Aproape jumatate dintre cumparatorii fideli mediului online din SUA au facut achizitii de la comercianti internationali, demonstrand necesitatea unei oferte personalizate ca modalitate de a concura cu preturi mici, arata cea de-a sasea editie a studiului anual UPS Pulse of the Online Shopper™ (Pulsul Cumparatorului Online).

Potrivit studiului UPS, aproape toti cumparatorii online din SUA (97%) au achizitionat direct din marketplace, cifra in crestere cu 12 puncte procentuale din 2016 pana in prezent, iar 81% au mentionat ca pretul a fost cel mai important factor atunci cand au selectat produsele. Potrivit respondentilor care au cumparat de la un comerciant international, adica 47% din total, 43% au fost convinsi de preturile mai scazute de pe platforma marketplace din SUA, iar 36% au dorit produse unice pe care nu le-au gasit la retailerii americani.

„Granita intre comerciantii interni si cei international continua sa se diminueze", a declarat Alan Gershenhorn, director comercial la UPS. „Retailerii concureaza acum la nivel global. Pentru a castiga, acestia se pot diferentia oferind experiente personalizate.”

Experientele personalizate includ magazinele fizice. Multi cumparatori online considera magazinele importante pentru a atinge si a simti produsele (59%), pentru a rezolva probleme imediate (54%), a primi servicii superioare dedicate clientilor (52%) si pentru a participa la programe de fidelizare (52%). Jumatate dintre cumparatori (50%) au folosit in acest an serviciul de livrare in magazin, 44% dintre acestia au facut cumparaturi suplimentare, iar 41% intentioneaza sa utilizeze mai des serviciul de livrare in magazin anul urmator.

Utilizarea telefoanelor inteligente continua sa fie o componenta tot mai importanta a experientei de cumparaturi online si offline. Opt din zece cumparatori online utilizeaza aplicatiile comerciantilor, preferandu-le adesea in defavoarea website-urilor, datorita vitezei mai rapide si a unei experiente de utilizare mai bune. Confortul este esential, deoarece cumparatorii „in miscare” de pe dispozitivele mobile cauta eficienta la fiecare pas. Voucherele pe mobile (50%) si imaginile de produs de inalta calitate (50%) sunt doua dintre cele mai importante caracteristici ale aplicatiilor.

„Cumparatorii online pot achizitiona cu usurinta din buticurile si bazarele din intreaga lume", a spus Gershenhorn. „Asistam la un preview al viitorului, cand legaturile intre comercianti si clienti vor fi definite mai putin de limitarea geografica si mai mult de modul in care se conecteaza intre ei. Provocarea sta in a oferi clientilor oferta cea mai buna, controlul si confortul pe care le doresc.”

Potrivit eMarketer, se estimeaza o crestere a comertului electronic transfrontalier la nivel mondial in medie cu 22% intre 2015 si 2020, comparativ cu 15% pentru comertul electronic din S.U.A. in aceeasi perioada de timp.

Principalele aspecte de care cumparatorii online tin cont cand achizitioneaza de la retaileri internationali sunt un cost total clar al comenzii, incluzand taxe si comisioane (77%), afisarea preturilor in moneda cumparatorului (76%), brandul (74%) precum si viteza de livrare (66%).

Retailerul global din apropiere

Din cei 47% de clienti americani care au cumparat de la un comerciant international pe marketplace din SUA, majoritatea acestora sunt din China (61%), Marea Britanie (23%), Canada (15%) si Japonia (14%).

UPS a anuntat recent un joint venture cu S.F. Holding, compania-mama a importantei firme de curierat rapid din China, SF Express. Cele doua companii vor dezvolta produse de export destinate sa ajute companiile chineze sa obtina un acces mai mare pe piata din S.U.A.

China este acum cea mai mare piata de comert electronic din lume, cu aproximativ 900 de miliarde de dolari din vanzari in 2016, reprezentand aproape jumatate din vanzarile online in toata lumea, potrivit eMarketer.

Grupul de retail Alibaba, cu prezenta globala, va gazdui primul sau summit in SUA, Gateway '17, la Detroit, pe 21 iunie. Presedintele si CEO-ul UPS, David Abney, va participa ca speaker principal la eveniment si va evidentia oportunitatile pentru companii de a-si extinde vanzarile catre consumatorii din China si alte piete de export.

Puterea Marketplace-ului

Potrivit studiului, cumparatorii fideli din mediul online isi incep cautarile pe marketplace mai mult decat pe oricare alt canal (38%). In anul urmator, 29% dintre cumparatorii online intentioneaza sa efectueze mai multe cautarii utilizand marketplace-ul si 30% intentioneaza sa cumpere de pe platforma.

Cel mai important motiv pentru care cumparatorii online achizitioneaza de pe marketplace in loc sa acceseze direct comerciantul este pretul mai bun (65%), urmat de gratuitatea sau costul redus al transportului (55%), costul total al comenzii ce include si costurile de transport (45%) si viteza de livrare (44%).

Perceptia utilizatorilor de telefoane mobile

Aplicatiile de mobil ale comerciantilor sunt, de asemenea, in crestere, 8 din 10 consumatori folosind o aplicatie pentru telefonul mobil. Utilizatorii de aplicatii le prefera site-urilor datorita vitezelor mai rapide (51%) si a experientelor mai bune de achizitionare (35%). Numarul de aplicatii utilizate de un consumator este insa limitat. Cumparatorii online prefera sa se limiteze la trei sau cinci aplicatii pe telefon pentru a economisi memoria dispozitivului.

Citeste si:

    In ciuda cresterii globale a comertului mobile, consumatorii evita sa utilizeze metode mobile de plata in magazinul online. In timp ce 59% dintre utilizatorii de smartphone-uri lanseaza cautari pe dispozitivul lor, doar 28% il folosesc pentru a face o achizitie in magazin.

    Ce reprezinta marketplace-ul pentru comercianti?

    Furnizarea de experiente personalizate in magazine include adaptarea la noile tehnologii si oferte. Procentul mediu al achizitiilor efectuate in magazinele fizice de catre cumparatorii online a scazut de la 53% in 2014 la 48% in 2017. Comparativ, vanzarile online au crescut de la 47% in 2014 la 52% in 2017.

    Noile tehnologii, inclusiv modulele de chat si realitatea virtuala, sunt modalitati prin care comerciantii pot imbunatati experienta consumatorilor. In timp ce cumparatorii online prefera sa vorbeasca cu vanzatorii atunci cand fac cumparaturi in magazine, in mediul online acestia opteaza pentru servicii individuale, cum ar fi e-mail (55%) si chat live (42%). Clientii online se simt in siguranta, de asemenea, folosind module de chat pentru a obtine informatii despre produse (42%), actualizari de produse noi (39%) si completarea comenzilor si returnarea produselor (39%).

    Citeste si:

      Acestea includ, de asemenea, modul in care cumparatorii aprofundeaza experienta magazinului. Realitatea virtuala este atragatoare pentru cumparatorii online interesati sa vizualizeze mobilierul si decoratiunile interioare (42%), sa vada produse ce prind viata prin demo-uri (40%) si navigand prin magazin (39%).

      "Tehnologia continua sa aduca schimbarea in vanzarea cu amanuntul, insa magazinul fizic ramane inca foarte important. Comerciantii online se extind cu magazinele fizice, iar cei care utilizeaza mai multe canale de promovare apeleaza la magazinul local ca centru de realizare pentru comertul electronic", a spus Gershenhorn. "Cumparatorii online indica faptul ca doresc o tehnologie care sa permita experiente personalizate, pline de satisfactii, atat online cat si in magazin."

      Abonează-te pe

      Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

      Despre autor
      Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

      Te-ar putea interesa și:



      Mai multe articole din secțiunea Economie »


      Setari Cookie-uri