Circa 100 de milioane de euro, atat estima PayU, cel mai mare procesator de plati de pe piata locala, ca vor cheltui romanii de Black Friday. De asemenea, compania miza ca in jur de un sfert din comenzi vor fi platite cu cardul. Din aceasta suma de 100 de milioane de euro circa jumatate a intrat in conturile eMag, cel mai mare retailer online din Romania. Vezi mai jos cat si ce au vandut cateva dintre principalele magazine de pe piata locala.

eMag

eMag, cel mai mare retailer online de pe piata locala, a vandut 602.000 de produse, in valoare de 202 milioane de lei. In premiera, mobile-ul a depasit desktopul, avand 51% dintre cele 5,579 milioane de vizite de pe site-ul eMag. Cel mai mare numar de clienti simultan pe site a fost de 370.000.

„Este o zi istorica in comertul online electro-it. Conform datelor noastre, peste 60% dintre cumparaturile de Black Friday au fost facute in magazinele online. Clientii au apreciat preturile mai bune, oferta diversificata si posibilitatea de a returna produsele in 30 de zile. Daca in mod normal cota uzuala este de 30% pentru on-line, de Black Friday am depasit cu mult acest prag”, declara Tudor Manea, director general eMAG.

Vineri, retailerul a inregistrat si cea mai mare comanda facuta vreodata, valoarea fiind de 85.590 euro pentru Range Rover Sport 4.4 Diesel SDV8 HSE Dynamic Luxor redus cu peste 20.000 euro de la 105.667 euro.

Cele mai vandute produse au fost: telefoanele (41.000), televizoare (29.000), parfumurile (22.000), jucariile (18.600), laptopuri (13.400), placile, periile si uscatoarele de par (13.000), anvelopele (12.000), frigiderele (9.000), smartwatch-urile (2.000) si 60 de tone de mancare pentru animale.
De Black Friday, eMag a vandut aur, aceasta fiind o premiera pentru retailer, comercializarea fiind un parteneriat cu Piraeus Bank. Astfel, 1050 de clienti au comandat in total 9,4 kilograme de aur. Vizitatorii au petrecut pe site 116 ani. In primele 4 minute, compania a vandut 100 de produse pe secunda, iar pana la ora 10.00 eMag a inregistrat a luat 41 de produse pe secunda

Zorile Store

"Ne-am apropiat de 20% crestere a numarului de comenzi fata de aceeasi perioada a anului trecut. Valoarea totala este de asemenea in crestere, tinand cont ca a crescut si valoarea medie a unei achizitii per produs", a declarat Valentin Stefan, manager de marketing al ZorileStore.

Varful de trafic s-a inregistrat in noaptea de joi spre vineri, in intervalul orar 00.00-02.00, dar s-a mentinut la valori apropiate si pe parcursul zilei de vineri, dupa ora 09.00. De asemenea, vineri s-au inregistrat 410.000 vizualizari de pagina, cu 40% mai mult fata de aceeasi perioada a anului trecut.

"Cele mai accesate categorii au fost: ghete barbati, ghete femei, pantofi casual barbati, pantofi sport barbati, cizme femei", a mai spus Stefan.

Retailerul a derulat campania de Black Friday in tot weekendul 20-22 noiembrie. ZorileStore este un magazin lansat in aprilie 2011. In oferta acestuia sunt disponibile produse de incaltaminte, imbracaminte si accesorii sport originale de la branduri precum Northland Professional, Skechers, Puma, Pepe Jeans, Vans, Le Coq Sportif, New Era, Lacoste pentru barbati, femei si copii (inclusiv bebelusi).

FashionUp

FashionUp, unul dintre cei mai mari retaileri online de haine si accesorii de pe piata locala, a vandut vineri, in prima zi de Black Friday, de aproximativ un milion de lei. Reducerea maxima a fost de 93%, pe cand media reducerilor a fost de aproximativ 60%. Cel mai scump produs cumparat pe 20 noiembrie, in prima zi a campaniei de Black Friday, fost un ceas Swiss Eagle de aproximativ 1.500 lei.

“Ziua de vineri a insemnat peste 4.500 de comenzi inregistrate cu 10.000 de produse vandute, iar cele mai populare categorii de produse au fost gentile, cizmele si botinele pentru femei, respectiv ghetele, gecile si ceasurile pentru barbati", a declarat Alin Stanciu, CEO al FashionUp.

In categoria de produse destinate barbatilor cel mai popular a fost un model de camasa Royal Polo la 49 lei din care s-au vandut aproximativ 150 bucati. In randul femeilor, a fost foarte popular un model de geanta Pierre Cardin, vandut in peste 100 de bucati, la pretul de 139 lei.

Varful de trafic inregistrat pe platforma a fost dimineata, cand erau 4.000 de clienti unici online. Cele mai populare perioade au fost intre orele 9-11 si 22-23. Per total, site-ul FashionUP a fost vizitat in proportie egala mobil si desktop si au fost consemnati peste 250.000 de vizitatori. In ceea ce priveste vanzarile, 40% au venit de pe mobil, iar 15% din ele au fost achitate cu cardul.

PC Garage

Retailerul de electronice si IT a inregistrat vineri peste 14.800 de comenzi, valoarea totala a acestora ajungand la aproximativ 15 milioane de lei.

“In ceea ce priveste categoriile de interes pentru acestia, cele mai populare au fost, in aceasta ordine, SSD-urile si laptopurile, placile video, procesoarele si alte componente pentru PC-uri. Au urmat televizoarele LED si smartphone-urile”, a declarat Razvan Pop, directorul de marketing al PC Garage.

Retailerul a inceput campania de Black Friday pe 20 noiembrie, la ora 00.00. Cea mai populara perioada a zilei, conform datelor de trafic, a ramas ora 00.38, cand pe site erau peste 23.000 de oameni.

F64

F64, cel mai mare comerciant de produse foto-video de pe piata locala, a avut vineri 8.100 de comenzi in valoare de 12,5 milioane de lei si

"Cele mai populare produse cumparate au fost Nikon D5300, Nikon D3300, Canon 6D, Sony A6000, Canon 700D, Canon SX610, Canon Selphy CP-910 si Nikon AF-S Nikkor 50mm f/1.8G", a declarat Marian Alecsiu, director general si cofondator al companiei.

In total, site-ul magazinului a atras 265.000 de sesiuni cu un varf de 9.000 de vizitatori simultan. Campania s-a derulat atat online, pe f64.ro, cat si offline, in magazinul din bulevardul Unirii nr. 45 in tot weekendul 20-22 noiembrie. Reducerile au inceput pe 20 noiembrie, la ora 00.00.

Estimari de vanzari pentru toti retailerii

“Ne asteptam ca, per total, magazinele din portofoliul PayU ce organizeaza Black Friday sa depaseasca vanzari de 450 de milioane de lei. Estimam ca, din totalul comenzilor, cel putin 25% vor fi achitate folosindu-se cardul bancar. Procentul poate fi insa depasit datorita caracterului acestui eveniment comercial, in timpul caruia multe dintre comenzi se fac din impuls, iar perceptia cumparatorilor este ca, odata platit cu cardul, produsul va ajunge la destinatar cu siguranta“, declara Marius Costin, CEO la PayU Romania.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri