Romanii prefera sa mearga la magazin ca sa faca aprovizionarea cu produse alimentare, dar se indreapta spre online atunci cand vine vorba despre electrocasnicele in care le pastreaza sau cu ajutorul carora le prepara.

Magazinele fizice sunt preferate de catre romanii de peste 18 ani intr-o proportie covarsitoare (95%), in timp ce membrii generatiilor mileniala si Z ies din casa pentru a face cumparaturi in proportie de 90%, potrivit studiului ”Tendintele consumatorului modern online & offline”, prezentat in exclusivitate de catre Oana Ilie, reseach manager in cadrul companiei iSense Solutions, in a doua zi a evenimentului retailArena 2017. In cazul produselor nealimentare, ponderea magazinelor fizice este mult mai scazuta – 62% in cazul romanilor peste 18 ani si 52% in cazul generatiilor mileniala si Z.

”Noile generatii, ai caror membri au varste cuprinse intre 18 si 34 de ani, au luat contact cu tehnologia mult mai devreme decat cei peste 34 de ani, iar cei care vin din urma au acest contact inca si mai devreme. Pentru viitoarele magazine online, sfatul nostru este sa se concentreze si pe categoriile pe care romanii prefera inca sa le cumpere din magazinele fizice”, spune Oana Ilie.

Principalele motive pentru care romanii cumpara produse din magazinele fizice sunt faptul ca oamenii pot vedea si testa produsul, rapiditatea cu care-l obtin, experienta la cumparaturi in sine si lipsa unor cheltuieli suplimentare cu transportul.

”Comunicati avantajele cumparaturilor online si anume posibilitatea de a compara mai multe produse similare fara a fi nevoie sa colinzi tot orasul pentru asta, comoditatea, rapiditatea crescuta a achizitiei si varietatea mai mare a produselor”, s-a adresat Oana Ilie participantilor la retailArena 2017.

Suma medie cheltuita de romani in magazinele fizice este de 135 de lei pentru o sesiune de cumparaturi, in timp ce in cazul achizitiilor facute online, aceasta suma este mai mare, respectiv 175 de lei. Pretul ramane cel mai important criteriu in privinta deciziei de achizitie, indiferent daca aceasta este facuta online sau offline, caracteristicile produsului vin pe locul al doilea si sunt urmate, in ordine, de termenul de valabilitate, marca, materialel sau ingredientele continute si aspect, potrivit studiului mentionat.

”Unul dintre trendurile care influenteaza semnificativ comportamentul consumatorului este reprezentat de transparenta. Oamenii isi doresc sa vada cum se face produsul, etichetele sa fie foarte vizibile, vor sa mearga in ferma pentru a vedea ca produsele sunt chiar bio. O eterna intrebare este daca produsele romanesti sunt bune sau nu, in privinta alimentelor si bauturilor sunt preferate produsele romanesti, la fel ca in cazul hainelor si mobilierului, in timp ce la electronice, electrocasnice si autoturisme sunt preferate marcile straine. Sfatul nostru este sa urmati tendintele consumatorilor, sa le castigati increderea prin calitatea produselor, sa tineti cont de convergenta dintre online si offline, sa le oferiti experiente placute la cumparaturi si sa leoferiti suportul si ajutorul de care au nevoie”, a explicat Oana Ilie.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri