Facebook a decis sa intre in zona de eCommerce prin Facebook Buy, o platforma de tranzactii de sine statatoare care permite oamenilor sa “placa” sau sa cumpere o oferta sau produs pe care si alti utilizatori ai platformei il apreciaza.

Cu alte cuvinte, platforma permite utilizatorilor sa discute pe marginea ofertelor sau produselor puse spre vanzare cu prieteni, prin chat, si sa cumpere fara sa paraseasca Facebook. Desi platforma pare extrem de lucrativa din punctul de vedere al consumatorilor, dar si al comerciantilor care incearca sa comunice direct cu clientii, sunt cateva impedimente care merita sa fie amintite. Haideti deci sa vedem cum ar putea deveni Facebook Buy un mare succes dar si ce masuri ar trebui sa ia reteaua sociala americana pentru a creste in popularitate noul serviciu, pe plan global.

Facebook Buy ar putea deveni, in timp, un succes

Facebook considera ca social commerce-ul (diferit de clasicul eCommerce) ar putea deveni noua tendinta in comertul online, pe masura ce consumatorii citesc din ce in ce mai des comentarii pe forumuri sau diferite site-uri pentru a se hotari asupra unui produs. Facebook pariaza de asemenea ca acest lucru va ramane valabil si in cazul recomandarilor primite chiar pe retele sociale.

O varietate mare de comercianti ar putea folosi platforma pentru interactiuni directe cu clientii. Ar putea, intr-adevar, sa atraga tot felul de comercianti care incearca sa gaseasca canale alternative de vanzare. Comunicarea directa cu utilizatorii ar putea ajuta in cresterea vanzarilor unei linii de produse care se misca prea incet, iar platforma de tranzactii ar putea elimina ineficientele si sa permita promotii in timp real.

Provocari

Desi Facebook incearca sa faciliteze digital commerce-ul, ramane inca de vazut cum vor intermedia tranzactiile pe site. Facebook a indicat in anunt ca va permite utilizatorilor sa isi introduca datele de pe carduri pentru a finaliza tranzactiile online. Tranzactiile vor fi apoi stocate pentru ca utilizatorii sa le poata folosi ulterior. Cu toate acestea, multi probabil se vor simti amenintati si se vor teme pentru securitatea datelor confidentiale.

Ar putea fi dificil pentru gigantul american sa convinga utilizatorii sa isi ofere datele; ramane de vazut ce strategii va adopta Facebook, avand in vedere si antecedentele de securitate si manipulare care nu ii sunt tocmai favorabile. Drept urmare, pentru a convinge utilizatorii sa foloseasca platforma, va trebui sa vina cu oferte foarte bune care sa atraga o masa cat mai mare de oameni si sa lase deoparte suspiciunile initiale. Practic, succesul Facebook in zona de eCommerce tine foarte mult de abilitatea companiei de a convinge clientii sa se inregistreze pe platforma si sa isi introduca datele financiare.

Construirea de relatii strategice

Pentru a transforma Facebook Buy intr-o platforma profitabila, Facebook trebuie sa colaboreze cu unele companii care sa ajute gigantul american in a oferi experiente cat mai placute si mai sigure clientilor. In acest punct, PayPal, detinut de eBay, este in cautare de parteneri strategici pentru extinderea operatiunilor astfel incat ne-am putea astepta la un viitor parteneriat intre cele doua entitati.

Prezenta puternica a PayPal in multe magazine online din intreaga lume implica date privind tranzactii pe care Facebook le-ar putea considera extrem de utile pentru Facebook Buy – inca un motiv pentru care reteaua sociala americana ar putea cauta sa incheie parteneriat cu produsul detinut de eBay.

Un lucru este clar – serviciul este la inceput de drum si va trebui sa depaseasca multe provocari pana cand va reusi sa atinga un nivel de penetrare mondial. Ingredientele succesului sunt insa aici – o retea sociala cu peste 1 miliard de utilizatori care comenteaza si analizeaza produse si servicii, potential financiar ridicat si interes in crestere pentru mediul eCommerce.

In prezent, serviciul este disponibil in stadiu beta pentru “o mana” de parteneri din State. Succesul (sau insuccesului) programului va fi anuntat in urmatoarele saptamani sau luni, urmand ca Facebook sa il deschide, probabil treptat, unui numar din ce in ce mai mare de clienti.

Facebook Buy se poate lega de serviciul de plati mobile al companiei

Expansiunea Facebook nu se opreste insa aici, compania fiind pe cale de a introduce un sistem de plati mobile in aplicatia de mesagerie – una dintre putinele terte aplicatii ale companiei care “au prins” pe plan global.

Dezvoltatorul iOS Andrew Aude a realizat cateva screenshot-uri care dezvaluie felul in care utilizatorii Facebook pot adauga un card de credit sau debit pe conturile lor si sa trimita bani via mesaje, scrie presa internationala. Transferurile par a necesita aprobare prealabila, printr-un cod pin. “Cu ajutorul Facebook Messenger, poti atasa bani asa cum atasezi o fotografie sau o locatie. Nici nu trebuie sa ai link catre contul bancar”, a transmis, pe Twitter, dezvoltatorul. Si alti programatori in domeniu au confirmat viitorul serviciu al Facebook.

Este una dintre cele mai recente miscari ale companiei americane, intr-un an aglomerat – achizita Whatsapp, recent finalizata, a dezvaluit o afinitate pentru cercetare sociala prin intermediul experimentului Happiness si se arata interesata, printre altele, de zona de sanatate.

Consideri ca viitorul eCommerce va fi unul "social" si ca planurile Facebook vor avea succes? Te incurajam sa comentezi.

Sursa foto: Shutterstock: Laptop si cafea

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri