Subway Romania a intrat recent in zona de livrari online si Rumen Radev, agent de dezvoltare, estimeaza ca in viitorul nu prea indepartat va genera 20% din vanzarile lantului de restaurante. "Avem strategii pe termen lung si in urmatoarea perioada vom mai deschide zece magazine in Bucuresti", a spus el, intr-un interviu exclusiv cu wall-street.ro.

Rumen Radev este agent de dezvoltare la Subway Romania si Bulgaria, lucrand in cadrul lantului de restaurante de peste sapte ani. Intalnirea cu el a avut loc in cadrul Subway din Carrefour Orhideea si, in timp ce comanda o cafea tine sa imi explice ca toate persoanele angajate sunt “colegi de echipa si nu simpli angajati. Fara o echipa eficienta nu poti reusi!”.

Rumen Radev acopera extinderea prin francizare a Bucurestiului si Judetului Ilfov, aceste regiuni avand in prezent 12 restaurante Subway. In Romania, la doi ani de la inaugurarea primului local, sunt in prezent 21 de restaurante. Fiecare restaurant are, in medie, 8 angajati.

“Primim foarte multe cereri de la posibili francizori, unii dintre ei chiar au sumele necesare pentru a deschide o franciza insa partea dificila este in evaluarea competentelor fiecaruia, a intelege daca se potrivesc sau nu acestui business. Pentru noi este mai important profilul psihologic al francizorilor – antreprenorii in general sunt putin «nebuni», le place riscul. Noi cautam oameni mai calculati, care sa minimizeze riscurile”, detaliaza Rumen, spunand ca riscurile sunt minime, avand un sistem bun in spate. “Avem numar mic de angajati si toti sunt antrenati sa faca toate treburile in magazin, asa ca daca unul dintre ei pleaca, cineva ii poate lua locul imediat, fara pauze. Apoi, nu avem procese de gatit in locatii, toata mancarea fiind proaspata. Acest lucru inseamna ca putem deschide puncte de vanzare in orice locatie, nu avem nevoie de spatii mari – putem deschide restaurante in 35 de mp cat si in 100 mp”, mai spune el.

In Bucuresti se vor deschide in viitorul apropiat minim zece restaurante Subway, conform lui Rumen Radev.

Cat costa o franciza

Investitia initiala intr-o franciza se situeaza undeva la 150.000 de euro, variind insa in functie de locatie si marimea restaurantului. Rumen evita sa raspunda daca, dupa peste doi ani de la intrarea pe piata locala, restaurantele au devenit profitabile. “Pot spune doar ca unii francizati au inaintat cereri pentru a deschide o noua locatie si acest lucru raspunde intrebarii”.

Intrebat de unde achizitioneaza produsele folosite in sandvisuri, managerul spune ca legumele sunt achizitionate din Romania, in timp ce painea este adusa din Germania, in baza unui contract la nivel international.

Vrem sa depasim liderul de piata, McDonald’s

“Suntem cea mai mare retea de restaurante din lume, asa ca vrem sa devenim cea mai mare si in Romania. Asta inseamna sa depasim liderul de piata, McDonald’s”. Intrebat in cat timp s-ar putea intampla acest lucru, Rumen Radev calculeaza cateva secunde in gand si apoi, hotarat, rosteste un termen mediu – sapte ani. “Si asta pe una dintre cele mai dezvoltate si concurentiale piete”, puncteaza Rumen Radev.

“Gandim pe termen lung in Romania. Contractele de francizare sunt pe 20 de ani!”, mai spune Rumen. Unele dintre ele sunt amplasate in mall-uri, altele la strada. Cele din mall-uri sunt “mai sigure” deoarece ai clienti care vin special sa manance, insa, ca minus, programul este limitat de orele de inchidere si deschidere ale mall-urilor si, mai mult, depinzi de managementul mall-ului. De cealalta parte, magazinele stradale pot avea orar mai flexibil, chiar si noaptea, insa ai nevoie de mai mult timp pentru a-ti fideliza clientii si a-i atrage chiar si din alte locatii.

Unul dintre atuurile pe care mizeaza Subway este faptul ca servesc mancare mai sanatoasa decat a concurentilor, considera Rumen. “Ne concentram pe reducerea de calorii, nu folosim uleiuri si reducem sarea din sandvisuri”. Mai mult, Subway are activ un site, “TellSubway.ro” unde clientii pot scrie care este feedback-ul lor si, dupa completare, primesc o prajitura gratuit. “Este ceva marunt, dar care arata ca suntem deschisi, si pe baza acestor pareri putem sa si corectam lucrurile care inca nu merg perfect”. Totodata, Subway va moderniza restaurantele, oferindu-le si “o noua fata”.

Online-ul va acoperi circa 20% din business-ul Subway

Subway Romania si-a anuntat luna aceasta intrarea in zona de eCommerce, acoperind doar anumite regiuni din apropierea magazinelor deschise. “Incercam astfel sa ne incadram in 30-40 de minute timp de livrare de la plasarea comenzii pana la «prima muscatura»”, spune el, zambind. Livrarea se face printr-o companie de curierat si nu “prin forte proprii”, in Bucuresti, Timisoara si Cluj-Napoca.

“Cele mai multe frustrari ale clientilor sunt legate de faptul ca nu intra in raza de acoperire a livrarilor, de 3 km. Daca am extinde aceasta raza, inainte de a inaugura noi restaurante, ar insemna ca livrarea nu se va putea face in termen de 30-40 de minute si riscam sa dezamagim clientii”. Rumen Radev are experienta Subway pe Internet din Bulgaria, stat unde serviciul este disponibil de trei ani. Bazandu-se pe experienta de acolo, Rumen estimeaza ca online-ul va acoperi in cativa ani circa 20% din totalul vanzarilor Subway. “Vom comunica in special pe retele sociale, in online si mai ales inainte de pranz”.

Cum ti se par restaurante Subway? Ce ai imbunatati si adauga? wall-street.ro te incurajeaza sa comentezi.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri