La doar 20 de ani, cand multi tineri de varsta lui inca se gandeau pe ce drum o sa o apuce in viata, Daniel Henegariu punea bazele unei afaceri in mediul online, iar in prezent genereaza venituri de aproape 2,5 milioane de euro. Este vorba de Daniel Henegariu, proprietar al Autolux.ro si Maniamall.ro.

Tanarul antreprenor a descoperit oportunitati uriase in mediul virtual, cand multa lume era sceptica in privinta securitatii online-ului, a crezut foarte mult in puterea Internetului de a vinde produse, iar magazinele sale online se afla, la ora actuala, pe profit.

“Multi prieteni nu au crezut in acest tip de afacere. Au motivat prin faptul ca sunt mult prea tanar, nu am experienta, nu am resurse financiare pentru a deschide o afacere, iar pe aceea vreme putini credeau in vanzarile online. Imi amintesc cum multa lume intreba mirata: “Cine comanda de pe Internet?”. Am crescut treptat, prin mii de ore de munca si nopti nedormite, imi veneau ideei noi pe care le aplicam si aveau succes. Era mult mai comod pentru oameni sa cumpere piese de pe un magazin online decat dintr-un magazin fizic, deoarece piese oricum trebuiau facute pe comanda, si il scuteam pe client de un drum inutil. Basca faptul ca erau mai ieftine din online, deoarece nu plateam spaţiu de depozitare sau alte cheltuieli specifice unui magazin fizic. La vremea respectiva, si din punct de vedere al promovarii era mult mai simplu ca acum, deoarece doar cateva site-uri de anunturi aveau trafic si nu aveai nevoie de site-ul propriu. Dupa ce site-ul autolux.ro a devenit unul de succes, datorita cererilor si din alte domenii, am fondat maniamall.ro, unde am inceput sa vand si alte tipuri de produse. Prinsesem mecanismul, aveam toata experienta necesara pentru a vinde online, iar la al doilea site mi-a fost mult mai usor sa vand. Pot sa spun ca vanzarile se dubleaza anual deoarece lucram intens la dezvoltare si programare, iar in fiecare luna dezvoltam noi programe care ne ajuta sa evoluam”, spune antreprenorul Daniel Henegariu, acum la varsta de 27 de ani.

In 2016, Autolux.ro a avut incasari de 1.6 milioane de euro si un profit de 175.000 de euro in conditiile in care s-a investit lunar in dezvoltare si software, “cat despre Maniamall este in continua ascendenta accelerata, muncim zilnic la gama de produse si crestere in vanzari. Maniamall este creat din ambitia mea de a reusi si in alt domeniu decat cel al accesoriilor auto vandute online”, spune Daniel, pentru wall-street.ro.

“Ambele firme sunt in crestere, cel mai probabil o sa pastram traditia de a dubla vanzarile de la an la an si cu siguranta o sa depasim 3 milioane de euro in 2017, conform estimarilor din prima jumatate a anului”, considera tanarul.

Pentru ca o afacere sa mearga multi ani, trebuie sa tii pasul cu evolutia

In opinia tanarului, succesul unei afaceri pe termen lung sta in disponibilitatea omului de afaceri de a tine pasul cu evolutia.

“Si cand am inceput eu business-ul exista concurenta, insa majoritatea a disparut de pe piata deoarece nu a tinut pasul cu evolutia. Aici este intreg succesul in afaceri! Esti sau nu dispus sa iti vezi afacerea infloritoare si peste 20 de ani? Sau te rezumi doar la a castiga mult pe termen scurt? Daca vrei sa iti construiesti o cariera in afaceri – nu o specula, ci o cariera in adevaratul sens al cuvantului – trebuie sa citesti mult, trebuie mereu sa fii la curent cu trendul, atat al afacerilor tale, cat mai ales din domeniul marketingului. Acum Facebook si Google aduc trafic, pe care il convertesc destul de rapid in clienti fideli, dar ziua de maine nu stim ce o sa ne rezerve. Sunt abonat la multe site-uri de specialitate straine si primesc sistematic informatii despre inovatiile in domeniu; asta pentru ca imi doresc sa fiu mereu printre primii din Romania care vin cu acea idee noua, revolutionara”, spune Daniel Henegariu.

E-commerce-ul a trecut in epoca Web 3.0

Comertul online a ajuns la un grad al automatizarilor parca ireal daca ne raportam la tehnicile de vanzare din deceniile trecute, iar acest lucru este facilitat si de evolutia Internetului la Web 3.0.

“Noul stadiu de evolutie al Internetului selecteaza informatiile dupa tendintele de consum ale potentialilor clienti, deoarece in toata epoca Web 2.0 (Social Media), Internetul a construit un profil complex despre utilizatori lui, iar in prezent il valorifica prin promovare targetata. Astfel, inclusiv magazinele pe care le-am creat se bazeaza pe oferirea unui “meniu” cu produsele care se afla cel mai aproape de gustul consumatorului. Mai multe decat atat, in ceea ce priveste precomanda si comanda, am gandit un sistem complex de automatizare, care cuprinde: generare de awb-uri – serviciu online de gestionare a expeditiilor, un call center prin voice over IP, program de listare a comenzilor, program de actualizare automata a produselor, soft-uri de verificare a stocurilor, automatizarea facturilor si a garantiilor, confirmarea comenzilor cu roboti telefonice”, conchide antreprenorul.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri