Retail-ul de maine va fi modelat si influentat de noi comportamente, noi nevoi ale cumparatorilor. “Asistam la o industrie fata in fata cu noi provocari – clientii au mai multe device-uri, pot cumpara prin mai multe platforme si acest lucru a redus dependenta clientilor de un anumit retailer”, spune Celine Blanchot, de la Glory, Cehia. Prezentarea ei a avut loc la retailArena 2018.

Asistam la un mix intre magazine fizice si digitale, virtuale. “Noile tehnologii vor obliga retailerii sa isi diversifice modalitatile de a vinde produse. De exemplu, in China, poti achizitiona produse scanand coduri ale acestora, aflate PE metrourile care vin in statie”.

Retailerii au inceput sa inoveze in design-ul magazinelor, oferind atmosfera si mirosuri mai atragatoare; totodata, controlul inventarului a devenit extrem de important, selectia angajatilor se face cu o mai mare grija, indreptandu-se catre training-uri ce au in prim plan clientul, nu doar miscari “automatizate”.

Ecosistemul de plati s-a dezvoltat, usurand viata consumatorilor, insa ducand la dificultati de implementare pentru retaileri si cheltuieli mari – vorbim despre facial recognition, plata cu telefonul sau contactless.

82% dintre consumatori cred ca cash-ul ar trebui sa fie intotdeauna o optiune de plata. Deci cand ne imaginam o lume fara cash, este doar o viziune frumoasa, nu si reala, considera Celine. “Consumatorii nu vor sa renunte la a plati cash, iar retailerii trebuie, in continuare, sa securizeze sumele de bani, sa le introduca in sistem, iar managementul banilor este deseori ineficient si scump!”, mai spune ea.

“Estimam ca sumele de bani sunt numarate si pana la 10 ori/zi, eroarea fiind de 1% din venituri, iar la unii retaileri poate ajunge si la 20%”. Automatizarea operatiunilor cu cash-ul poate duce la reduceri si economii importante pentru retaileri, deci acestia ar trebui sa ia in calcul introducerea unor astfel de sisteme, spune oficialul Glory.

Implementarea unui astfel de sistem a dus, de exemplu, in cazul unui lant de farmacii, la reduceri de costuri de doua treimi. Supermarket-ul Leclerc a implementat de asemenea tehnologii de cash management, economisind 30 de minute pe zi, per casier, si doua ore in back office in managementul banilor.

Partenerii RetailArena 2018

Omnichannel day partner: FAN Courier

Gold Partners; VTEX, Ropeco, Glory, Visa

Silver Partners: Lidl, Selfpay, Mastercard, Yieldigo, Flanco, Answear.ro, eMag Marketplace, MKOR Consulting, PeliFilip, Tetra Pak, CustomSoft, Euromonitor International

Sponsori: CVI, Smart ID, Cushman Wakefield Echinox, Expert Software, Veranda, Vivo!, ORTec, Harvest, Euro Testing

Sursa foto: Ovidiu Udrescu

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri