Clientii eMAG sunt vizati in aceasta perioada de doua campanii de tip #scam, avertizeaza expertii Centrului National de Raspuns la Incidente de Securitate Cibernetica - CERT-RO, pe pagina de Facebook a institutiei.

Potrivit acestora, prima dintre campanii incearca sa convinga utilizatorii sa ofere date personale, date de logare sau date bancare. Astfel, vizitatorilor unui site care permite convertirea online a continutului video si care intra de pe o adresa IP din Romania, li se afiseaza o noua pagina, care copiaza identitatea vizuala a eMAG, scrie Agerpres.

"Mesajul, intr-o limba romana aproximativa, atentioneaza utilizatorul ca ar putea castiga un laptop, smartphone sau o tableta, daca parcurge anumiti pasi intr-o campanie de fidelizare eMAG. Dupa ce selecteaza tipul de dispozitiv folosit, utilizatorul este redirectionat catre o alta pagina care permite alegerea unui 'cadou'. Aici trebuie sa introduca datele unui cont (nu se specifica ce cont, astfel ca victimele pot oferi din greseala datele contului eMAG, Samsung sau Apple, in functie de selectie si de intuitia fiecaruia). Ultimul pas il constituie redirectionarea catre o noua pagina, unde potentialelor victime li se cere sa introduca datele cardului", potrivit expertilor CERT-RO.

A doua campanie merge pe aceeasi schema a voucherelor-cadou (200, 350 sau 500 RON) oferite clientilor, in schimbul introducerii unor date.

"Verificati mereu sursa link-urilor primite sau a reclamelor accesate. Retineti faptul ca astfel de concursuri sau promotii sunt active exclusiv pe canalele oficiale ale brand-urilor respective (site sau paginile oficiale de social media). Daca mai intalniti astfel de tentative de frauda, notificati CERT-RO via e-mai sau social media. Daca ati suferit pagube financiare, anuntati cat mai repede banca despre problema si depuneti o plangere la Politia Romana", este sfatul expertilor CERT-RO.

Sursa foto: Facebook CERT-RO

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri