”Comenzile după starea de urgență au crescut și cu 300%, proprietarii de magazine online s-au obișnuit la un anumit nivel, apoi au urmat scăderi. Mulți dintre ei își doresc acum să revină la acel nivel însă este clar că, deși o creștere se va menține, nivelul înregistrat la startul pandemiei nu este ceva ce se va menține”, spune Sorin Drăghici.

DWF, agenţie de marketing digital specializată în SEO, s-a concentrat în timpul pandemiei și pe optimizarea în online a magazinelor care până nu demult vindeau doar în locații fizice.

”Când magazinele s-au închis, traficul s-a mutat în online. Noi am oferit soluții magazinelor care anterior aveau doar magazine fizice, pentru a înțelege mai bine de unde le vine traficul și cum pot trimite clienții din offline în online. Per ansamblu, clienții care au avut un mode de business defectuos au cedat, ceilalți s-au adaptat. Prin adaptare mă refer și la găsirea unor noi produse care să înlocuiască produsele tradiționale ale magazinului, care poate în pandemie nu mai erau căutate”, explică Sorin Drăghici.

Acesta le recomandă antreprenorilor care au trecut recent din offline în online să se concentreze pe o promovare a afacerii pe doar trei canale (de exemplu: Facebook, Google, comparatoare de prețuri sau marketplace-uri) și pe un focus mai mare pe propriul brand, astfel încât clienții să comande mai mult direct și mai puțin prin marketplace-uri, de exemplu, care uneori pot genera costuri ridicate pentru business.

Sorin Drăghici a participat la ecomTEAM 2020, eveniment organziat de wall-street.ro, powered by FAN Courier, VTEX (Main partner), eMAG (gold partner), UniCredit Bank (gold partner), P3 Logistic Parks (gold partner), Gun Media (silver partner), Retargeting (silver partner), DWF (silver partner), CBRE (silver partner), Merchant Pro (silver partner), Plăți Online (sponsor), Canopy (sponsor), Veranda Mall (sponsor), Libris.ro (supporting partner), ARMO (supporting partner). Parteneri media: Cariere, Retail-Fmcg.ro, SmartBill, eComJobs.

Sursa foto: Shutterstock