Florinel Chiș, ARMO: Estimăm piața de e-commerce din România la 5,5 miliarde de euro în 2020

Comerțul online a crescut constant în România în ultimii ani, iar pandemia de COVID-19 a accelerat dezvoltarea acestui sector. Estimăm că piața de e-commerce se va situa undeva în jurul valorii de 2,5% din PIB sau aproximativ 5,5 miliarde de euro, precizează Florinel Chiș, președintele Asociației Române a Magazinelor Online (ARMO), într-un interviu acordat wall-street.ro.

Estimările ARMO reprezintă o creștere de 30% față de anul 2019, când piața de e-commerce s-a situat la o valoare de 4,3 miliarde de euro.

”Loc de creștere încă mai este, având în vedere că în 2019 doar 29% dintre români au cumpărat online bunuri sau servicii cel puțin o dată, iar în 2020 estimăm că acest procent va crește la 33%”, precizează Florinel Chiș.

Vrei să afli ultimele trenduri din e-commerce? Vino alături de noi la ecomTEAM pe 28 și 29 septembrie. Înscrie-te gratuit AICI.

O mai mare susținere a statului pentru companiile românești care vor să se extindă în alte țări

Reprezentantul ARMO consideră că această perioadă poate impulsiona ieșirea companiilor românești din e-commerce pe celelalte piețe, cel puțin din Europa de Est, având în vedere că țara noastră este unul dintre cei mai importanți jucători din regiune. Însă, atrage atenția că pentru acest proces este nevoie și de o mai mare susținere din partea statului român.

Citeste si:
Inedit: Wall-Street.ro afirma, expertii eCommerce noteaza
Inedit: Wall-Street.ro...
Citeste si:
Cele mai bune surse alimentare de vitamina C
Cele mai bune surse...

Citește și Sandu Băbășan, CEO Blugento: Black Friday 2020 va aduce un record absolut pentru vânzările online

”Trebuie să discutăm despre o susținere pe care statul român ar trebui să o ofere companiilor românești care vor să se internaționalizeze, să îi sprijine pe cei care exportă și care contribuie la echilibrarea balanței comerciale. Ne dorim o mai mare implicare a reprezentanților României la Bruxelles pentru susținerea și protejarea intereselor lor, deoarece expansiunea lor va produce efecte pozitive în țară”, explică Chiș.

Acesta consideră că o companie românească ce se extinde pe alte piețe, tot acasă va păstra cele mai bine plătite locuri de muncă, iar majoritatea bunăstării create prin internaționalizare se va simți în România.

Conform datelor publicate recent de Institutul Național de Statistică, în perioada 1 ianuarie - 30 iunie 2020, exporturile României s-au situat la 28,59 de miliarde de euro, iar importurile la 37,255 miliarde de euro, deficitul balanței comerciale fiind de 8,6 miliarde de euro, mai mare cu 935,7 milioane de euro decât cel înregistrat în perioada 1 ianuarie - 30 iunie 2019.

Citeste si:
Studiu Gemius: cum s-a schimbat comerțul online după pandemie
Studiu Gemius pentru...

Care este cea mai mare piedică în calea dezvoltării sectorului de e-commerce

Chiș este de părere că una dintre cele mai mari piedici cu care se confruntă în acest moment sectorul de e-commerce și economia digitală în general este lipsa unei identități electronice și a unui cadru legislativ care să faciliteze adoptarea pe scară largă a semnăturii electronice.

Citește și Comerțul online a câștigat mii de comercianți pe perioada stării de urgență. Netopia: am avut și 200 de cereri pe zi

”Recent, Parlamentul a adoptat o lege cu privire la cartea electronică de identitate și ar putea fi un prim pas foarte important, însă contează foarte mult și cum va fi implementată această lege. Adoptarea semnăturii electronice pe scară largă de populație ar face ca mult mai multe servicii să poată fi oferite fără a fi necesară deplasarea persoanei într-o locație fizică, toată această interacțiune s-ar putea muta online. Asta ar duce și la o reducere de costuri și la posibilitatea de a oferi servicii mai bune la prețuri mai bune”, explică Chiș.

Această dezvoltare a economiei digitale, impulsionată de un cadru legislativ propice, și dezvoltarea infrastructurii de comunicații i-ar putea oferi României șansa de a crea un brand de țară din acest domeniu, brand ce ar însoți companiile românești în procesul lor de internaționalizare.

Citește și Tudor Manea, eMAG: Am prelungit până la finalul anului munca de acasă și am angajat 1.100 de persoane în pandemie

”Evident că, sub această umbrelă a brandului de țară, companiile românești vor prospera, pentru că altfel vor fi văzute atunci când vor intra pe o piață străină. Așa cum o companie germană este asociată cu produse de calitate, durabile, tehnologie, prin simplul fapt că e din Germania, așa ne dorim ca pe termen mediu să fie privite și companiile românești de tehnologie, această asociere între România și IT să devină una naturală, când te gândești la România primul lucru care să îți vină în minte să fie IT”, este de părere Chiș.

Citeste si:
IDC MarketScape poziționează VTEX drept lider în cel mai recent...
IDC MarketScape poziționează...

Ne putem aștepta la un jucător mare din e-commerce care să intre pe piața din România?

Intrarea pe piața de e-commerce din România a unei companii globale este condiționată de o serie de elemente ce țin în mare parte elemente precum volumul plăților cu cardul, nivelul segmentului de comerț electronic, situația infrastructurii de transport și obiceiurile de consum.

Citește și eMAG: Am economisit 1.500 de ani de așteptare prin Instant Money Back

”Multe dintre aceste condiții țin, până la urmă, de gradul de digitalizare a societății, indicatori pentru îmbunătățirea cărora mai avem destul de mult de lucru. Pentru un jucător global să devină cu adevărat interesat să intre pe piața românească va trebui să mai urcăm câteva locuri în clasamentul DESI”, precizează Chiș, care consideră că mai importantă decât discuția despre posibila intrare a unui jucător străin pe piața din România trebuie să rămână cea despre intrarea unor jucători români pe piețele străine.

DESI (Digital Economic and Society Index) este un studiu anual ce evaluează performanța digitală a Europei și urmărește evoluția statelor membre ale UE în ceea ce privește competitivitatea digitală. În ediția publicată la finalul lunii iunie din 2020, România s-a clasat pe locul 26 din 28 între statele membre UE, poziție obținută în baza a cinci criterii cheie - conectivitate, capital uman, utilizarea serviciilor de Internet, integrarea tehnologiei digitale și serviciile publice digitale.

Sursa foto: Agerpres Foto

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea eCommerce »



Setari Cookie-uri