Previziunile eMarketer arata ca bugetele alocate pentru publicitatea pe mobile vor depasi valoarea de 232,34 miliarde de dolari in 2019 la nivel global. In plus, potrivit cercetarilor Statista, traficul global de date mobile este estimat sa creasca de aproape 3 ori intre 2018 si 2021. Motivul din spatele acestei tendinte este faptul ca tot mai multi utilizatori folosesc smartphone-urile si, implicit, aplicatiile mobile. In plus, 87% dintre utilizatorii de telefonie mobila isi petrec timpul in aplicatii. Cresterea vitezei internetului sporeste, de asemenea, acest proces in mod constant de la an la an. Pentru a se adapta cat mai eficient in era mobila, companiile au inceput sa isi creeze propriile aplicatii, dar, din pacate, se rezuma doar la atat, fara sa acorde o atentie sporita dezvoltarii lor.

In ziua de astazi, crearea unei aplicatii nu mai este suficienta, mai ales in lumea comertului electronic, unde noile tehnologii si modalitati de a ajunge la clienti evolueaza in fiecare luna. Brandurile care nu-si actualizeaza tehnicile si nu mentin activa legatura cu utilizatorii risca sa dispara. Prin urmare, intrebarea principala pentru marketerii din intreaga lume nu ar trebui sa fie „Oare sa pariem pe mobil?”, ci „Cum sa folosim potentialul vanzarilor pe mobile?”.

Dar, inainte de a analiza posibilitatile de crestere, este esential sa intelegem care este rolul aplicatiilor mobile. Astazi, fiecare brand, in special cele din comertul electronic, ar trebui sa trateze aplicatiile ca un nou canal de vanzari si o noua forma de imbunatatire a experientei clientilor cu acesta.

Aplicatie mobila versus site optimizat pentru dispozitive mobile

Citeste si:
Interconectarea cu CEL.ro devine compatibila cu cea a eMag Marketplace
Interconectarea cu CEL.ro...

Potrivit TechCrunch, aplicatiile mobile inregistreaza rate de angajament in randul utilizatorilor mult mai mari decat site-urile magazinelor, fie ele variantele mobile sau cele web, si genereaza rate de conversie intre 100% si 300% mai mari. Aceasta crestere a vanzarilor este datorata de cresterea volumului de cumparaturi si de frecventa vizitelor. Potrivit analistilor de la Bain & Co, utilizatorii de aplicatii mobile parcurg de 3 ori mai rapid procesul de achizitie si cumpara cu 4,2 ori mai multe produse decat alti utilizatori din diferite canale.

In spatele acestor numere se gaseste un comportament de utilizare specific aplicatiilor mobile si a unor instrumente care nu pot fi utilizate in site-urile mobile. In primul rand, aplicatiile ruleaza si se incarca mai repede, iar, de cele mai multe ori, se afla la indemana utilizatorului. Pentru ca oamenii folosesc foarte mult dispozitivele mobile si aplicatiile, marketerii trebuie sa constientizeze ca brandul lor se afla la doar un click distanta de utilizator. Potrivit unui raport realizat de App Annie, timpul petrecut in aplicatiile pentru cumparaturi a crescut la 18 miliarde de ore in anul 2018 la nivel global. Toate aceste date ne arata ca marketerii au posibilitatea conectarii cu potentialii cumparatori in timp real direct prin aplicatie, prin mesaje push, e-mailuri, notificari etc. Toate acestea deschid marketerilor calea catre cel mai eficient mod de a ajunge la clienti, adica la personalizare. Aceasta poate fi obtinuta prin oferte personalizabile, prin programe de loialitate, prin geolocalizare si prin monitorizarea implicarii utilizatorilor. In general, mediul aplicatiilor este o zona excelenta de testare a diferitelor abordari si tactici de marketing, ceea ce va duce in final la rate de conversie mai mari. Mai mult decat atat, exista si un alt lucru care merita luat in calcul. O analiza Compuware arata ca 85% dintre consumatori prefera aplicatiile atunci cand vine vorba de achizitii, in detrimentul site-urilor mobile.

Conversii mobile - adevarata afacere vine in calea noastra

Desi raportul realizat de App Annie anticipeaza o crestere semnificativa a ratei de conversie prin intermediul reclamelor in aplicatii, oamenii de marketing inca nu cunosc posibilitatile de publicitate prin acest canal. Acest lucru este surprinzator, deoarece concurenta dintre branduri devine din ce in ce mai apriga si mai exigenta, asemenea comportamentului, nevoilor si asteptarilor pe care le au utilizatorii. Potrivit unei cercetari realizate de Adjust, care a analizat 8 miliarde de instalari de aplicatii la nivel mondial, in medie, aplicatiile sunt sterse in termen de 5,8 zile de la ultima utilizare. Desigur, exista multe motive pentru care utilizatorii dezinstaleaza aplicatiile, cum ar fi spatiul de stocare insuficient, erorile de sistem, experienta de utilizare slaba sau, pur si simplu, faptul ca acestia uita de aplicatii din cauza lipsei de interactiune cu acestea. Astfel, aceste situatii ne duc catre retargetare.

Citeste si:
Altex critica eMAG si iese din Markeplace
Altex critica eMAG si iese...

Brandurile utilizeaza retargetarea cu succes pentru a-i incuraja atat pe cumparatorii activi, cat si pe cei care care nu au mai facut cumparaturi de o perioada mai lunga de timp sa revina in magazinele lor pentru a-si finaliza achizitiile in magazinele lor online. In doar cativa ani, retargetarea a devenit un instrument de marketing pe termen lung. Totusi, multi dintre marketeri nu o folosesc pentru aplicatii mobile de cumparaturi. Potrivit datelor interne RTB House, deja peste 80% din spatiul publicitar disponibil se gaseste pe dispozitivele mobile. Cunoscand toate acestea, concluzia este simpla - brandurile care au grija de retargetarea in magazinele online ar trebui sa trateze cu aceeasi preocupare si retargetarea in aplicatii.

Nu va fie teama de schimbare - integrarea este cea mai usoara parte

Un alt motiv pentru care brandurile sunt reticente este legat de integrarea instrumentelor de retargetare in aplicatii. Acestea presupun ca este un proces complex, similar cu integrarea magazinelor web. In realitatea, lucrurile stau exact invers. Companiile specializate pe zona de retargetare sunt deja integrate cu multi furnizori si platforme ca parteneri. Deci, atunci cand brandul are o aplicatie creata pe o astfel de platforma, integrarea dureaza doar o secunda.

In plus, retargetarea in aplicatie urmareste aceleasi valori ca retargetarea web. Ajuta la mentinerea implicarii utilizatorilor si la cresterea probabilitatii acestora de a reveni in viitor, impulsioneaza conversiile si vanzarile cu ajutorul reclamelor personalizate si cu oferte relevante la momentul potrivit, imbunatateste experienta utilizatorului si prezinta produse relevante. In plus, campaniile pot fi personalizate in totalitate. Nu exista nicio diferenta reala, cu exceptia numarului tot mai mare de clienti de telefonie mobila. Datele Statista arata ca 67% dintre utilizatori spun ca experienta oferita prin aplicatia mobila i-a determinat sa cumpere un produs. Potentialul este real si clientii sunt acolo, asteptand ca brandul vostru sa devina vizibil, sub degetele lor.

Citeste si:
Studiu: Cat te costa sa deschizi un magazin online in Romania
Studiu: Cat te costa sa...