Editia de Black Friday din acest an, desfasurata in zilele 18-20 noiembrie, a generat 188.000 tranzactii online in valoare totala de 113,3 mil lei, cu 67% mai mult decat editia din 2015. Din totalul platilor online efectuate in sistemul PayU Romania, 31% au fost efectuate folosind cardul cu rate, conform datelor acestora.

"Fata de anii trecuti am inregistrat o evolutie constanta a platilor online, de-a lungul intregii zile de vineri, dar si peste weekend, ceea ce ne arata o maturitate la nivelul comerciantilor,” declara Marius Costin, director general PayU Romania.

Cum s-a vazut evolutia pe industrii:

IT&C a ramas categoria fruntasa si anul acesta. Din valoarea totala a tranzactiilor online a fost alocat 59% catre acest domeniu. Cresterea fata de editia de anul trecut a fost de 52,3%.

Tranzactiile pentru achizitionarea produselor fashion au reprezentat 5% din total, cu o crestere de 50,3% fata de editia Balck Friday de anul trecut.

Categoria care a inregistrat cresterea cea mai mare este cea formata din produse precum: mobilier, jucarii, decoratiuni, carti, produse alimentare, produse cosmetice, vinuri si nu numai. Aceasta reprezinta 29% din totalul vanzarilor, cu o crestere de 125%.

Citeste si:
Cat castiga cel mai bine platiti angajati din Romania in 2019
Salariu de top: cat castiga...

Care au fost cele mai mari tranzactii online

In prima jumatate a zilei de vineri au fost facute tranzactiile cu cele mai mari valori. Cel mai mare cos de cumparaturi a fost de 143.000 lei, comanda venita din Ungaria. Pe locul 2 si 3 se afla tranzactii in valoare de 36.600 lei si 35.000 lei, ambele din Romania.

Valoarea cosului mediu de cumparaturi de-a lungul intregului weekend a fost de 602 lei, cu 6% mai mare fata de editia precedenta. Produsele IT&C au fost achizitionate cu precadere in prima parte a zilei de vineri, cand valoarea medie a cosului de cumparaturi a atins nivelul maxim de 832 lei.

Topul tarilor care au comandat din magazinele din Romania si au platit online

La editia Black Friday de anul acesta PayU a procesat plati din 87 tari. In top 5 tari cu cele mai mari comenzi au fost: Lituania (cos mediu 1.771 lei), Finlanda (cos mediu 1.250 lei), Slovenia (cos mediu 874 lei), Rusia (cos mediu 651 lei) si Romania (cos mediu 623 lei).

Printre retailerii din portofoliul PayU care au participat la editia Black Friday de anul acesta se numara: Elefant, eMag, FashionDays, Paravion, PC Garage, Quickmobile, Telekom (clickshop.ro, germanos.ro), Vivre.

Citeste si:
Kaufland cumpara in Constanta un teren pentru 3,2 mil. euro
Kaufland cumpara de la Impact...

PayU este un furnizor global de servicii de plata pentru companii. Compania proceseaza tranzactii pentru comercianti precum: Allegro, AmRest, Avon, Blue Air, Makro, Orange, PKP Intercity, Play, Showroom.pl, TUi, Virgin Mobile.

In Romania, PayU lucreaza cu parteneri precum Telekom, BlueAir, Paravion, eMag, UPC, Elefant.ro, Altex, Flori de Lux, Magnolia, NN Asigurari, Allianz Direct, Eventim.ro, Decathlon, Fashion Days si altii.

La nivel global, PayU Group opereaza in 16 tari pe patru continente pentru sute de mii de comercianti si este detinut de Naspers, o companie multinationala originara din Africa de Sud, cu operatiuni in media si servicii online.

Principalul concurent al PayU in Romania este Netopia.

Citeste si:
Plata cu cardul in rate: cate sute de milioane cheltuie romanii
Plata online cu cardul de...

Sursa foto: A. and I. Kruk / Shutterstock.com

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea eCommerce »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Retrospectiva 2019: Principalele evenimente din retail & FMCG