Conform analizei 2Checkout, marketingul va continua sa fie principalul departament responsabil cu comertul digital in companii (37%), urmat de departamentul de vanzari (15%) si de cel dedicat eCommerce (11%).

O alta tendinta in comertul electronic, subliniata in raport, arata ca majoritatea companiilor online vor folosi, in 2020, instrumente de automatizare clasice precum servicii de email marketing (70%), campanii targetate de promovare in social media (56%), instrumente de up-selling si cross-selling (39%).

La capitolul bugete de eCommerce in acest an, 61% dintre companii vor creste sumele alocate operatiunilor de comert digital, in timp ce 15% sustin ca vor mentine bugetele la acelasi nivel ca in 2019. Doar 5% dintre companiile respondente au de gand sa reduca bugetele pentru comertul online. In acelasi context, din totalul alocarilor financiare, 57% vor merge catre SEO, in timp ce 53% catre publicitatea platita (53%). Doar putin peste o treime (34%) dintre companii vor aloca bugete pentru campanii in social media, iar 19% pentru crearea de continut.

De asemenea, principalul element pe care se vor concentra in 2020 companiile globale din eCommerce este experienta clientului, 43% dintre respondenti indicand acest lucru. Pe lista se mai afla dezvoltarea brandului si a reputatiei companiei (32%) si imbunatatirea analizei (31%).

In acelasi timp, 48% dintre companii considera o prioritate pentru acest an optimizarea cosului de cumparaturi si a experientei de cumparare de pe dispozitivele mobile.

"Alegerea tehnologiei corecte ramane in topul provocarilor pentru 40% dintre companii, un procent mai mare comparativ cu anul precedent. Avand in vedere ca tehnologia are un impact major atat asupra optimizarii afacerilor online, cat si asupra cresterii companiilor, nu este surprinzator faptul ca aceasta provocare are o importanta in crestere cu 14 puncte procentuale fata de anul trecut. Optimizarea ratei de conversie (35%), generarea de trafic segmentat (22%), serviciile de suport clienti (21%) si localizarea (19%), sunt si ele arii de interes pentru companiile ce activeaza in comertul digital. Gasirea partenerilor potriviti (18%) si a canalelor suplimentare de vanzari (17%) sunt mentionate printre provocarile importante ale anului 2020", reiese din raportul de specialitate.

Totodata, printre tehnologiile aflate in planurile de dezvoltare ale companiilor se regasesc solutiile de realitate augumentata si virtuala, insa numai 19% dintre respondenti au in vedere astfel de implementari in 2020, "in ciuda popularitatii de care se bucura aceste noi tehnologii la nivel global".

In ce priveste metodele de plata, majoritatea companiilor accepta deja cele mai importante tipuri de carduri de debit si de credit, precum si PayPal, iar pentru anul in curs comerciantii iau in calcul metode alternative ca plata cu telefonul mobil (31%) si plata cu carduri in rate (29%).

Analiza de specialitate scoate in evidenta si faptul ca peste trei sferturi dintre cei chestionati (76%) isi doresc o crestere a afacerilor in alte tari si doar 37% pe piata interna.

"America de Nord ramane in continuare o tinta populara pentru companiile care doresc sa isi extinda afacerile, 64% dintre respondenti analizand aceasta piata, in timp ce Europa de Vest urmeaza in topul preferintelor cu 54%, iar Europa de Est cu 45%. 39% dintre companiile ce au participat la studiu iau in considerare o extindere a operatiunilor in regiunea Asia-Pacific. Extinderea companiilor in cat mai multe zone geografice este o tendinta in concordanta si cu inclinatia cumparatorilor de a efectua achizitii transfrontaliere, fie pentru ca unele produse nu sunt disponibile pe piata interna, fie pentru ca au preturi mai mici pe alte piete. In privinta reglementarilor cu care trebuie sa se conformeze, majoritatea companiilor raman preocupate de GDPR (43%) si de respectarea diverselor standarde ISO (28%), urmate de legea privind confidentialitatea consumatorilor din California si legislatia similara din Brazilia (20%)", se mentioneaza in raport.

Raportul intocmit de 2Checkout include tendintele in eCommerce pentru 2020 si a fost realizat pe un esantion de peste 1.200 de companii, dintr-un spectru larg de industrii si cu dimensiuni variate.

2Checkout este o platforma completa de monetizare pentru companii ce actioneaza la nivel global, care le ajuta pe acestea sa isi mareasca vanzarile pe multiple canale si sa isi creasca cota de piata.