Consumatorii nu mai sunt atat de receptivi la mesajul pe care un brand il transmite direct despre produsele sau serviciile sale. De aceea, tot mai multe companii apeleaza la campanii de influencer marketing pentru a atrage comunitati care au incredere in opinia influencerilor respectivi.

Constantin Stanciu, Business Development Manager al companiei 2Performat, a vorbit, in cadrul evenimentului ecomTEAM 2019, despre rolul influencer marketing-ului in awarness-ul si dezvoltarea unui business. Potrivit acestuia exista mai multe tipuri de influenceri – celebritati, cu peste 1 milion de followers in social media, macro-influenceri, cu 100.000 pana la 1 milion de urmaritori, micro-influenceri, cu 5.000-100.000 de urmaritori, si, mai nou nano-influencerii, care au sub 5.000 de flollowers.

Intre 30 si 2000 de euro o postare

“Nu trebuie musai sa alegem influenceri cu un numar foarte mare de followers, ci influenceri care se pliaza pe business-ul nostru. De exemplu, cu bugetul pentru o celebritate, putem beneficia de colaborare cu 10-20 de micro-influenceri”, a spus Stanciu, care a mai adaugat ca pretul unei postari este cuprins intre 30 si 2000 de euro, in functie de notorietate influencerului.

In plus, atunci cand companiile aleg sa lucreaza cu anumite persoane in campanii de influencer marketing este important sa ia in calcul atat anvergura comunitatii, dar si creativitatea continutului furnizat de acesta. “Spre deosebire de partea de vanzari, acest tip de marketing se bazeaza foarte mult pe mesajul si autenticitatea brandului, asadar este foarte important aportul adus de influencer pe partea de continut”, adauga reprezentantul 2Performant.

Cum verifici influencerii?

O alta bifa importanta este verificarea influencerilor, pentru a nu avea followers falsi. “In primul rand, puteti intra pe site-ul socialplay.com pentru a vedea daca exista variatii mari al numarului de followers – de exemplu 1000 de urmaritori intr-o singura zi. Apoi, trebuie verificate conturile urmaritorilor: daca exista multe conturi fara imagine sau cu imagini care nu sunt ale unor persoane. De asemenea, un alt indiciu o reprezint comentariile scurte, repetitive”, mai explica Stanciu.

Potrivit datelor furnizate de platforma 2Performant, in ultima jumatate din 2018, companiile au alocat bugete mai mari pentru campaniile de influencer marketing, iar aceasta tendinta se va mentine si in anul in curs.

“Piata locala de influencer marketing este inca la inceput – exista interes crescut, insa nu foarte mult knowledge. Campaniile de acest gen ajuta in primul rand la awareness, iar apoi urmeaza conversia”.

In prezent, platforma 2Performant permite brandurilor sa ruleze, intr-un mod transparent si simplu, campanii cu peste 300 de influenceri.

Sursa foto: Ovidiu Udrescu

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Roxana Grosu
Roxana a absolvit Facultatea de Litere , fiind și traducător autorizat de engleză și franceză. Are o experiență de peste 15 ani în presă și comunicare, este grammar nazi și pasionată de istoria artei. Ca jurnalist, a lucrat pentru publicații precum Businessmen's, Bucharest Business Week , România Liberă - unde a fost editor coordonator - și Wall-Street.ro . De-a lungul carierei jurnalistice, Roxana a scris pe domenii precum diplomație , turism , aviație , retail ,...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri