Retelele sociale Facebook si Twitter au scenarii diferite de crestere, dar ambele vor concura, si inca puternic, pe o aceeasi zona – eCommerce-ul. Si exista o logica cat se poate de clara in spatele acestei afirmatii: ambele companii testeaza butoane de “cumpara”, in incercarea de a intra pe o piata a comertului online de 304 miliarde de dolari, initial in SUA.

Retailerii din SUA vor investi anul acesta circa 11,2 miliarde de dolari in digital ads si 37% din aceste investitii se vor axa pe zona de mobile, o zona de crestere masiva atat pentru Twitter cat si pentru Facebook.

Butonul “buy now” al Twitter a fost lansat prima oara in prima parte a lunii iulie pe o platforma de eCommerce numita Fancy, permitand utilizatorilor sa cumpere produse direct din Twitter, fara a trebui sa intre pe un alt site, scrie NBCNews.com.

Twitter a achizitionat recent Cardspring, o companie de plati care permite clientilor sa incarce discount-uri pe cartile de credit, aceasta functionalitate putand oferi utilizatorilor e experienta inedita “cumpara mai tarziu”. De exemplu, un retailer ar putea oferi un deal cu un tweet promotional; un utilizator ar putea apoi sa “salveze” acel deal si sa il ataseze cartii sale de credit, pentru a profita de reducere mai tarziu.

Este de asteptat ca acest sistem de “buy later” va fi testat intens in perioada Craciunului, in incercarea Twitter de a “fura” din cei 85% de clienti care inca prefera sa cumpere din magazine fizice, in SUA.

Citeste si:
Expert mobile: Nu incerca sa adaptezi site-ul, fa-l responsive!
Tomi Ahonen, expert mobile: A...

In ceea ce priveste Facebook, reteaua sociala testeaza o facilitate care permite business-urilor mici sa vanda direct prin postari – sau reclame – pe news feed-uri. Acest lucru permite utilizatorilor sa cumpere direct, fara a iesi din retea. Facebook subliniaza ca in prezent testeaza procesul pe un numar limitat de IMM-uri. Acest sistem ar putea de asemenea ajuta companiile sa intre in zona de eCommerce.

Cu toate acestea, Facebook a incercat anterior un sistem care nu a dat roade atat cat si-ar fi dorit – Gifts. Compania a permis utilizatorilor sa trimita cadouri fizice prietenilor, dar nu a avut succes asa ca gigantul american a oprit sistemul.

O alta retea sociala care ar putea intra in zona de eCommerce este Pinterest, dar se afla inca in spatele Facebook si Twitter ca dezvoltare si baza de utilizatori. Compania a inceput sa permita reclame abia in urma cu circa 6 luni insa, datorita formatului, este posibil ca in urmatorii doi ani sa asistam si la intrarea acestui jucator in zona de comert online.

Citeste si:
Am cumparat de la ASOS si am gasit 8 exemple de best practice
Am cumparat de la ASOS si am...


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea eCommerce »



Citeste si
Cine sunt primii speakeri straini confirmati la GPeC Summit 2018