”In continuare exista loc de crestere pentru comertul electronic in Romania, atat din punctul de vedere al numarului de magazine, al produselor disponibile, al serviciilor adaugate, cat si al numarului de clienti care apeleaza la acest canal si, implicit, al valorii vanzarilor. Online inseamna preturi mai bune, disponibilitate mai buna a produsului si economie de timp. In plus, comerciantii ofera tot mai mult servicii cu valoare adaugata clientilor lor, insemnand livrarea gratuita, retur gratuit, optiunea de a deschide coletul la livrare, sau retur extins, in 30 de zile”, a declarat Florinel Chis, director executiv ARMO.

Anul trecut, vanzarile derulate in canalul ecommerce au totalizat 2,05 miliarde, in crestere cu 45% fata de 2015, fiind cea mai importanta crestere din Uniunea Europeana. Intre categoriile de produs cu cel mai important avans in vanzari s-au numarat fashion, home&deco, jucarii, produse pentru copii, petshop si articole sportive. In 2017, ARMO se asteapta in continuare la cresteri ale vanzarilor pe aceste categorii de produs, dar si pe zona auto si bricolaj.

"Estimam o crestere de 80% in acest an a afacerilor FashionUp, fiind una dintre categoriile cu cresteri peste media comertului online”, a declarat Alin Stanciu, CEO Fashion UP.

O alta nisa cu evolutie buna in 2016 si perspective de crestere si in 2017 este si cea a jucariilor. “Pentru anul acesta estimam un avans de 20% fata de 2016, depasind astfel pragul de 4 milioane de euro cifra de afaceri. In aceasta estimare luam in calcul si vanzarile generate de magazinul BestKids deschis in cel mai nou centru comercial din Cluj, Platinia. Pentru comertul cu jucarii cele mai bune luni sunt decembrie, apoi perioada Pastilor si Ziua Copilului. Anul acesta avem un eveniment in plus care va genera vanzari suplimentare – este vorba despre aniversarea a 10 ani de activitate a Best Kids”, a declarat George Serban, general manager Best Kids.