Singura forma de continut care inregistreaza rate de angajament in crestere este brand contentul. Deja un trend popular printre marile companii precum Procter&Gamble, Dove, Lego si Red Bull, ca sa mentionam doar cateva, brand contentul sau continutul de brand a inceput sa fie inclus si in strategiile de marketing digital al companiilor romanesti.

Ce este brand contentul

Brand contentul este un tip de continut creat de brand, cu care publicul alege activ sa interactioneze, pentru ca este relevant si ii ofera valoare.

  • Nu este invaziv ori costisitor, ci, din contra, este gratuit si disponibil acolo unde consumatorii au nevoie de el.
  • Desi impartaseste valorile brandului, acest tip de continut nu este comercial, ci educativ, informativ sau distractiv.
  • Brand contentul poate lua forma articolelor de blog, videoclipurilor, filmelor, podcasturilor, evenimentelor sau expozitiilor.
  • Continutul de brand difera de continutul traditional prin faptul ca este orientat catre educarea si informarea publicului, nu catre vanzarea produselor brandului.

Ce avantaje aduce brand contentul unei companii

Timpul pe care il acorda un consumator continutului de brand scris, de exemplu, este de 36 de secunde, comparativ cu mai putin de 2 secunde pe care le acorda unui banner publicitar. Printre consecintele acestui interes crescut pentru continutul de brand se numara cresterea increderii publicului in brandul respectiv si probabilitatea ca cititorul sa-si reaminteasca numele brandului.

De asemenea, continutul de brand:

Citeste si:
Afaceri in crestere pentru producatorul roman de vinuri Villa Vinea
Afaceri in crestere pentru...
  • Are mai multe șanse sa fie distribuit și sa se viralizeze, spre deosebire de un banner publicitar, care nu aduce valoare audientei si este rareori share-uit.
  • Faciliteaza o legatura emotionala intre brand și audienta sa prin construirea unui context in jurul unor personaje sau situatii cu care publicul se identifica si rezoneaza.
  • Imbunatatește pozitionarea brandului pe piata prin crearea unor asocieri pozitive intre acesta si audienta, nu prin expunerea repetata la un slogan.
  • Se conecteaza cu audienta intr-o maniera autentica, iar publicul poate deveni parte integranta a identitatii de brand prin interactiune activa, nu prin consum pasiv de publicitate.
  • Aduce trafic pe site si insoteste consumatorul in toate fazele procesului de cumparare, contribuind la cresterea vanzarilor.
  • Contribuie la formarea unei comunitati in jurul brandului.

Scopul principal al continutului de brand este sa ofere beneficii consumatorilor, fie ca este vorba despre informatii utile pe care le cauta, despre raspunsuri si solutii la problemele pe care le intampina sau despre diverse forme de divertisment.

O companie care investeste in brand content se conecteaza altfel cu audienta decat o companie a carei strategie mizeaza exclusiv pe promovarea de produse. Intra in schema factori emotionali, increderea si empatia cu consumatorii. Este o schimbare de paradigma pe care companiile care vor sa aiba succes nu o mai pot ignora.

Din fericire, datorita cresterii interesului firmelor si marketerilor pentru continutul de brand, abordarea acestuia de catre o companie din Romania este mult mai usoara decat in anii precedenti. Content writerii si agentiile SEO s-au specializat in crearea continutului de brand, oferind servicii din ce in ce mai calitative brandurilor interesate sa atraga atentia publicului si sa ii castige increderea.

Citeste si:
OLX sau cum se comporta romanul "sub anonimat"
OLX sau cum se comporta...