DPD România vine după un an 2020 în care a înregistrat o creștere de 39% a afacerilor, an în care industria de e-commerce a fost vedetă la nivel global. Elena Andrei, Business Development & Marketing Manager DPD România, a fost invitata noastră la emisiunea eCommerce Monday, organizată de wall-street.ro, unde a vorbit despre noi opțiuni de livrare pentru piața locală, dar și modul în care operațiunile au evoluat în ultimul an.

Un serviciu pe care DPD România îl testează în prezent în București se numește ”Predict”. Prin intermediul acestuia, curierii companiei nu le mai oferă clienților clasicul interval orar de livrare, ci îl restrâng semnificativ. Concret, în loc de clasicul 9-17, în mesajul primit vei da cu ochii de un interval orar precum 10-11 sau 13-14, de exemplu.

”Deocamdată e valabil pentru București, dacă funcționează bine aici, pănă la finalul anului îl vom implementa și în celelalte orașe mari. După o lună de teste suntem la un procent de 92% livrare în intervalul respectiv”, explică Elena Andrei.

Nevoia de produse esențiale de anul trecut a avut un impact semnificativ în ceea ce privește metodele de livrare preferate de către români, atât ca locație de livrare cât și ca rapiditate. Elena Andrei precizează că livrarea la lockere a avut o creștere de 200% pentru DPD România în 2020, față de 2019. De asemenea, s-a observat și o migrare a cumpărătorilor dincolo de magazinele preferate, către jucătorii noi din piață.

”Dacă în anii trecuți ne era foarte greu să convingem magazinele online să integreze lockerele noastre, acum cerința vine foarte mult din partea lor pentru că există mai multă flexibilitate, îți poți ridica produsele când vrei tu, fără a interacționa cu curierul sau a-l aștepta să îți livreze”, punctează Elena Andrei.

La nivel de grup, o altă modalitate de livrare constă în oferirea unui link prin care cumpărătorul să își poată redirecționa coletul la vecini sau într-un loc sigur, modalitate pe care Elena Andrei speră ca DPD să o poată implementa în anii următori și în România.

Creștere de 39% pentru DPD România în 2020

Creșterea industriei de e-commerce a fost de peste 27% la nivel european, iar țara noastră a depășit această bornă, situându-se undeva între 30-35%. În ceea ce privește business-ul DPD România, creșterea a fost de 39%.

”Atât în România, cât și la nivel de grup, vorbim de o accelerare cu până la 3-4 ani față de ce s-a bugetat în 2019”, precizează Elena Andrei.

Pandemia a adus mai multe colete la ușa celor obișnuiți să cumpere online, dar și primele colete în rândul multor români care nu au cochetat cu industria până la declararea stării de urgență.

Elena Andrei vorbește despre 15 milioane de cumpărători online noi la nivel european, pe care îi împarte în două segmente pe baza datelor de la nivelul grupului. În piața din Vest, dar și în România, e-commerce-ul a făcut cunoștință cu mai mulți seniori, cumpărători cu vârste de peste 55 de ani.

”Ei vin cu o putere de cumpărare destul de mare, mai ales pe piețele vestice, dar și un comportament mai tradițional, nu se uită la review-uri, nu caută pe social media, doresc doar livrarea acasă și nu sunt interesați de viteză. Sunt practic compărătorul ideal pentru magazinele online”, consdieră Elena Andrei.

O altă caracteristică punctată de reprezentanta DPD România, mai ales pentru piața locală, doarece în piețele mature a devenit deja un fenomen normal, ține de creșterea cumpărătorilor din zonele rurale, aflate la distanța mai mare de principalele orașe. Principalele motive care au dus la această creștere țin de migrarea de la oraș la sat a celor care lucrau de acasă, dar și faptul că în lockdown, comerțul electronic era una dintre puținele, dacă nu singura modalitate, în unele cazuri, prin care se puteau achiziționa produse esențiale.

Reprezentanta DPD consideră că anul acesta industria de e-commerce din România va înregistra o creștere de 10-12%, iar DPD România, din datele curente, se va situa undeva la 20% creștere.

Plățile cu cardul au crescut semnificativ în perioada de lockdown pentru coletele comandate prin DPD România. Plata online pentru coletele trimise prin DPD se situa la 80%, după ce cu un an înainte acest procent era situat în dreptul platei ramburs.

”Pentru că avem posibilitatea de plată cu cardul la curieri, creșterea a fost undeva de 300%”, adaugă Elena Andrei. Ediția integrală a emisiunii eCommerce Monday în care a fost invitată o puteți urmări mai jos.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Armand Iliescu
Armand s-a alăturat echipei Wall-street.ro în anul 2016, an în care a și finalizat cursurile Facultății de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion . De-a lungul timpului a acoperit domenii precum FinTech, Finanțe-Bănci și Fiscalitate. A pus umărul timp de patru ani la consolidarea proiectului Future Banking , dedicat industriilor FinTech și digital banking, din poziția de Head of Growth. Tot în cadrul aceluiași proiect a dat startul emisiunii FinTech Friday,...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri