Publicitatea targetata va merge din ce in ce mai mult in directia de personalizare a comunicarii cu utilizatorul, acesta devenind din ce in ce mai pretentios in ceea ce priveste ofertele magazinelor online. “Formatul publicitar de bannere se schimba si el, avand rezultate mult mai bune cele cu o gama mai larga de produse, chiar complementare, vs. cele cu un singur produs sau de-un singur fel”, spune Catalin Emilian, manager al companiei de performance marketing RTB House.

“Directia buna aceasta este, sa ii oferi ceva personalizat. Volumele pe mobile sunt inca mai mici decat partea de desktop, pentru ca insele volumele de trafic pe site sunt mai mari si deci rata de conversie pe ecranele mai mici, de mobile, este mai mica”, continua el.

Pretul conteaza in continuare foarte mult, insa cu toate acestea important este sa promovezi produsul, acesta determinand interesul utilizatorului.

“Daca poza i-a placut, vede si discount-ul aferent, insa ulterior. Focusul este si trebuie pus pe produs. Bannerele au devenit din ce in ce mai curate, mai clare, tocmai pentru ca produsul sa iasa mai bine in evidenta, fara aglomerari inutile”, spune managerul local.

“Publicitatea este mai orientata pe produs si mai putin pe zona de creativitate, bannerele au devenit mult mai simple, mai curate. Exista doua tipuri de directii: pentru performance, unde incurajezi vanzarea, pui accent pe produs. Cand vine vorba de campanii de brand, atunci creativitatea are un rol mult mai mare. Bannerele sunt facute de noi in-house, avand tot interesul deoarece RTB House este platit pentru performanta”.

Bannerele sunt realizate de echipa din Polonia, unde este sediul companiei, echipa din Romania, formata din trei oameni, acoperind necesitatile celor peste 70 de clienti locali – inclusiv eMAG, Orange.ro, OLX, eJobs sau FashionDays.ro.

Vino la RetailArena 2018 si vei avea ocazia sa discuti cu manageri ai celor mai mari companii de retail si eTail din Romania. Nu rata evenimentului anului in retail!

“Nevoile clientului sunt diferite – de BF au alte nevoi, fata de restul anului. Sunt perioade in care au oferte la anumite categorii de produse, punandu-se accentul pe acelea. Apoi urmeaza perioade de reduceri, se promoveaza campania aceea cu aplicabiltiate pe anumite produse. Scopul ramane tot vanzarea, difera cum se ajunge la vanzarea respectiva”.

Totodata consumul de video creste tot mai mult, noile generatii preferand sa vada decat sa citeasca. “Ma astept ca mare parte a traficului sa se duca in zona respectiva; trebuie ca si tehnologia sa tina pasul”.

Vladimir Houba, regional director RTB House, detaliaza strategia companiei si subliniaza lansarea pe piata a primelor aplicatii a proaspat infiintatului AI Marketing Lab.

“AI Marketing Lab s-a lansat in Varsovia in luna mai a acestui an, fiind separat de cel R&D. Bugetul pe primul an este de 5 milioane de dolari si dezvoltam aplicatii de inteligenta artificiala pentru magazine online, inventam si testam noi aplicatii de analiza. Am lansat in urma cu cateva zile primele produse, urmand sa le testam, inclusiv pe magazine din Romania”, detaliaza managerul regional (foto).

RTB House are in prezent peste 1.200 de clienti pe plan global din peste 70 de piete, sedii pe majoritatea continentelor si au o retentie de 99% a clientilor. In Romania, echipa acopera partea de vanzari si client service, trimitand rapoarte pentru echipa din Polonia.

“In Romania, numarul de clienti a crescut cu circa 13%, depasind 70. Este loc de crestere in continuare, suntem pe o piata matura care evolueaza organic. Automat si business-ul nostru ar trebui sa creasca cel putin in linie cu piata”.

Afacerile globale ale RTB House vor evolua anul acesta cu peste 100%, pana la circa 100 de milioane de euro.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri