Pandemia împinge românii să plătească mai mult cu cardul: cum arată cifrele unuia dintre cei mai mari procesatori din regiune

Restricțiile impuse odată cu declanșarea pandemie de COVID-19 și-au pus amprenta semnificativ asupra obiceiurilor de consum ale românilor. Unii dintre ei au ales pentru prima dată să cumpere online, în timp ce alții au plătit pentru prima dată online cu cardul cumpărături pe care în trecut alegeau să le achite cu numerar. Toate aceste schimbări se văd în datele procesatorilor de plăți, care înregistrează creșteri la care nimeni nu s-ar fi așteptat la începutul anului. Elena Gheorghe, Country Manager PayU România, a vorbit, în cadrul unui interviu acordat wall-street.ro, despre evoluția plăților de la începutul pandemiei.

Starea de urgență intrată în vigoare la jumătatea lunii martie a acestui an a împins numeroși comercianți care nu aveau un canal de vânzăre online să își concentreze eforturile în această direcție, eforturi ce au necesitat și implementarea unei soluții de plată online pentru clienții care urmau să le viziteze ”noua locație”.

De partea cealaltă, clienții s-au trezit în imposibilitatea de a-și mai face cumpărăturile de la magazinele preferate din mall-uri sau chiar și de la cele ce nu se aflau în apropierea locuinței lor. Toate aceste aspecte, plus o campanie publică fără precedent în ceea ce privește susținerea plații cu cardul și riscurile sanitare asociate utilizării numerarului au făcut ca, pentru mulți români, cardul să nu mai reprezinte doar bucata de plastic de pe care își scot banii în ziua de salariu, ci și instrumentul principal atunci când vine vorba de achitarea unui produs sau serviciu.

Elena Gheorghe, PayU România: vedem o creștere a adopției plății cu cardul în online de 70%

Dacă anul trecut se discuta despre o pondere medie a plății cu cardul în online de aproximativ 21%, cu un maxim de 32-33% la unii comercianți, anul acesta estimările PayU România vorbesc despre o medie de 36% și un maxim raportat de unii comercianți de 50%.

” Pentru comercianții din portofoliul PayU România, care au participat la ediție de Black Friday a acestui an, am observat o creștere de 95% a numărului de tranzacții comparativ cu cifrele raportate de aceștia în ediția precedentă. De asemenea, în minutul de aur am înregistrat aproape 5.000 de tranzacții, cu 124% mai mult față de ediția precedentă”, precizează Elena Gheorghe, pentru wall-street.ro.

Elena Gheorghe este unul dintre speakerii evenimentului European Digital Commerce, powered by VTEX și organizat de wall-street.ro. Te poți înscrie gratuit AICI.

Citeste si:
Piața de fashion online din România va depăși pragul de 1 miliard...
Piața de fashion online din...

O evoluție importantă a fost înregistrată și în ceea ce privește plata cu un singur click, ce poate fi realizată odată ce clientul și-a înregistrat cardul în contul pe care îl are pe platforma comerciantului. Acest tip de plată a ajuns la o pondere de 50% din totalul plăților online cu cardul procesate de PayU România, față de 34% în 2019,

”De la începutul pandemiei, în conturile comercianților din portofoliul nostru au fost salvate peste un milion de carduri, astfel încât să se poată efectua plata online printr-un singur click. Pandemia a confirmat datele noastre anterioare conform cărora UX-ul (user experience) joacă un rol cheie în convingerea noilor clienți să cumpere online”, precizează Elena Gheorghe.

Industriile care au înregistrat o creștere semnificativă în această perioadă sunt: IT&C și magazinele de tip marketplace - care oferă o multitudine de categorii de produse, food, home&deco, fashion, jucării, utilități. În ceea ce privește valoarea medie a coșului de cumpărături, reprezentanta PayU vorbește de o creștere de aproximativ 10%, până la 45 de euro.

2021 va fi marcat de inovațiile aduse de PSD 2

Elena Gheorghe consideră că directiva PSD2 va dicta în principal inovațiile care vor apărea anul viitor în ceea ce privește plățile online, una dintre acestea fiind sistemul 3D Secure 2.0.

Directiva europeană de plăți PSD2 vine de la 1 ianuarie 2021 cu o serie de reglementări în ceea ce privește autentificarea plăților online, ce au în centru componenta de SCA(strong costumer authentication). Astfel, pentru ca plata să fie autentificată, de cele mai multe ori trebuie confirmați doi din trei indicatori de autentificare ai clientului. Acești indicatori reprezintă ceva ce clientul știe(un PIN sau o parolă setată de el), deține (un smartphone cu o aplicație de mobile banking) și ceea ce este (amprentă sau recunoaștere facială).

Citeste si:
Plata cu cardul de Black Friday: cum arată cifrele PayU România
Plata cu cardul de Black...

Elena Gheorghe este unul dintre speakerii evenimentului European Digital Commerce, powered by VTEX și organizat de wall-street.ro. Te poți înscrie gratuit AICI.

Reprezentanta PayU România precizează că o parte semnificativă din tranzacțiile autentificate cu parola 3D Secure este deja migrată la varianta 2.0.

”În acest moment lucrăm la migrarea tranzacțiilor care se pot integra la excepții, conform 3D Secure 2.0. Excepțiile la care ne referim sunt cele legate de MIT (Merchant - Initiated Transactions) și TRA (low value risc transactions - tranzacții până la 500 de euro, în funcție și de rata de fraudă a acceptatorului)”, adaugă Elena Gheorghe.

Citeste si:
Biometria, preferată de români pentru autorizarea plăților online...
Studiu Mastercard: biometria...

Sursa foto: max.ku / Shutterstock.com
Despre autor
Armand Iliescu
Armand s-a alăturat echipei Wall-street.ro în anul 2016, an în care a și finalizat cursurile Facultății de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion . De-a lungul timpului a acoperit domenii precum FinTech, Finanțe-Bănci și Fiscalitate. A pus umărul timp de patru ani la consolidarea proiectului Future Banking , dedicat industriilor FinTech și digital banking, din poziția de Head of Growth. Tot în cadrul aceluiași proiect a dat startul emisiunii FinTech Friday,...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea eCommerce »



Setari Cookie-uri