eCommerce-ul din Europa a crescut si anul trecut double digit, cu 11% pana la 534 miliarde de euro si, desi Europa de Est acopera doar 6% din aceasta suma, evolueaza cel mai rapid. Romania, de exemplu, a inregistrat o crestere de la an la cu 37%, conform European eCommerce Report 2018, publicat recent. Cateva miscari interesante au avut loc in ultima luna, putand duce la noi intrari pe piata locala si intetirea concurentei.

Pentru 2018 se asteapta o evolutie a pietei eCommerce la nivelul Europei de 13%, echivalentul a 602 miliarde de euro, practic dublu fata de acum cinci ani cand piata era de 307 miliarde de euro. 68% din totalul veniturilor generate din comert online provine din Europa de Vest.

Vino la Retail Arena 2018 pentru a discuta, alaturi de oficiali ai retailerilor online precum FashionDays.ro sau eMag.ro si celei mai mari companii de curierat din Romania, FAN Courier, despre aceasta tendinta.

Shopping-ul transfrontalier

Unul din patru consumatori a achizitionat de pe Amazon, transfrontalier, urmat de Alibaba/Aliexpress (14%), eBay (8%) si Wish (tot 8%). Datele arata ca Amazon este destinatia preferata de achizitii de peste hotare in Luxemburg (72%) si Austria (64%), in timp ce eBay domina in Cipru (63%). Aliexpress este cel mai popular in Rusia (69%) si Olanda (35%).

38% dintre europeni au cumparat produse de peste hotare, online, jumatate dintre ei achizitionand din state membre ale UE.

CEO brand global de fashion:...
Citeste si: CEO brand global de fashion: Social Media schimba moda in timp real

In acest context…

Gigantul chinez JD.com este gata sa se lanseze in Europa. Retailerul tintea Batranul Continent de ceva vreme, insa acum vrea sa isi finalizeze strategia de intrare pe pietele europene pana la finalul acestui an, conform CEO-ului JD.com, Richard Liu.

Strategia va implica deschiderea unui birou local in Germania. “Decizia finala este inca in discutie. Vin deseori in Europa pentru a discuta cu consumatorii, producatorii si guverne. Pana la finalul acestui an, vom lansa o strategie concreta de a intra pe pietele din Europa”, spune el. Liu subliniaza ca JD.com nu va vinde doar produse chinezesti, ci si de productie locala, europeana.

Va deveni, deci, JD.com un marketplace demn de luat in seama si de temut pentru Amazon, eBay sau, local, de eMag.ro? Avand in vedere investitiile masive pe care gigantul chinezesc il va face in Europa, cumulat cu faptul ca deja are un office in Paris, angajati in Londra si Milano si un centru de R&D in Cambridge, concurenta acerba ar putea fi inevitabila.

Miscari interesante ale marilor retaileri – focus pe online, same day delivery

In paralel, retaileri prezenti si pe piata locala isi perfectioneaza serviciile. Astfel, suedezii de la H&M experimenteaza livrarea in aceeasi zi, printr-un test realizat deocamdata doar in Berlin, insa sunt sanse mari ca retailerul sa extinda modelul si in alte orase si tari.

eMAG Marketplace: crestere de...
Citeste si: Peste 16.000 de selleri activi in eMAG Marketplace, crestere de 52%

H&M taxeaza cu 6 euro livrarea in aceeasi zi, cu un euro mai mult decat pentru livrarea standard. Dupa ce testele din Berlin se vor incheia, H&M are in plan sa extinda modelul si in alte orase din Germania.

Strategia aceasta ar putea oferi H&M un atuu major in fata principalilor concurenti, precum Zalando.

Peek & Cloppenburg isi extinde in continuare strategia omnichannel, si nu departe de Romania! Retailerul a lansat magazinul online in Polonia, unde are deja 11 magazine traditionale. Pe magazinul online clientii pot achizitiona 20.000 de produse, de la 300 de brand-uri diferite. http://www.peek-cloppenburg.ro/ro/web_ro

“Polonia este o piata foarte interesanta pentru noi”, spune Nicolay Merkt, managing director la Fashion ID, subsidiara a retailerului care activeaza si pe piata locala – deocamdata doar prin magazine fizce.

Radiografia pietei de fashion...
Citeste si: STUDIU: 97% din consumul local de fashion provine din importuri

Prin magazinul online clientii pot afla si daca anumite produse pe care le doresc se afla in magazinele fizice, putand sa le rezerve si apoi sa le ridice din acele puncte. Returul poate fi realizat intr-o suta de zile, fara niciun cost aditional.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea eCommerce »



Citeste si
Trenduri in retail: cum si unde vom cumpara in viitorul apropiat