Chiar dacă previziunile pentru 2020 de Black Friday au indicat o scădere în puterea de cumpărare a consumatorilor la nivel internațional, din cauza impactului crizei economice, magazinele online de pe platforma dezvoltată la Baia Mare au înregistrat creșteri semnificative atât în ceea ce privește numărul de comenzi, cât și numărul de produse vândute, respectiv peste 42.000 de comenzi înregistrate și peste 135.000 de produse vândute, precizează reprezentanții Gomag

O cifră de referință pentru comerțul online în general, dar și în particular pentru campania de anul acesta pe Gomag, este creșterea plăților cu cardul. Peste 25% din comenzile magazinelor online au fost efectuate cu cardul, comparativ cu 15% acum 2 ani.

1.000 de magazine noi în ultimele luni

Pe platforma Gomag au fost activate peste 1000 de magazine noi în ultimele luni, un procent semnificativ reprezentând afaceri locale care aveau deja puncte de vânzare offline. Astfel, vânzările generate de magazinele de pe platformă pentru anul în curs au generat o creștere majoră față de anul precedent, însumând peste 500 mil lei.


Pentru Black Friday 2020, mai mult ca în anii precedenți, s-au observat verticale cu creșteri remarcabile pe industrii precum: Baby & Kids, Electronice, Casa și Grădina, Frumusețe, Moto. Clienții au cumpărat, în medie, câte trei produse din magazinele online, iar cea mai mare comanda finalizată a fost de 28.000 lei.

Gomag este o platformă e-commerce 100% românească, fondată de antreprenorii Cosmin Dărăban și Aurelian Motica. Platforma găzduiește aproximativ 1.800 de magazine online, cărora le oferă servicii pe baza unui abonament lunar, ce pornește de la 1 euro pe zi pentru afacerile aflate la început de drum, și pachete personalizate pentru business-urile cu volume mari de vânzări. Platforma integrează programul Partener Gomag, prin care clienții primesc suport în relația cu furnizorii de servicii online (marketing, design, consultanță, hosting etc).