Costurile pentru implementarea unei platforme omnichannel nu reprezinta o problema pentru companii, iar profitul poate aparea intr-un timp scurt. Cu toate acestea, IMM-urile din Romania nu sunt inca pregatite pentru omnichannel, a declarat Alexandru Jijian, omnichannel strategy director Evozon Systems in cadrul RetailArena - Innovation in Retail, organizata de wall-street.ro cu sprijinul MasterCard, PayU si Evozon.

Potrivit lui Alexandru Jijian, clientii omnichannel pot experimenta vanzari cu 38% mai mari, iar cosul de cumparaturi creste cu 18%. In plus, costurile operationale pot fi reduse cu pana la 15%, mare parte din ele printr-o platform de product management.

“Urmariti Big Data, reducerea costurilor, optimizarea procesului, personalizare avansata si gamification. Costul de implementare nu reprezinta o problema, profitul poate aparea intr-un timp foarte scurt. Companiile din Romania sunt pregatite pentru omnichannel, in aceasta categorie nu intra insa si IMM-urile. Nu cred ca sunt pregatite”, a precizat Jijian.

In urmatorii 5-10 ani insa, pentru a putea tine pasul cu ceea ce se intampla la nivel mondial, companiile ar trebui sa cunoasca tehnologiile noi si sa le foloseasca.

“Device-ul pe care il purtam este o extensie naturala a noastra. Am trecut la device-uri mult mai performante, conectate non-stop. Nu doar tehnologia se schimba ci si felul in care interactionam cu tehnologia. Avem frigidere care, daca se conecteaza la Internet, iti pot spune chiar si cand trebuie sa cumperi oua. Noi suntem consumatori, astfel incat viitorul este al nostru, Internetul ne este la indemana atunci cand vrem sa interactionam”, a mai spus Alexandru Jijian.

Pe de alta parte, in opinia sa, cea mai stringenta problema cu care s-a confruntat din postura de client atunci cand a interactionat cu un business online a fost nesincronizarea stocurilor cu ofera din magazine. "Am cautat bocanci care erau prezenti pe site si am facut research timp de 5 zile, iar in magazin produsul nu mai era prezent de 3 luni", a adaugat Alexandru Jijian.

Potrivit unui studiu EY, in Romania 4 din 10 cumparatori sunt deja consumatori digitali, fata de 6 din 10 la nivel global. Pe de alta parte, in Romania din 10 consumatori digitali, doar 6 se informeaza online, dar cumpara din magazin, 3 cumpara online dupa ce s-a informat inclusiv din magazin.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri