eMag, cel mai mare jucator din eCommerce-ul local, genereaza circa 35% din vanzari din platforma mobila, aplicatie si varianta Web, traficul pe mobile acoperind luna anterioara 50,9% din total, conform lui Iulian Stanciu, CEO al eMag.

Mai mult, 48% dintre vanzarile generate pe eMag au in componenta cel putin o cautare, motiv pentru care compania va lansa in viitorul apropiat un sistem imbunatatit. “Practic, vei putea cauta mult mai amanuntit, aproape ca in Google – eliminand anumiti termeni, doar intr-un magazin, fraze ale caror cuvinte s-ar regasi in descriere”, explica oficialii companiei care a generat, doar in Romania, afaceri de 350 de milioane de euro.

eMag va angaja anul acesta inca 300-400 de oameni, cautand in special specialisti pe zonele de data scientists si business intelligence, conform lui Iulian Stanciu, CEO al companiei.

“Suntem in proces continuu de cautare de talente”, puncteaza el. eMag are in prezent peste 1.000 de angajati.

In medie, un programator al eMag are salariu de 7-8.000 de lei. Sistemul de bonusari variaza de la departament la departament. “In zona de tech, de exemplu, nu oferim bonusare, intrucat ar fi foarte greu de cuantificat si masurat. Ne bazam pe salariile solide si, de asemenea, de bunavointa angajatilor si capacitatea sefilor de departamente”, explica Iulian Stanciu.

In zonele comerciale, sistemul de bonusari este clar, tinand de cat vinde fiecare angajat. “Avem o angajata, in showroom-ul de la Cluj-Napoca, care reuseste sa vanda garantii extinse, luna de luna, de mii de lei. In cazul garantiilor extinse, marjele noastre de profit sunt mai mari, asa ca putem oferi si bonificatii mai solide. Astfel, ea primeste bonusuri lunare de 3-4.000 de lei, peste salariul ei de baza”, spune, zambind, Stanciu. “Nu, nu spunem cine este persoana respectiva!”, glumeste el.

35% din business, de pe mobile

eMag a inregistrat anul trecut, doar in Romania, venituri de circa 350 de milioane de euro. Circa 51% din totalul de vizite de pe site vine din mobile. Per total, 35% din business (vanzari) vine din mobile, o pondere impresionanta.

Circa 48% din vanzari au in componenta cel putin o cautare. “Principalele surse de trafic pentru noi sunt traficul direct, apoi Google, Facebook, newsletter si Profitshare. Interesant este ca bannerele traditionale, pe langa trafic, construiesc si awareness. De exemplu, nu multi ar asocia eMag cu covoarele. Lumea s-ar duce mai degraba la magazine de mobila sau decoratiuni interioare, insa dupa o campanie extinsa de bannere in care prezentam covoarele pe care le vindem noi, aceasta perceptie s-ar putea schimba”, explica Stanciu.

25% dintre comenzi, platite cu cardul

Dupa scaderea interchange fee-ului in luna decembrie, comisioanele catre Visa si Mastercard scazand considerabil, pana la 0,2 – 0,3, eMag “s-a activat”, investind puternic in promovarea platilor prin card. “In sfarsit, a devenit o modalitate atractiva si se justifica sa investim”, puncteaza Iulian Stanciu, CEO al eMag.

In urma a doua parteneriate strategice cu cele doua institutii financiare mentionate anterior, dar si al unor oferte speciale, 25,6% din valoarea comandata online a provenit in ultimele luni din platile cu cardul, o crestere cu 6 puncte procentuale fata de finalul anului precedent.

“Am introdus de asemenea in aplicatia mobila posibilitatea de a plati cu cardul fara sa trebuiasca sa introduci tot timpul datele personale. Acest lucru faciliteaza foarte mult comenzile recurente, putand practic comanda in doar cateva secunde”. Pe de alta parte, aceasta facilitate inca nu este disponibila in varianta desktop, oficialii companiei spunand ca “este in lucru”.

Plusurile unui client care plateste prin card? “Reduce foarte mult rata de refuz atunci cand vine curierul cu produsul, intrucat odata platit, de obicei omul nu se razgandeste. Apoi, un client care plateste cu cardul comanda mai des, si mai mult”, spune seful eMag.

In ceea ce priveste introducerea platii prin PayPal, un sistem folosit pe larg in SUA si alte tari vestice, Iulian Stanciu spune ca, desi au luat in considerare, nu considera ca ar aduce beneficii clientilor. “PayPal este putin folosit in tara si, pe de alta parte, PayPal are obiceiul sa iti inroleze clientii apoi sa «ii trimita» catre concurenta”, spune el.

Cu alte cuvinte, liderul pietei a refuzat parteneriatul cu PayPal, lucru care nu poate fi un semn bun pentru viitorul sistemului in .ro.

eMag nu se opreste din achizitii: Start-up-urile, in colimator

Achizitia PCGarage de catre eMag nu reprezinta si sfarsitul achizitiilor pe piata locala ci, mai degraba, startul a ceea ce ar putea insemna un val de preluari de catre liderul pietei de eCommerce. Iulian Stanciu, CEO si actionar al companiei, spune ca “sunt si ceva startup-uri care s-au dezvoltat interesant”.

"Nu ne intereseaza exclusiv concurenti, cat ne uitam si catre companii care ofera productie de continut, tehnica – hosting, companii de curierat, logistica, servicii post vanzare si asa mai departe”, subliniaza Iulian.

Politica companiei este aceea ca, odata achizitionata o companie, sa ii ofere independenta necesara pentru ca fondatorii sa ramana cointeresati. “Ne intereseaza sa le oferim independenta, atat interna cat si externa. Nu ne bazam pe structura, ci pe cultura”.

Dedesubturile achizitiei PCGarage

In cazul PCGarage, motivatia principala a eMag a fost coerenta si dezvoltarea companiei pe nisa de gaming. “Ne uitam acum cativa ani catre PCGarage si consideram ca nu o sa se dezvolte atat de repede, ca ceea ce au ei, vom oferi si noi. Ne-am inselat – business-ul a crescut constant, an de an, cu cate 30%, practic tinand pasul cu noi, fara investitii mari in publicitate, sau sute de oameni. Filtrele lor sunt bune, ofera servicii personalizate si au o comunitate fidela”, subliniaza Stanciu.

El considera ca PCGarage reprezinta un business care are potentialul de a atinge sute de milioane de euro. “Urmarim dezvoltarea PCGarage si pe pietele internationale, in special Bulgaria si Ungaria. De la eMag o sa oferim PCGarage tehnologie, algoritmii de recomandare construiti in house si training. Managementul, brandul, vor ramane complet independente”, spune Stanciu, spunand ca aceeasi strategie s-ar putea adopta si in cazul unor viitoare achizitii.

In 2-3 luni, tranzactia va fi aprobata de catre Consiliul Concurentei. Ulterior, este posibil ca parte din produsele prezente pe PCGarage sa fie integrate si in eMag.

Principalii concurenti ai retailerului sunt Altex, Cel.ro, EvoMag sau Elefant.ro.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri