Asociatia magazinelor online din Romania, ARMO, a analizat preturile a 1.773 de produse, comparandu-se in perioada 31 octombrie – 1 noiembrie 2017, pretul din magazinul offline cu pretul din online, acelasi retailer, aceeasi zi. Concluziile studiului realizat de Retail Data Monitoring?

38% dintre produsele analizate, preponderent din domeniul IT, sunt mai scumpe in offline, in timp ce 50% au preturi egale. Diferenta medie de pret este de 51 de lei.

Cele mai mari diferente de pret au fost gasite la fiare de calcat (57% dintre ele sunt mai scumpe in offline); monitoarele, 45% mai scumpe in offline, electrocasnice mici – 38%, frigidere, 36% si laptop-uri, 20%.

Exemplu concret – un televizor este mai scump, in medie, cu 212 lei in offline fata de online.

ARMO a analizat retaileri care au acoperire si in orase mari, dar si mici, si detin si magazin online – oficialii companiei nu au oferit nume concrete.

Black Friday 2017, evolutii pe toate liniile

Peste 4.000 de magazine online au fost implicate, generand vanzari de circa 200 de milioane de euro, fata de 120 de milioane de euro in 2016.

ARMO a subliniat cateva tendinte – mobile-ul a reprezentat 40-70% din totalul comenzilor, in functie de retailer si nisa. Plata cu cardul a fost de zece ori mai ridicata decat de obicei, rata de conversie crescand si ea, cu o medie de 3,7 ori mai buna.

Valoarea medie a comenzii a crescut, clientii alegand produse mai scumpe si mai bune calitativ – plata cu cardul in rate a fost un factor esential - cand ai 24 de rate fara dobanda, te avanti la o lista mai buna.

“Black Friday este momentul cel mai bun pentru a plasa PRIMA ta comanda online – atractivitatea ofertelor pregatite si de asemenea toate magazinele s-au pregatit pentru a oferi o experienta cat mai buna si cat mai usoara de cumparare”, spune Florinel Chis, CEO al ARMO.

Peste 95% dintre membrii ARMO au avut uptime bun, fara incidente.

eCommerce-ul in Romania

Piata de eCommerce din tara va creste la 2,8 miliarde de euro in 2017, evolutie de 35% fata de 2016. Finalul de an va fi efervescent – noiembrie si decembrie reprezinta, pentru multi retaileri, un sfert din vanzarile pe tot anul.

18% dintre romani au cumparat onine, in 2016, in medie consumatorii plasand online 8,4 comenzi.

“Pana in 2020 putem dubla piata, ajungand la 5 miliarde de euro. Este necesar sa existe sprijin si din alta parte – inclusiv dinspre autoritati”.

Astfel, este necesar sa existe:

  1. Suport pe infrastructura, capital uman (inclusiv discipline scolare, traininguri), actualizarea legislatiei si eliminarea inadvertentelor in actele prezente – trebuie aliniata cu directivele Uniunii Europene. Au si un deadline si progresul nu este suficient.
  2. Este necesara integrarea tehnologiei in mediul privat, precum conectarea caselor de marcat la ANAF, incurajarea comertului transfrontalier, masuri concrete pentru mediul de afaceri in Agenda Digitala.
  3. Sunt necesare servicii publice digitale (suntem pe locul 28 din 28 in clasamentul DESI) – cresterea numarului de servicii de tip eGov, depunerea online a tuturor declaratiilor, dupa modelul Estoniei, implementarea unor sistem electronice de control al TVA.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri