În mod cert, brandurile nu își mai permit să nu existe în online, însă discuțiile nu ar trebuie să graviteze în jurul ideii de a avea sau nu prezență în online, ci a modului în care o companie se poate diferenția într-o piață a online-ului extrem de competitivă, unde jucătorii pun la bătaie o multitudine de resurse.

Dacă sunt un retailer în offline și nu am în online, am un dezavantaj competitiv, așa că primul lucru pe care-l fac e să rezolv dezavantajul pentru că acela mă matură din piață. În același timp, dacă sunt un magazin 100% online, păi acesta e un punct de paritate, mă pune doar într-o competiție directă sau indirectă cu companii precum Fashion Days, eMAG sau cei care au buzunare foarte adânci.

Online-ul e o joacă pentru cei care au bani, resurse, așa că trebuie să fii pregătit. Noi vedem aici că fără online nu se poate. Bun, dar care e avantajul competitiv dacă sunt în online?”, a declarat Mihai Bonca, Senior Consultant la Brand Architects, în cadrul retailArena 2021, una dintre cele mai importante conferințe de business dedicate industriei de retail, FMCG și eCommerce.

Mihai Bonca este de părere că în 2021, a exista în online este ca și cum „ai fi racordat la electricitate”, însă diferența va consta în modul în care te diferențiezi față de competitorii tău, aspect de care retailerii din România se preocupă destul de puțin.

„Următoarea întrebare mult mai profundă e cum reușești să te diferențiezi. În offline, dăm cu parfum facem training angajaților, chemăm un arhitect. În online nu ai acești diferențiatori. Trebuie să ai operațiuni și preț. Totul se reduce la aceste două chestiuni, unde investește Amazon de pildă. Întrebarea e: pot să joc acest pe termen lung? Dacă nu pot să joc, va trebui să mă reorientez”, a mai precizat specialistul.

retailArena 2021: A Game of The Future, powered by Retail.ro și wall-street.ro, îl are ca Main Partner pe VTEX, iar Online Commerce Day Partner este FAN Courier. P3 Logistic Parks, Carrefour și Upswing sunt Gold Partners, DWF, eSolutions, Gun Media, Jysk, GLAMI, Iulius, Altex, eMAG Marketplace, SoftOne, Signify și Agroland sunt Silver Partners, iar Environ, Karcher, Simplify by KLG, BeeFast, MTH Digital, MerchantPro, Optimized, Colosseum și Nespresso sunt sponsori ai evenimentului.

Sursa foto: Ovidiu Udrescu

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Raluca Juncu
Raluca este unul din reprezentanții entuziaști și curioși ai generației Millennials. A studiat Jurnalism la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării la Universitatea din București și a urmat un master în Comunicare și Resurse Umane, în cadrul aceleiași instituții. Timp de doi ani a fost redactor la revista Forbes România și colaborator în cadrul mai multor proiecte editoriale precum Top 500 companii , Top 30 cele mai influente femei, precum și...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri