Dezbatere DWF & GUN Media: Tik Tok și Pinterest sunt ”rising stars” în SEO și marketing

Una dintre modificările majore când vorbim de SEO în acest început de an este faptul ca Google va ține cont de link-urile cu ”no follow”. Până acum, comentariile la un blog puteau fi ignorate. De acum, Google va ține cont inclusiv de acestea, însă logaritmii din spatele motorului de căutare vor decide importanța lor. Am discutat cu Sorin Drăghici, partener DWF și cu Robert Trandafir, manager GUN Media despre tactici SEO, marketing și noutăți în eCommerce.

NOTĂ – Interviul a fost realizat înainte de a izbucni epidemia coronavirus. Cei doi invitați vor fi prezenți la ecomTEAM, pe 28-29 septembrie, Brașov. Data evenimentului a fost modificată în urma măsurilor de protecție luate în ultima perioadă.

Faptul ca Google va ține cont și de link-urile ”no follow” nu va afecta negativ, per se, pe nimeni. Doar ca ”va ajuta pe unii mai mult, pe alții mai puțin!”, spune, zâmbind, Sorin, oferind și un exemplu. ”Un client are ponderea de no follow links de doar 1%, în timp ce un concurent de 60%. În urma modificării este posibil chiar ca acesta să depășească în ranking”.

Vezi în videoclip ce măsuri a luat DWF, punctual, pentru această speță.

Robert completează și spune că acum, ca un sfat general, ar încuraja comentariile curate, utile, relevante, care ”pot fi rankate” de Google. ”Avantajul major este că ai posibilitatea să analizezi – atât profilul clientului, cât și al concurenților, și știi cum stai. Competiția pe ranking se schimbă din acest moment, deci trebuie să restartăm pe anumite segmente, se joacă pe alte reguli deci trebuie să explicăm clienților ce se schimbă și ce trebuie să întreprindă”, spune Robert, de la GUN Media.

Schimbări marketing – Tik-Tok și Pinterest

Dacă acum doi ani de zile tot ce însemna campanie de social media era orientat direct, clar, către Facebook, în prezent avem Tik-Tok ca ”rising star”. ”Dacă ești un magazin online care vinde make-up, cum avem noi de exemplu, da, adolescenții se machiază repede și pot să crească cu acele produse. Suntem în curs de lansare de campanii pe Tik-Tok. De asemenea, putem face ad-uri pe Pinterest – deco, design interior, fashion...”, spune Robert, punctând faptul ca pe home & deco Pinterest are indicatori de performanță peste alte canale din zona social media. Mai mult, pe Pinterest sunt și mulți designeri, arhitecți, care se inspiră de acolo și apoi pot propune clienților anumite produse, ale unor branduri văzute acolo.

Sorin Drăghici spune ca sunt circa 150.000 de utilizatori în România de Pinterest, ”dar ce este interesant e că acolo sunt cei care vor să își mobileze sau utileze cu casă și caută inspirație. Și atunci acolo poți să îi vinzi, pe lângă mobilă, și materiale de construcție și electrocasnice, de exemplu”.

Ca o tendință interesantă, farma a început să vândă bine online, spune Sorin, de la DWF. În cazul GUN Media, care deservește peste 80 de clienți, majoritatea magazine online, există clienți mai ”exotici” care comercializează arome pentru țigări electronice sau, de ce nu, există clienți din zona de sex – o piață foarte mare și extrem de concurențială, inclusiv pe online.

Află din interviul video cât de mult au ajuns să conteze ”soft skills” în procesul de angajare, dar și ce așteptări au clienții de la agențiile de SEO si marketing online, mai nou.

Citeste si:
DWF: Romanii inteleg ca SEO e mai mult decat pozitia in Google
Fondatori DWF: Romanii au...
Citeste si:
8 remedii pentru ameliorarea durerii in gat
8 remedii pentru ameliorarea...


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea eCommerce »



Setari Cookie-uri