Numeroase afaceri cu accente funeste, desfasurate sub egida mesajului "Je Suis Charlie", au devenit infloritoare pe Internet, informeaza site-ul publicatiei franceze Le Monde, potrivit Mediafax.

La doua zile dupa sangerosul atentat comis miercuri, 7 ianuarie, in redactia saptamanalului parizian de satira Charlie Hebdo, numerosi internauti s-au declarat indignati de "business-ul" care a inceput sa se dezvolte pe internet in urma acestei tragedii. Anumite persoane incearca deja sa castige bani pe eBay cu ajutorul dramei petrecute la Paris.

Pe acest site de licitatii online, cateva numere emblematice ale saptamanalului au fost puse in vanzare, precum acela publicat cu o zi inainte de atentat, sau acela, si mai provocator, din 2 noiembrie 2011, care avea pe coperta titlul "Charia Hebdo". Unele dintre aceste numere emblematice ale publicatiei franceze au atins preturi astronomice de pana la 75.000 de euro. Insa rapiditatea cu care au crescut aceste sume i-au determinat pe anumiti internauti sa vorbeasca despre o escrocherie. Alti internauti au pus in vanzare pe Internet desene originale realizate de unele dintre victime.

Reprezentantii eBay au publicat un comunicat prin care au semnalat ca anunturile de licitatii "care nu vor respecta conditiile de utilizare impuse de acest site" vor fi suprimate. "In Franta, vom dona ziarului Charlie Hebdo eventualele comisioane percepute de eBay pentru vanzarile de reviste si produse Charlie Hebdo asociate acestei tragedii", au adaugat ei.

Insa nu doar "produsele" Charlie Hebdo sunt exploatate pe aceasta platforma de licitatii online. Uriasul succes al hashtag-ului "#JeSuisCharlie" a fost aproape imediat acaparat de vanzatorii de tricouri, cani si brelocuri de pe acest site. Cautarile online care includ sintagma "Je suis Charlie" genereaza aproape 3.000 de rezultate pe eBay, iar acestea includ produse diverse: sepci, huse pentru telefoane mobile, insigne, abtibilduri, umbrele si chiar plachete militare.

In afara de eBay, si alte initiative i-au socat pe internauti. Printre acestea s-a aflat mesajul publicat de compania 3 Suisses pe retelele de socializare, in care aceasta si-a transformat logoul oficial in deja cunoscutul "Je Suis Charlie". Demersul a fost interpretat de multi internauti drept o "tentativa de acaparare comerciala". Compania a retras apoi imaginea in cauza si a prezentat scuze publice: "Regretam ca am deranjat sau socat pe cineva in aceste momente de emotii intense. Nu am dorit niciodata sa facem din acest fapt un demers comercial".

De asemenea, mai multe nume de domenii pe internet care fac referire la atentatul parizian au fost cumparate in aceste ultime zile. Domeniile Jesuischarlie.com si Jesuischarlie.net au fost rezervate inca de miercuri si indica spre site-ul oficial al publicatiei Charlie Hebdo. In schimb, Jesuischarlie.fr si Iamcharlie.fr sunt pentru moment vide. Primul a fost rezervat de o companie de formare profesionala, Coactive Team, iar cel de-al doilea de catre compania informatica Jaw X Process. Contactat de Le Monde, directorul general al acesteia, Etienne Wetter, spune ca "obiectivul nu este de a face bani". "L-am cumparat din instinct, ieri, fara a avea o idee precisa. Cumpar adeseori nume de domenii pe internet, dar nu am revandut niciunul dupa aceea. In cazul de fata, achizitia mea evita ca anumite persoane sa cumpere domeniul respectiv pentru a-l utiliza intr-un mod necorespunzator", a adaugat el. Etienne Wetter spune, de asemenea, ca nu stie deocamdata ce va face cu acest nume de domeniu online, dar nu exclude posibilitatea de a-l asocia cu URL-ul site-ului Charlie Hebdo.

Hashtag-ul "#JeNeSuisPasCharlie" a fost convertit la randul sau in nume de domeniu online. Jenesuispascharlie.com si Jenesuispascharlie.fr au fost deja cumparate, dar nimic nu a fost publicat deocamdata pe aceste site-uri.

Sursa foto: Afaceri online, Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri