce pe segmentul alimentelor este abia la inceput, Alexandru Vlad, seful Selgros, spune ca "orice procent in plus la vanzari ajuta" si, in timp, acesta va creste.

Jucatorii de carte din Romania sunt de acord asupra unui lucru – piata de carte este de circa 60-70 de milioane de euro, dar nu au aceleasi perspective asupra cresterii acestui segment. Daca brasovenii de la Libris vad o crestere de 10-20%, Elefant.ro considera ca va evolua cu maxim 5%. Ce perspective au Elefant si Libris asupra acestei nise, citeste in acest material exclusiv.

2Parale, companie de performance marketing ce include reteaua de afiliere omonima, anunta preluarea agentiei de marketing si comunicare Insight360. Echipa, competentele si portofoliul Insight360 vor sta la baza noii divizii 2Parale, care isi va extinde astfel serviciile oferite tuturor clientilor.

Sectorul eCommerce din regiunea Asia Pacifica, impinsa de enorma piata chinezeasca, a depasit comertul online din Europa pentru prima oara, conform unui raport publicat pe 17 iunie si citat de Euractiv.com.

Dragos Sirbu, CEO al Flanco din februarie, este o persoana pragmatica – ii plac cifrele, concretul, si considera ca poezia e poezie…pana in momentul in care trebuie sa decizi daca este alba sau neagra. Afla dintr-un interviu plastic cu el ce ar schimba la mentalitatea clientilor, ce afaceri urmareste pentru Flanco si cum vede concurenta din piata.

Ce afaceri au generat magazinele de comert online din Romania: majoritatea este pe profit, citeste aici cum arata clasamentul.

Radu Apostolescu, unul dintre fondatorii eMag.ro, cel mai mare retailer online din Romania, si-a vandut participatia de 8,4% pe care o detinea in cadrul magazinului catre Iulian Stanciu si Grupul Naspers. "Am atins maximul pe care il puteam atinge aici, este timpul sa merg mai departe!", spune el.

Una dintre tendintele principale la care asistam in aceasta perioada in comertul online romanesc este intrarea multor magazine pe diferite nise, in incercarea de a creste numarul de clienti si vanzarile – eMag.ro, Elefant.ro, EvoMag.ro sunt doar cateva exemple in acest sens. Dan Dumitrescu, general manager al OKTal.ro, magazin prezent pe piata de 15 ani, nu ezita in a se arata sceptic privind aceasta tendinta.

eCommerce in Europa de Est: o piata de 19,3 miliarde de euro, potential masiv de crestere.

Antreprenorul roman Calin Fusu, CEO la Neogen, a achizitionat 20% din compania Clever Tech care detine aplicatia de taximetrie Clever Taxi, disponibila pe terminale mobile si Web. “Au fost negocieri foarte rapide, de o luna – nici nu le-am cerut date financiare ci doar perspective si am vrut sa vad cum sunt organizati”, a declarat Fusu, contactat de wall-street.ro.

Serviciile Vodafone Romania sunt de acum disponibile, in premiera pentru piata romaneasca de telecomunicatii, prin platforma 2Parale, retea de marketing afiliat din Romania.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri