Faceti din oameni ambasadori ai unor idei, nu de branduri

Faceti din oameni ambasadori ai unor idei, nu de branduri

“Cand vorbim despre integrare, este important sa duci conversatia din online in toate mediile. Multa lume cand vorbestedespre online se gandeste la clasicele bannere. Ideea este sa faci conversatie, daca te duci online si nu reusesti sa-i faci pe oameni sa converseze este foarte complicat sa te intelegi cu ei. Atunci cand vrei sa faci o astfel de campanie, in care ii implici pe oameni, este foarte important sa ai un catalizator puternic in spate, sa ii faci pe oameni sa se implice usor. Pentru ca atunci cand intra in povestea aceasta, oamenii nu trebuie sa depun un efort enorm. Ei vor eventual sa profite si ei din acest lucru, daca tu, ca brand, folosesti poze cu ei...si ei isi doresc sa randul lor sa profite, sa obtina niste share-uri si like-uri. Lumea nu vrea sa fie ambasador al brandului, oamenii vor sa fie ambasador ai unei idei. Sunt branduri care creaza un hashtag pe un anumit subiect si apoi asteapta ca oamenii sa creeze continut pentru ei. Iar oamenii nu fac asta, ba, dimpotriva. Sunt foarte multe hastaguri care au fost deturnate, adica oamenii le-au folosit pentru a scrie lucruri total diferite", a declarat Catalin Dobre, executive creative director in cadrul agentiei de publicitate McCann Bucuresti.

El a facut aceste declaratii referindu-se la campaniile realizate anul acesta pentru KFC, lantul de restaurante inregistrand in prima parte a anului o crestere a vanzarilor de 16%, dublu fata de cifra estimata la inceputul promovarii. In urma cu cateva luni KFC a lansat impreuna cu McCann Bucuresti campania "Little money, big fun" prin care consumatorii puneau fotografii pe Instagram despre felul in care se distreaza cu putini bani.

Revolutionati retailul, altfel raftul fizic va disparea

Revolutionati retailul, altfel raftul fizic va disparea

“Clientii nostri sunt in general tineri pana in 35 de ani si incerc sa ma cobor la nivelul lor…pentru ei nu exista cuvantul offline sau cuvantul online. Pentru ei internetul, laptopul, digitalul sunt lucruri care sunt o stare de fapt. In 20-30 de ani daca retailerii nu isi revolutineaza felul in care fac business...pentru consumatorii tineri, raftul fizic va disparea. Este foarte important sa intelegeti efortul unor branduri care vor sa deseneze cum arata urmatoarea decada”, a declarat Calin Clej, director de marketing pe segmentul de bauturi in cadrul PepsiCo in regiunea Europa de Sud-Est.

El a mai spus ca incearca sa transforme marketingul intr-un lucru de importanta unei culturi ori religii in cadrul PepsiCo.

“Noi facem marketing ca spirit al unei culturi, incercam sa-l ducem la nivelul unei religii ori a unui cult. In China s-a lansat primul smartphone PepsiCo tocmai pentru ca exista doua scoli de marketing. Sunt scoli care vor sa comunice ceva consumatorului si sunt altii, adica cei care incearca sa mute modul de propavaduire al mesajului brandului catre masa de oameni, folosindu-i pe ei, pe consumatori. Si nu inteleg de unde vine frica asta de a vedea modul in care este perceput brandul de oameni. Pentru ca sunt doua cuvinte de a descrie un brand: creep (n.red. nesuferit) sau great (minunat)”, explica Clej.

Transformati datele in informatii

Transformati datele in informatii

“In ultimii zece ani am asisat la o goana dupa date, sunt companii care stau la munti de date. Dar piata incepe sa se maturizeze pentru ca segmentele de middle si top managment isi doresc infomatii. Datele sunt diferite de informatii, iar primul pas este ca aceste date sa fie transformate in informatii care sa ajute organaizatia, managementul de top".

Afla mai multe aici.

Puneti accentul pe muzica si lumina

Puneti accentul pe muzica si lumina

„Stiu cazul unui cumparator de 12- 13 ani insotit de parinti intr-un magazin cu haine pentru tineri iar muzica era atat de tare incat mama a iesit afara. Intr-o achizitie cu mai multi oameni care decid, nu trebuie sa te adresezi doar celui care vrea ci si cumparatorului economic. Si, de multe ori oamenii promoveaza un produs dedicat doar unui anumit segment. De exemplu, folosesc o muzica sau o lumina foarte puternica si oamenii pleaca. Ar trebui ca muzica sa fie reglata si in functie de cate persoane sunt in magazin”, a spus Dan Chiuzbaian, CEO Q InStore Radio, companie care ofera solutii de muzica pentru magazine, restaurante, cafenele si hoteluri.

Citeste mai mult aici.

Investiti in plati avansate

Investiti in plati avansate

„In Romania zona de contactless este bine dezvoltata, sunt 40.000 de terminale. Deja 30% din reteaua de acceptare este contactless, deci avem o masa critica. Chiar vreau sa multumesc industriei de retail, pentru ca platile contactless sunt un fenomen in Romania. Acest fenoment nu ar fi fost posibil daca colegii dvs, casierii, nu ar fi inteles cum functioneaza. Chiar mie cand eram la casa mi s-a zis <<Aveti card contacless, dati-mi-l ca e mai usor>>. Eu asa ceva nu am mai intalnit. Daca vrem ca Apple Play sa fie disponibil in Romania trebuie sa crestem numarul de plati contactless. Slovacia, Polonia sunt campioante in zona de plati avansate”, spune Catalin Cretu, director regional pentru Romania, Croatia si Slovenia, Visa Europe

Citeste mai mult aici.

Tehnologia ii ajuta pe vanzator sa se apropie de client

Tehnologia ii ajuta pe vanzator sa se apropie de client

In viitor, tehnologia va putea veni in ajutorul vanzatorului, degrevandu-l de unele sarcini si permitandu-i sa creeze o relatie cu clientul.

"Magazinul viitorul ar putea sa insemne o trecere de la «business to consumer», modelul anului 1960, la «human to human». Poate sa insemne ca vanzatorul este degrevat de sarcinile pe care le poate prelua tehnologia, precum scanare de produse sau incasare, si poate sa ajute clientul sa-si aleaga cel mai bun produs din magazin, sa ii personalizeze oferta prin dialog cu el, sa il consilieze si astfel sa plece multumim din magazin", a declarat Alinei Stepan, managing director la Ipsos Research South-East Europe, in cadrul evenimentul Retail Arena.

Citeste mai mult aici.

Magazinele fizice vor avea in continuare rol important in retail

Magazinele fizice vor avea in continuare rol important in retail

"Locatia fizica nu este moarta, insa are cu totul alte conotatii, de a vedea si testa piata. (...) De asemenea, foarte multe magazine online deschid unitati fizice, fie ca le folosesc ca brand ambassador, fie ca face ca eMag, pentru click and collect", a declarat Catalin Cretu, director regional pentru Romania, Croatia si Slovenia al Visa Europe.
.

Citeste mai mult aici.

Investiti in loializare si CRM

Investiti in loializare si CRM

„.Loializarea este unul dintre avantajele noastre pentru ca seama bazei de date pe care o avem incercam sa folosim o oferta cat mai personalizata. Folosim cat de mult putem din datele pe care vrea clientul sa le ofere si pe masura ce isi da seama ca informatiile sunt folosite in beneficiul lui, consumatorul se deschide. Si in timp ce ei ne dau acces la informatii noi crestem. Dincolo de loializare, am investit in CRM (managementul relatiei cu clientii), poate parea un must to do it, dar astazi reusim sa avem un contact cu clientul mult mai clar, dar nu avem decat daca clientul ne suna.

Citeste mai mult aici.

Cheia succesului sta in personalizarea ofertelor

Cheia succesului sta in personalizarea ofertelor

"Este foarte important sa ne ascultam clientii, sa ne uiti la cerintele lor", a declarat Dragos Sirbu, directorul general al companiei Flanco, in cadrul Retail Arena.

"Personalizare si loializare, indiferent ca fie ca este vorba de magazine fizice sau de cele din online. Retailul viitorului se va caracteriza printr-o interactiune mult mai directa cu clientul, mult mai personalizata, bazata pe din ce in ce mai multa tehnologie, iar calitatea acestei interactiuni va fi un factor din ce in ce mai puternic de diferentiere in piata intre jucatori", a precizat si Ciprian Jichici, director general al Genisoft, companie de software.

Citeste mai mult aici.

Sursa foto: Mircea Dragos Photography