Cei mai multi romani opteaza pentru cumparaturi online efectuate o data la 3 luni (26%). Deopotriva barbati si femei, majoritatea au varsta cuprinsa intre 40-60 de ani si un nivel de educatie si statut social ridicat.

La randul lor, 21% dintre romani cumpara online o data la 6 luni. Atat femei, cat si barbati, tinerii cu varste cuprinse intre 18-29 de ani, cu statut social scazut, sunt cei care au cea mai mare pondere din totalul celor care fac bianual cumparaturi online.

Cumparaturile online realizate lunar sunt efectuate de 16% dintre romani. Pentru aceasta categorie, se constata o diferenta in functie de gen, barbatii fiind cu 4% mai multi decat femeile (18% /vs./ 14%). Majoritatea celor care achizitioneaza lunar produse online au varste cuprinse intre 30-39 de ani si un nivel ridicat de educatie si statut social.

Dintre cei care au facut cumparaturi online cel putin o data la 3 luni, peste jumatate au achizitionat produse electronice sau electrocasnice (55%). Acestea sunt urmate de produsele de imbracaminte si incaltaminte (45%), parfumuri si produse cosmetice (39%), carti sau CD-uri (27%), jucarii sau jocuri (17%), produse pentru ingrijirea locuintei (8%) si produse alimentare (7%).

Electronicele si electrocasnicele sunt preferate indeosebi de barbatii cu varste cuprinse intre 40-60 de ani si un nivel de educatie mediu si scazut. Imbracamintea si incaltamintea sunt cumparate online cu preponderenta de catre femei cu varste cuprinse intre 18-29 de ani si cu un nivel inalt de educatie. Parfumurile si produsele cosmetice sunt preferate tot de aceeasi categorie de public, acesteia adaugandu-i-se insa si categoria de vasta 40-60 de ani.

Se constata de asemenea ca CD-urile si cartile sunt cumparate cu precadere de persoanele cu nivel inalt de educatie si statut social, atat barbati cat si femei, cu varste cuprinse intre 40-60 de ani. „Pentru jucarii sau jocuri pentru copii, se remarca in mod semnificatriv categoria de varsta 30-39 de ani, neinregistrandu-se insa diferente de gen ori la nivel de educatie si statut social. Privind de aceasta data spre produsele alimentare si cele pentru ingrijirea locuintei, acestea sunt achizitionate online cu predilectie de persoanele cu un statut social scazut”, declara Ioana Bogus, client service manager Exact Cercetare si Consultanta.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri