Peste 100.000 de companii romanesti, in mare parte IMM-uri din zonele HoReCa, s-au inscris pe Google Compania Mea, instrument care permite internautilor sa afle locatia firmei pe Google Maps si in Search. 40% din oamenii care cauta informatii locale pe Google cauta, de asemenea, programul de lucru, in timp ce 42% primesc mai multe cereri de indicatii de orientare pe harta, catre business, daca acesta are fotografii.

Inregistrarea pe Google Maps este gratuita si permite oferirea de informatii clientilor – poze, program de lucru, update-uri in timp real. Partea de recenzii este, de asemenea, foarte importanta, din ce in ce mai multe persoane luand decizia de a vizita sau nu un loc in functie de acestea.

Ce faci, deci, daca primesti recenzii proaste, fara a fi indreptatite?

„Daca primesti o recenzie incorecta, rautacioasa, de la concurenta sau care include injurii, de la adrese de mail ciudate, spam, poti contacta echipa Google care va studia problema, fiind posibil ca, dupa un review manual, recenzia sa fie stearsa”, explica Dan Oros, marketing manager la Google Romania.

Inregistrarea in Google Compania Mea se face prin trecerea adresei de eMail Google, numarului de telefon, adresei fizice, adresei Web, dupa care poti adauga poze si un program de lucru. Acest sistem permite, ulterior, crearea unui site in circa 5 minute, site care va avea terminatia .business.site.

Exemplu practic

Cafeneau Beans & Dots din Bucuresti, de exemplu, a intrat pe Google Compania Mea acum circa 3 luni. De atunci, cafeneaua a inregistrat circa 13.100 de cautari. Majoritatea a fost interesata de CATEGORIA respectiva (cafenea), gasind apoi Beans & Dots pe harta Bucurestiului.

Interesant este, de asemenea, ca 9.000 de rezultate au fost din Google Search, in timp ce 31.200 din Google Maps. Practic, lumea cauta IMM-uri din ce in ce mai mult direct in Maps si mai putin in Search.

Ce faci daca vrei sa iti extinzi sansele de a atrage clienti?

Google a localizat in Romania, in noiembrie, AdWords Express, un produs prin care afacerile mici pot sa atraga clienti noi. Aceasta este o versiune mult simplificata a solutiei AdWords, care permite companiilor mici sa realizeze simplu si rapid campanii de publicitate pe Google, platind pentru rezultate clare: apeluri telefonice, vizite in magazin si pe website de la potentiali clienti.

Fiecare cautare pe Google poate reprezenta o ocazie de a interactiona cu un potential client: 76% dintre utilizatorii de Internet din Romania se informeaza online inainte sa cumpere produse sau servicii (sursa: Google Consumer Barometer). AdWords Express ajuta companiile sa fie prezente online atunci cand potentialii clienti vor sa gaseasca ceea ce ele ofera.

Pentru crearea unei campanii prin AdWords Express este nevoie de 15 minute. Utilizand tehnologia Google, AdWords Express se ocupa de aspectele costisitoare si consumatoare de timp ale crearii unei campanii publicitare online, de la lista de cuvinte cheie la optimizarea pentru diferite retele si dispozitive.

Realizarea si demararea unei campanii prin AdWords Express incepe prin introducerea numelui companiei si a adresei web. Companiile care nu detin un site web au posibilitatea sa si-l creeze gratuit in cateva minute. Urmatorii pasi constau in definirea obiectivului campaniei: apeluri telefonice, vizite in magazin sau actiuni pe site, a zonei tinta si a serviciului/produsului care va fi promovat, apoi alegerea titlului si redactarea textului reclamei care va rula pe Google, aceasta putand fi previzualizata in timp real. Ulterior, se introduce bugetul dedicat campaniei si detaliile de plata si facturare.

AdWords Express optimizeaza reclamele pentru a atinge obiectivul dorit la un cost cat mai redus. Daca o companie doreste, de exemplu, sa creasca numarul de vizite in magazin, Google va optimiza anuntul astfel incat acesta sa fie afisat la momentul potrivit persoanelor care ar fi interesate de o vizita in acel magazin. Bugetul poate fi ajustat oricand, iar plata se face doar atunci cand reclama functioneaza, respectiv cand un potential client da click pe reclama sau face un apel telefonic. AdWords Express este astfel produsul potrivit afacerilor care doresc sa atraga clienti noi din online si care nu au o persoana dedicata care sa gestioneze campaniile publicitare.

Concluzii:

Adwords Express, desi are costuri identice cu Adwords, este un produs mult mai simplu de folosit, netrebuind sa ai experienta in campanii. „Multe companii incep cu Adwords Express, se obisnuiesc cu ce inseamna publicitatea online, apoi trec la Adwords”.

Limitarile tin de cat de mult poti customiza campania, cat de mult poti sa targetezi si cat de in detaliu. Costurile sunt la fel – platesti pentru rezultate. De asemenea in Express nu mai trebuie sa alegi cuvintele cheie cele mai relevante, fiind luate automat.

In campanii, smartphone-urile acopera peste 50% din click-uri pe campanii, tabletele acopera circa 8% in timp ce computerele circa 34-37%.

Sursa foto: Shutterstock: Naritsorn Hirunon

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri