Aproape două treimi (65%) dintre companiile globale prevăd o creştere a numărului controalelor pe tema preţurilor de transfer în general, iar mai mult de jumătate (53%) anticipează o verificare mai atentă a documentelor referitoare la acestea, reiese din rezultatele unui studiu publicat, luni, de EY.

Preţurile de transfer sunt preţurile la care se derulează tranzacţiile între companiile din cadrul aceluiaşi grup, care trebuie să fie echivalente cu preţurile la care ar fi fost încheiată o tranzacţie similară între părţi independente, în condiţii economice comparabile, menţionează EY România, potrivit Agerpres.

Ediţia 2021 a studiului EY International Tax and Transfer Pricing relevă, totodată, că 48% dintre respondenţi preconizează controale mai riguroase care să vizeze aspecte multiple sau întregi lanţuri creatoare de valoare.

Potrivit sursei citate, printre temele menţionate de către cei chestionaţi cu cea mai mare probabilitate de a face obiectul controalelor se află cele legate de proprietatea intelectuală, cum ar fi localizarea activelor şi dreptul de proprietate asupra acestora şi controlul riscurilor (38%), sediile permanente (37%) şi serviciile de consultanţă şi management (36%).

În ceea ce priveşte companiile locale, mai îngrijorătoare decât creşterea numărului de inspecţii fiscale în zona preţurilor de transfer sunt schimbările în modalităţile de abordare şi în volumul informaţiilor solicitate de către autorităţi.

În acest context, şase din zece (61%) directori executivi au declarat că e posibil să ia o serie de măsuri în următorii doi ani prin care să modifice abordarea organizaţiei lor în legătură cu preţurile de transfer, precum şi cu operaţiunile, activităţile de conformitate şi documentaţia. Respondenţii au menţionat diferiţi vectori ai acestor schimbări, printre care se află: modificările aduse modelului lor de afaceri (52%), lanţul de aprovizionare (43%), telemunca (46%) sau presiunea exercitată de aspectele de mediu, sociale şi de guvernanţă (36%).

De asemenea, multe dintre persoanele chestionate anticipează consecinţe generate de faptul că lucrătorii lor sunt blocaţi în afara jurisdicţiei în care sunt angajaţi, iar 47% deja se confruntă cu aceste probleme, în timp ce aproape jumătate (49%) consideră că probleme de acest gen ar putea apărea în următorii doi ani.

Conform EY, 76% dintre respondenţi se confruntă cu dificultăţile creşterii volumului şi complexităţii reformelor fiscale de la nivel global, 71% consideră că aceste reforme vor avea drept consecinţă creşterea costurilor organizaţiilor lor asociate cu preţurile de transfer, iar 30% anticipează că aceste costuri se vor majora cu cel puţin 10% în următorii trei ani.

În plus, reglementările noi sau în evoluţie sunt considerate de către 58% dintre directorii executivi drept unul dintre principalii trei factori de risc asupra preţurilor de transfer, în timp ce un sfert (25%) le menţionează drept principalul factor.

Preţurile de transfer sunt preţurile la care se derulează tranzacţiile între companiile din cadrul aceluiaşi grup, care trebuie să fie echivalente cu preţurile la care ar fi fost încheiată o tranzacţie similară între părţi independente, în condiţii economice comparabile, menţionează EY România. "Dacă preţul tranzacţiei între afiliaţi nu este în "intervalul de piaţă", se consideră că profiturile obţinute de părţi în urma tranzacţiei nu sunt corect reflectate, afectând astfel impozitele şi taxele plătite", notează compania de consultanţă.

Studiul EY International Tax and Transfer Pricing a fost realizat pe un eşantion de 979 de profesionişti din domeniul preţurilor de transfer, din 53 de ţări şi 25 de sectoare de activitate.

EY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 312.250 de angajaţi în peste 700 de birouri în 150 de ţări şi venituri de aproximativ 40 miliarde de dolari în anul fiscal încheiat la 30 iunie 2021.

Prezentă în România din anul 1992, compania de consultanţă este liderul de pe piaţa serviciilor profesionale, cu peste 800 de angajaţi pe plan local şi în Republica Moldova.

Sursa foto: Shutterstock
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri