Aproximativ 70% dintre magazinele online nu sunt pregătite pentru a face faţă creşterilor de trafic de Black Friday, în condiţiile în care traficul magazinelor online se dublează, de regulă, dar poate creşte, în unele cazuri şi de zece ori, susţin reprezentanţii unei companii de hosting (găzduire web) din România, citați de Agerpres.

"Magazinele online ar trebui să ia în calcul accesarea de soluţii scalabile, precum VPS sau servere dedicate, pentru a asigura un upgrade cât mai rapid. Black Friday, perioada cu cele mai mari reduceri din an la magazinele online, aduce şi un număr mare de vizitatori pe website-urile acestora, care, deşi de dorit, poate cauza serioase probleme comercianţilor: de la încărcări greoaie ale paginilor, până la perioade mari de inactivitate, care se traduc prin pierderi semnificative în vânzări", potrivit unei analize a MxHost, una dintre cele mai mari companii de hosting din România.

În acest context, specialiştii MxHost au pus la punct un ghid despre cum ar trebui să se pregătească magazinele online pentru perioada de Black Friday. Astfel, proprietarii de magazine online ar trebui să analizeze din timp obiectivele campaniei de Black Friday, să facă un stress-test pentru a fi siguri ce nivel de trafic suportă propriul magazin online, să anunţe furnizorul de servicii de hosting că vor oferi reduceri de Black Friday, să pregătească din timp resursele disponibile pentru Black Friday pentru a primi cât mai mulţi utilizatori.

De asemenea, proprietarii de magazine online ar trebui să ia în calcul accesarea de soluţii scalabile, precum servere private virtuale (VPS) sau servere dedicate, pentru a avea garanţia unui upgrade cât mai rapid, în cazul în care nevoia apare.

"Problemele apar, în general, atunci când magazinele online fac schimbări în planul de găzduire web chiar în ziua de Black Friday, din cauza unor probleme de funcţionare întâmpinate atunci, ca timpi măriţi de încărcare a site-ului, căderi sporadice ale magazinului online, căderi masive etc. Chiar şi atunci, în ziua de Black Friday, se pot opera schimbări, însă acestea pot necesita câteva ore de mentenanţă, fapt care va genera pierderi în vânzări. Din această cauză, sfătuim toate magazinele online ce doresc să pregătească reduceri de Black Friday să facă aceste pregătiri de dinainte, astfel încât mentenanţa să poată avea loc într-un moment cu trafic redus sau inexistent. Doar aproximativ 30% dintre clienţi ne solicită cu câteva săptămâni înainte să operăm schimbările necesare pentru ca magazinul lor online să facă faţă cu brio perioadei de Black Friday. Iar acest procent se extinde la nivelul întregii pieţe", spune Adrian Chiruţă, fondator MxHost.

Totodată, pentru magazinele online ce doresc să desfăşoare campanii de Black Friday, specialiştii nu recomandă găzduirea de tip shared - acest tip de găzduire are o limită care, odată atinsă, poate face website-ul inaccesibil. Resursele de pe acest tip de găzduire sunt în general, limitate, iar scalabilitatea este redusă în cazul găzduirii shared, necesitând mai mult timp pentru a migra site-ul web pe o soluţie scalabilă.

Conform reprezentanţilor MxHost, magazinele online ar trebui să ia în calcul utilizarea de soluţii scalabile, precum VPS (Servere private virtuale) sau servere dedicate, pentru a asigura un upgrade cât mai rapid. Utilizarea serverelor private virtuale (VPS) este o soluţie potrivită pentru magazinele online mici şi medii care înregistrează un trafic mult mai mare în perioada de Black Friday. Serverele de acest tip pot reprezenta cea mai bună soluţie, atât din perspectiva costurilor, cât şi din perspectiva scalabilităţii.

În cazul magazinelor online de mari dimensiuni, care necesită mai multe resurse, specialiştii MxHost recomandă propriul server dedicat. Această soluţie este recomandată magazinelor online importante, care vor să fie pregătite pentru orice nivel de trafic. Atunci când accesează o astfel de soluţie, au o siguranţă aparte: orice probleme ar apărea din perspectiva resurselor, shop-urile online le vor putea depăşi cu uşurinţă.

Odată ce magazinele online şi-au pus la punct toate serviciile necesare pentru campania de Black Friday, se pot concentra din nou pe partea de business, lăsând în sarcina furnizorului de găzduire web funcţionalitatea magazinului online în perioada de Black Friday.

"Este foarte importantă relaţia dintre magazinele online şi furnizorul de servicii de hosting. Aceasta nu trebuie să fie întreţinută doar de probleme - proactivitatea este cheia în cazul unei relaţii sănătoase de business. Pentru a anticipa această perioadă încărcată, suplimentăm echipa pe partea de suport şi pregătim servere în plus, pentru a ne asigura că suntem pregătiţi, indiferent de cerinţele clienţilor", a mai spus Adrian Chiruţă.

În ceea ce priveşte investiţia din partea comercianţilor online, aceasta este foarte mică şi se recuperează rapid, susţin reprezentanţii MxHost. În medie, o astfel de investiţie se ridică la aproximativ 100 de euro, pentru luna noiembrie, atunci când vorbim de servere VPS, şi poate ajunge până la 300 de euro, în cazul serverelor dedicate. Mai mult, spun specialiştii MxHost, pregătirea magazinului online pentru perioada de Black Friday trebuie să fie văzută ca orice altă investiţie şi inclusă încă de la început în bugetul de pregătire a evenimentului de Black Friday.

MxHost este una dintre cele mai mari companii de hosting din România, parte a Grupului H88 Web Hosting. MxHost are o vechime de peste 17 ani pe piaţă şi oferă servicii premium de găzduire web şi servicii conexe, la un buget accesibil oricărei afaceri. În prezent, compania are peste 25.000 de clienţi, şi administrează şi găzduiesc peste 50.000 de domenii web în 2 centre de date (Cluj-Napoca şi Bucureşti).

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri