Dragos Diaconu conduce unul dintre cele mai productive business-uri de ceasuri, WatchShop.ro, business ajuns la 10 ani de existenta. “Nu exista SAPTAMANA sa nu se intample ceva diferit in aceasta afacere, sa nu dam peste o situatie sau peste un mod altfel de a trata lucrurile”, spune el, zambind, intr-un interviu exclusiv pentru wall-street.ro.

Ne aflam intr-o curte interioara situata fix in spatele showroom-ului WatchShop, la 10 minute de Piata Victoriei. Discutam despre particularitatile industriei de ceasuri, ce incearca sa aduca nou, dar si despre vanzari si afaceri.

“Consilierea conteaza enorm in acest business. Si uneori trebuie sa consiliem fara a avea indicii foarte multe. Se merge mult spre personalizare – in ce contexte vrei sa porti ceasul? Ce stil vestimentar ai? Ce buget, bineinteles, dar si daca se intampla sa fie un cadou, sau nu”, spune Dragos.

Mie, cu nemuritoarea mea bandana si imbracat lejer, mi s-ar potrivi un Casio G-Shock sau un Garmin Tactil, imi spune specialistul.

De mult un ceas nu mai masoara doar timpul!

Au trecut vremurile in care un ceas implica doar masurarea timpului.

“Acum este un accesoriu care completeaza o tinuta si care exprima in exterior ceea ce simti in interior, ceea ce esti – ce pasiuni ai, cu ce te indeletnicesti. Este, de asemenea, un accesoriu fashion util, conectat cu telefonul si cu functii inteligente. Ceasul exprima o stare de spirit”, spune, pasionat, Dragos Diaconu.



Daca tinerii cauta in special ceasuri fashion sau sport, persoanele in etate sunt, mai des, colectionari sau pasionati de aceasta industrie. “Multi vin sa ia si cadou pentru nepoti – primul ceas al copiilor, deci o responsabilitate mare”, spune, zambind, Dragos.

80% dintre comenzi sunt online, restul in magazinele fizice – deocamdata doar doua la numar, showroom-ul in care ne aflam si cel deschis vara aceasta in AFI Cotroceni.

“Chiar daca aceste comenzi se pun online, consilierea exista – telefonica, chat-ul de pe site si, mai nou, prin WhatsApp”. Echipa WatchShop numara in prezent 15 oameni.

Perioada cea mai buna

Daca vara vanzarile sunt mai slabe, oamenii avand, in general, altfel de cheltuieli, toamna merge mult mai bine.

“Bineinteles, Black Friday si perioada dinainte de Craciun sunt cele mai bune. De Black Friday avem deja totul finalizat, am discutat cu furnizorii si o sa avem super oferte”. Din pacate, managerul nu a oferit amanunte in acest sens, spunand doar ca promite “multe surprize”.

Provocari tipice industriei online

In ceea ce priveste provocarile, Dragos spune ca sunt generale industriei eCommerce – sa vii tot timpul cu ceva nou, diferit fata de ceea ce este deja pe piata.

“Si asta incercam sa facem; de cele mai multe ori am fost primii care am introdus anumite servicii. De exemplu, returul de 365 de zile, destinata mai ales celor care vor sa faca un cadou, au gasit o oferta si sunt oarecum in dubii daca sa profite de ea sau sa mai astepte. Asa, cu retur un an intreg, il asiguram ca poate cumpara fara nicio grija”.

Mai mult, acest retur de un an le permite clientilor sa vada fara griji ceasurile – oricat de multe descrieri si fotografii ai avea, alta este cand atingi ceasul, sa il probezi.

Managerul recunoaste ca i-a fost putin teama ca rata retururilor va creste simtitor, insa nu a fost cazul, clientii nu au abuzat de aceasta facilitate.

“Daca in industria fashion rata retururilor este de circa 30%, la noi este de sub 3%”, spune Dragos Diaconu, care conduce un business de 1,5 milioane de euro, estimand o crestere de 15-20% anul acesta.

Un alt program interesant este o “rabla pentru ceasuri” – vii cu vechiul tau ceas si primesti un voucher de 300 de lei la o noua achizitie – exclus wearables. Scopul principal aici este reciclarea.

“Nu multi oameni stiu cate metale grele se afla in ceasuri, uleiuri poluatoare sau componente metalice care nu sunt biodegradabile.

In prezent, WatchShop.ro are peste 18.000 de modele diferite spre vanzare. “Avem vreo 42.000 de produse inactive – majoritatea s-au retras din productie sau am luat decizia sa nu mai aducem”.

Dragos spune ca 60% dintre clienti sunt barbati, insa ponderea femeilor este in crestere, odata cu aparitia a din ce in ce mai multe ceasuri de fashion.

Ce isi reproseaza?

Il intreb pe Dragos ce isi reproseaza, ca manager. Rade si spune ca ii este greu sa aleaga un singur lucru. “Erori au fost, normal, important este sa inveti din ele. Poate ca ar fi trebuit sa indraznesc sa facem pasul spre offline mai rapid; in schimb, am asteptat pentru a fi o piata mai sigura, mai matura”.

Din pacate, in continuare pe piata locala circa 20% din ceasurile aflate in comert sunt fake-uri. “Evident, in cazul WatchShop.ro, toate ceasurile sunt originale, luate de la furnizori oficiali ai brandurilor respective”, tine el sa sublinieze.

“Bineinteles, si fake-urile sunt diferite – unele mai reusite, altele…imagineaza-ti un Rolex la 150 de lei. Pe de alta parte, am vazut un ceas Breitling despre care si-au dat seama ca este fake doar in FABRICA, atunci cand l-au demontat. Atat de bine era realizat. Si costa peste 20.000 de euro”.

In cazul WatchShop.ro, cel mai scump ceas vandut a fost un Seiko Astron in valoare este 15.000 de lei. “Nu suntem neaparat in zona de lux, cat premium”.

Cosul mediu ajunge la circa 450 de lei, dublu fata de acum 10 ani.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri