Bucurestiul continua sa conduca in topul comenzilor de produse bio si naturiste (30% din totalul comenzilor din 2019), ca si in anul precedent. Aici media comenzii este de 160 lei, fata de media nationala de 150 de lei. Top 5 orase cu cele mai multe comenzi pe Vegis.ro este completat de Timisoara, Constanta, Iasi si Cluj-Napoca. Constanta a intrat direct pe a treia pozitie a clasamentului si inlocuieste Brasovul, care s-a plasat pe locul 6.

Spre deosebire de anii trecuti, am avut o evolutie constanta in vanzari pe intreg parcursul anului, fara fluctuatiile obisnuite in lunile de vara, cu o recurenta ridicata a clientilor, ceea ce ne confirma faptul ca romanii isi doresc sa traiasca mai sanatos. O surpriza a fost campania de Black Friday care ne-a depasit asteptarile, inregistrand astfel o crestere de 30% in cifrele de la final de an fata de perioada similara din 2018. Indeplinirea obiectivului de crestere pentru 2019 ne incurajeaza ca in 2020 sa urmarim consolidarea cifrei de afaceri si o evolutie organica, direct proportionala cu piata, a declarat Mihai Bucuroiu, director de dezvoltare Vegis.ro.

Tendinte pentru 2020

Pentru anul in curs, piata de health & wellness continua trendul ascendent, la nivel global estimandu-se ca a depasit 4 trilioane de euro, dupa cum arata studiile internationale. Doar segmentul skincare este evaluat sa ajunga la peste 175 miliarde de euro, o crestere cu 30% fata de 2018, depasind astfel produsele de make-up care au dominat piata pana acum. Cea mai spectaculoasa crestere o inregistreaza produsele de skincare pe baza de ingrediente naturale, din surse sustenabile, bio, consumatorii informandu-se tot mai mult asupra produselor pe care le folosesc zi de zi. Trendurile sunt confirmate si la nivel national, Vegis.ro inregistrand in 2019 o crestere semnificativa (+30%) pe zona cosmeticelor naturale, unde cele mai apreciate produse au fost cele pe baza de miere de Manuka, apicole in general si ingrediente naturale.

Piata de produse bio si naturiste din Romania este intr-o continua crestere, iar cumparatorii sunt din ce in ce mai informati. Daca pe segmentul alimentelor acest trend s-a format acum cativa ani si continua sa creasca natural, pe partea de cosmetice in ultimul an s-a inregistrat o crestere semificativa a interesului, romanii incercand sa combata astfel efectele tot mai mari ale poluarii. De aceea am investit in diversificarea portofoliului de produse si in oferirea de informatii relevante pentru fiecare produs in parte. Mentinem aceeasi directie si pentru 2020, concentrandu-ne pe un stoc de produse de cea mai buna calitate, a explicat Mihai Bucuroiu, director de dezvoltare Vegis.ro.

Pentru acest an, Vegis.ro isi propune consolidarea business-ului si urmareste extinderea prin parteneri la nivel regional. In ceea ce priveste segmentul B2C, adaptarea portofoliului de produse in functie de tendintele pietii, eficientizarea comenzilor si livrarea acestora intr-un timp cat mai scurt reprezinta o prioritate constanta.