Numarul utilizatorilor de Internet din intreaga lume a ajuns la 2,9 miliarde, dar companiile si autoritatile trebuie sa mai atraga in mediul online si restul de 60% din populatia globala. Reusita in sustinerea acestor consumatori va depinde de cunoasterea tarilor aflate in topul cresterii digitale, arata un studiu al Fletcher School si Mastercard.

MasterCard si scoala Fletcher din Universitatea Tufts au creat Digital Evolution Index, un indice necesar pentru a intelege peisajul digital global, relevand tendintele fiecarei tari si evaluandu-i punctele forte si slabiciunile. Potrivit acestui clasament, Singapore, Suedia si Hong Kong ocupa primele trei locuri pe lista celor mai pregatite tari pentru a intampina urmatorul miliard de utilizatori de Internet, multumita economiilor digitale avansate, dar aflate inca in crestere.

Marea Britanie si Elvetia completeaza lista primelor cinci, in timp ce Statele Unite ocupa cel de-al saselea loc dintre cele 50 de tari evaluate. China, Malaysia si Thailanda au ocupat primele trei locuri in topul economiilor digitale care evolueaza cel mai rapid, ca rezultat al cresterii accelerate a populatiei utilizatoare de Internet si smartphone-uri.

"Modul in care oamenii se implica in mediul digital se schimba repede, iar noi trebuie sa ascultam si sa observam, ca sa intelegem cu adevarat oportunitatile si sa le facem relevante pentru ei, in locurile in care se afla. Este clar ca inovatia actioneaza la viteze diferite in jurul lumii, dar oportunitatea din fata noastra se refera la modalitatea in care gestionam implicarea in lumile online si offline si consolidam increderea intre utilizator, serviciu si mecanismul de plata", a declarat Ann Cairns, presedinte International Markets MasterCard.

Studiul a identificat patru mecanisme declansatoare interdependente – oferta, cererea, institutiile si inovatia – care determina evolutia digitala a fiecarei tari si pot servi ca puncte strategice de evaluare a dezvoltarii viitoare. In timp ce pietele dezvoltate domina primele locuri, un peisaj diferit se evidentiaza atunci cand evaluam viteza cu care digitalul este adoptat.

"Exista putine cunostinte despre trecutul si prezentul digital al Vestului care sa ne ofere informatii despre prezentul si viitorul digital al Restului. Dezvoltarea si directia tarilor de-a lungul timpului rezulta din interactiunea acestor elemente sistemice. in experienta Vestului, cei patru factori declansatori sunt mai strans conectati. in cazul pietelor emergente – unde se afla urmatorul miliard de consumatori electronici – unii dintre acesti factori se misca mai repede decat ceilalti; traiectoria nu este liniara si poti sfarsi prin a avea surprize precum Alibaba in China, Flipkart in India sau M-Pesa in Kenya. Mai exact, intelegerea institutiilor si a inovatiilor din aceste parti ale lumii este esentiala pentru a sti unde va fi urmatoarea etapa in evolutia digitala a lumii", a declarat cercetatorul principal Bhaskar Chakravorti, Partener Senior, Decan Afaceri Internationale si Finante la scoala Fletcher.

Studiul a mai analizat evolutia fiecarei piete din 2008 pana in 2013, pentru a intelege punctele de referinta ale tarii, a urmari progresul si a identifica domeniile care necesita imbunatatire. Tarile au fost impartite in patru zone de traiectorie:

  • Break Out – Aceste tari au in prezent un nivel scazut al pregatirii, dar evolueaza rapid. India, China, Brazilia, Vietnam si insulele Filipineze sunt cateva exemple. Daca rata de evolutie se mentine, aceste tari vor deveni economii digitale puternice, dar clasamentul arata ca urmatoarea faza a cresterii poate fi mai greu de obtinut.
  • Stall Out – Desi in trecut au avut cresteri puternice, aceste tari (cea mai mare parte a Europei de Vest si de Nord, Australia si Japonia) au atins etapa maturitatii. Inovatia si cautarea de piete dincolo de granitele proprii vor fi critice pentru continuarea cresterii.
  • Stand Out – Aceste tari, precum Singapore, Hong Kong si Statele Unite au continuat sa mentina un nivel inalt al tranzactiilor digitale, sustinute de infrastructura de ultima ora si consumatorii interni sofisticati. Pentru a ramane piete Stand Out, trebuie sa continue sa accelereze inovatiile.
  • Watch Out – Aceste tari se confrunta cu provocari, dar cu o populatie de totala de 2.5 miliarde de oameni, ele reprezinta oportunitati importante pentru investitii. Indonezia, Rusia, Nigeria, Egipt si Kenya sunt astfel de exemple.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri