OLX.ro este in proces de a fuziona cu Tocmai.ro, dupa ce aceasta din urma platforma de anunturi a fost achizitionata de Naspers, companie care detine OLX.ro. Acest lucru forteaza, fara indoiala, mana Okazii.ro, candva lider incontestabil pe piata de anunturi/licitatii din .ro.

Okazii.ro, detinuta de fondul de investitii New Century Holdings, intampina in ultimii ani concurenta din ce in ce mai acerba din partea site-urilor de anunturi; cu toate acestea, Okazii are cateva atuuri pe care, cu orice ocazie, incearca sa le scoata in evidenta – utilizatorii primesc rating-uri (similar eBay.com) si, de asemenea, poate reprezenta o platforma de lansare pentru companii/magazine online care pot vinde prin intermediul platformei.

Pe de alta parte, Okazii este similara cu OLX.ro din prisma faptului ca ambele entitati gazduiesc persoane fizice care doresc sa….vanda sau sa cumpere produse.

Dupa o perioada de mai multe luni in care Okazii a stat in „silenzio stampa”, compania iese la rampa si anunta o noua oferta comerciala – „la achizitionarea unui abonament pentru magazine, pentru o perioada de 12 luni, Okazii.ro ofera automat vanzatorilor un pachet de promovari gratuite in cadrul site-ului, De asemenea fluxul de import al produselor a fost simplificat si acum este mai intuitiv. O facilitate noua pentru utilizatorii de magazine este faptul ca pot importa un numar nelimitat de poze pentru produsele puse in vanzare in cadrul site-ului”, conform companiei.

In aceeasi perioada a anului trecut pe Okazii.ro erau proximativ 400 de magazine iar numarul acestora a fost intr-o continua crestere, in prezent ajungand la 500, mai subliniaza compania.

Intrebati despre migrarea utilizatorilor cu magazine catre alte site-uri de specialitate, oficialii Okazii.ro raspund ca nu au informatii despre migrarea lor, „dar avem certitudinea ca pe Okazii.ro utilizatorii care doresc sa vanda in mod profesionist au la dispozitie toate instrumentele necesare sa-si desfasoare activitatea in conditii cat mai bune” – wall-street.ro te incurajeaza sa oferi feedback atat Okazii cat si concurentilor, in sectiunea de comentarii.

Citeste si:

Totodata, in cei circa 100.000 de euro, Okazii a introdus un design nou (fotografii mai mari, de exemplu), simplificand totodata procesul de creare a unui magazin – formule simplificate pentru punerea in vanzare a produselor, posibilitatea de a adauga si promova un numar mare de produse in acelasi timp si pachete de promovare la cele mai avantajoase tarife din piata.

Un alt serviciu care a fost imbunatatit de curand este Garantia de Livrare. Prin intermediul acestuia, Okazii.ro asigura atat protectia cumparatorilor, cat si a vanzatorilor. Prin acest sistem, vanzatorul primeste banii doar dupa ce cumparatorul confirma ca tranzactia s-a desfasurat in conditii bune. Vanzatorii sunt si ei protejati cu Garantia de Livrare, deoarece Okazii.ro suporta costul de retur pentru coletele pe care cumparatorii nu le ridica.

Oficialii companiei au mai punctat faptul ca 98% dintre calificativele lasate de utilizatori sunt pozitive.

Cu toate acestea, Okazii.ro atrage trafic (mult) mai mic decat concurentii. Daca in ianuarie 2015 Okazii.ro facea circa 50 de milioane de afisari, in aceeasi luna OLX puncta 342 de milioane de afisari, de sapte ori mai mult. Fara indoiala, Okazii incearca sa recupereze prin investitii in platforma, punctand totodata diferentele intre platforme.

Ramane de vazut, dupa finalizarea fuziunii dintre OLX.ro si Tocmai.ro, in ce directii vor migra utilizatorii romani si daca Okazii.ro va reusi sa convinga mai multe magazine online sa intre pe platforma. wall-street.ro va va tine la curent cu miscarile din piata.

Cum ti se par Okazii, OLX si Tocmai.ro? Pe ce platforma ai prefera sa vinzi/cumperi si de ce? wall-street.ro te incurajeaza sa comentezi.

Sursa foto: Shutterstock: Online ad