Seria de articole despre cum sa-ti construiesti o afacere de eCommerce de succes continua cu cea de-a doua componenta-cheie. Urmareste intreg serialul pe wall-street.ro si profita de experienta lui Vlad Diaconu si echipa sa de la TheStartups.eu. Vlad va fi prezent la ecomTEAM, evenimentul anului in eCommerce, unde va sustine un workshop pe zona de conversii.

Profita de oferta 1+1 GRATIS la ecomTEAM 2019 si asigura-ti prezenta la eveniment!

Vezi aici primul episod ale serialului eCommerce, alaturi de Vlad Diaconu - Portofoliul de produse.

2/ 6: CONTINUTUL

1. Ce inseamna continutul intr-un business de e-Commerce?
Tot ce afisam pe website, atat scris cat si vizual sau audio, poarta denumirea de “continut”.

2. Care sunt cele mai importante aspecte de care trebuie sa tii cont cand construiesti continutul unui website?

Click-wrap agreements sau...
Citeste si: Click-wrap agreements sau incheierea contractelor online
  • Identitatea de brand - aspectul general al brand-ului: logo, culori principale, font-uri si orice alte elemente distincte, specifice brand-ului tau, trebuie sa fie raspandite in toate zonele-cheie din website-ul tau;
  • Tonul vocii - trebuie sa ne adaptam modul de comunicare in functie de publicul caruia ne adresam. De asemenea, atunci cand comunicam cu publicul nostru, trebuie sa ne asiguram ca modul nostru de comunicare este in armonie cu misiunea si valorile noastre;
  • Autenticitatea - pentru a ne putea crea si mentine o imagine puternica, este esential sa fim originali in tot ceea ce comunicam;
  • SEO - strategia de SEO are un rol extrem de important in atragerea, retentia si convertirea publicului nostru tinta. Cand construim strategia de SEO vom tine cont de strategia noastra de business si de profilurile cumparatorilor nostri. Pentru a ne putea creste relevanta si vizibilitatea pe motoarele de cautare, trebuie sa analizam constant performanta SEO-ului pe care il generam si sa ne adaptam continutul in functie de rezultate;
  • Acuratetea informatiilor si aspectele juridice - copyright-ul e doar unul dintre aspectele legale pe care trebuie sa le luam in considerare cand producem continutul pentru site. In plus, este necesar sa verificam si sa actualizam in permanenta informatiile pe care le afisam pe site: termenii si conditiile sau datele de contact, diverse politici, descrierile produselor, sectiunile precum “despre noi” sau “echipa” sunt cateva exemple.

3. Din ce elemente este compus continutul intr-un e-commerce?

In functie de structura site-ului nostru vom decide ce tipuri de continut trebuie sa cream. Intr-un e-commerce exista 2 echipe distincte responsabile de continutul de pe site. Editorii de continut propriu-zis, care vor documenta si publica produsele pe site si un responsabil din departamentul de Marketing, care va asigura partea de SEO si creatie. In final, trebuie sa acoperim urmatoarele zone:

  • Pagina principala - Texte, imagini, audio, video;
  • Listing-urile - afisarea produselor, filtrele;
  • Sectiunile legate de companie - Despre noi, echipa, contact, portofoliu, testimoniale etc;
  • Caracteristici si descrieri de produse;
  • Sectiunile legate de juridic - Termene&Conditii, politici, regulamente de campanie etc;
  • Blog.

4. De ce resurse avem nevoie cand construim continutul?

  • Buget - cea mai mare parte din buget este folosita pentru SEO si creatie;
  • Echipa - in departamentul de content vom avea un responsabil de continut (content manager), procesatori de date (responsabili de prelucrarea si afisarea produselor), copywriter si editor de imagini;
  • Sisteme de lucru - baza de date de produse, sisteme de documentare si gestionare a produselor, instrumente de creare si/ sau editare a imaginilor, sisteme de raportare, sisteme de comunicare interna.

5. Ce indicatori de performanta urmarim?

2Checkout: Vanzarea de...
Citeste si: 2Checkout: Vanzarea de abonamente online este preferata la nivel globa
  • Numarul total al produselor publicate pe site;
  • Numarul produselor active/ inactive;
  • Numarul produselor nedocumentate.

Ca durata de creare initiala a continutului, echipa va depune, in medie, un efort de 1-3 luni.

Capitolul “Continut” face parte din framework-ul de eCommerce “Critical Me” si este elaborat in cadrul workshop-ului “How to e-Commerce”, sustinut de echipa theStartups.eu.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea eCommerce »



Citeste si
BizTool Academy, ultra-workshop de afaceri in Bucuresti