Valoarea totală a volumelor tranzacţionate online cu ocazia Black Friday 2020 a ajuns la 349 de milioane de lei, în creştere cu 78% comparativ cu ediţia de anul trecut a campaniei, arată datele finale centralizate şi publicate de către procesatorul de plăţi online, PayU România, preluate de Agerpres.ro.
Potrivit sursei citate, numărul de tranzacţii online a ajuns la 539.000, aproape dublu faţă de anul anterior, cu rate de creştere de 95%.
Minutul de aur a fost consemnat în intervalul orar 7:44 - 7:45, când au fost efectuate 4.792 de tranzacţii, cu 124% mai mult decât la Black Friday 2019.
Valoarea medie a coşului de cumpărături a fost de 647 lei, în scădere cu 8%, iar a celui în rate de 1.028 lei, în urcare cu 2% şi mai mare cu 60% decât coşul mediu de cumpărături.
Totodată, tranzacţiile cu plata într-un singur click au crescut cu 117% faţă de anul precedent, în timp ce ponderea lor se apropie de 50% din total tranzacţii realizate cu cardul.
În plus, românii au cumpărat online în rate în valoare de 90 de milioane de lei, în creştere cu 15% în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului precedent.
Principalele categorii de produse cumpărate de către români, în ordinea vânzărilor, au fost: IT&C, Home & Deco (inclusiv decoraţiuni de Crăciun), Fashion, Parfumuri & Beauty, Cărti şi jocuri, Jucării.
Citeste si:
De asemenea, Black Friday în România rămâne un eveniment de interes şi pentru posesorii de carduri emise în alte ţări. Astfel, pe segmentul cross-border s-a înregistrat o creştere de 124% faţă de anul precedent, cu o pondere de 10% din total tranzacţii.
Topul primelor trei ţări în acest sens sunt: Marea Britanie - cu peste 80% din totalul tranzacţiilor cross-border, Ucraina şi Statele Unite ale Americii.
Pe de altă parte, retailerul eMag a comunicat faptul că la ediţia din acest an Black Friday a înregistrat comenzi de 585,7 milioane de lei, cu 17% peste cele de anul trecut, şi de 17 ori mai mult decât în urmă cu 10 ani, când avea loc prima ediţie a campaniei de reduceri.
Conform datelor centralizate, 54,58% dintre comenzi au fost plătite cu cardul online, fiind pentru prima dată când cardul bate plata cash.
Citeste si:
În total, au fost comandate peste 1,7 de milioane de produse din 3.000 de categorii, cu peste 30% mai mult faţă de anul trecut. În acelaşi timp, 70% din totalul comenzilor de Black Friday vor fi expediate în primele cinci zile, iar 38,62% dintre acestea sunt alocate la easybox, în localităţile disponibile.
Sursa foto: Shutterstock
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: