WALL-STREET.ro: Ce s-a schimbat in strategia Omniconvert in ultimul an, si ce s-a schimbat/se schimba in cererile clientilor? Ce vor diferit sau mai mult?
Valentin Radu: Strategia noastra in ultimul an a fost sa intelegem mult mai bine clientii clientilor nostri. Lucrul acesta s-a intamplat intelegand ca foarte putini retaileri traditionali, dar si “pure players” din eCommerce, sunt centrati cu adevarat pe client.

A inceput insa tranzitia de la "cum sa atrag mai multi clienti si sa fiu mai eficient economic cu campaniile" catre "cum sa imi inteleg mai bine clientii pentru a maximiza lifetime value-ul". Clientii vor insight-uri actionabile care sa ii ajute sa se diferentieze, nu mai vor trafic, sau conversii, sau analiza de date. Este o lipsa atat de mare de talent, incat noi am crescut cu 45% fata de anul trecut, desi suntem in anul 7 de viata, ca si companie.

WALL-STREET.ro: Pe scurt, fara a dezvalui prea multe, cu ce noutati vei veni la Retail Arena anul acesta?
Valentin Radu: Voi povesti despre frumusetea tiparelor comportamentale. Despre cat de toxic este pentru un retailer sa isi bazeze cresterea pe produse-locomotiva fara a urmari impactul in experienta clientilor. Despre ce am descoperit cu ajutorul ultimului nostru produs de Customer Intelligence.

WALL-STREET.ro: Cum ti se pare ca a evoluat piata eCommerce in Romania, ca maturitate a jucatorilor? Ce ai schimba in mentalitatea colectiva?

Valentin Radu: Piata evolueaza, sunt jucatori mai dinamici, ceva mai data-driven, dar inca suntem departe de a pune clientul pe primul loc. Daca as putea, as scoate top-managementul din hipnoza analizei efectelor.

Top produse vandute, vanzari, crestere de la an la an: sunt doar efecte. Adevarata cauza a cresterii sanatoase a unui business este satisfactia clientului. Clientul este piesa centrala. Si e mai puternic decat oricand. Clientul a destramat Thomas Cook, un colos cu traditie de peste 100 de ani. Este conectat, este agil si are o tona de optiuni. 2 clienti si un telefon au facut ca United sa piarda 1miliard de dolari intr-o singura zi. O companie care nu stie cine este clientul sau si nu monitorizeaza raspunsul sau emotional la ceea ce vinde, risca sa se piarda in istorie, nu sa faca istorie.

WALL-STREET.ro: Ce modificari strategice au avut loc la Omniconvert in ultima perioada si pe ce va veti axa in urmatorii ani?

Citeste si:
O saptamana pana la retailArena 2019, evenimentul anului in retail
O saptamana pana la...

Valentin Radu: Dupa cum ne-a predestinat numele, noi ne miscam strategic de la imbunatatirea experientei pe website, la imbunatatirea experientei omnichannel. De la vizitatori la clienti. De la colectarea datelor, la interpretarea automata a datelor. Pentru piata globala: better customer experience with the help of machine learning.