Industria de e-commerce s-a bucurat în ultimii doi ani de creșteri spectaculoase odată cu venirea pandemiei care a schimbat radical obiceiurile de consum ale românilor și nu numai. Pentru magazinele online, însă, bătălia a fost mai mare pe vizibilitate, fiind nevoiți să-și pună la bătaie toate resursele pentru care produsele să ajungă la cumpărători cât mai rapid, fie la ușile lor, fie în rețeaua de lockere. În ajutorul lor vine și Baselinker, o platformă de automatizare a vânzărilor care s-a impus ca lider de piață în Polonia. Evenimentul de lansare a reunit unele dintre cele mai mari voci din industria de e-commerce din România, la care au participat și antreprenori și manageri care gestionează business-uri de pe alte piețe.

În discursul de deschidere, Ruxandra Geantă, Co-CEO BaseLinker a oferit, în discursul de început al evenimentului câteva detalii despre funcționalitățile platfromei.

„O surpriză neplăcută în business ar fi să conduci într-un picior. Cu asta ne ocupăm noi la Baselinker de fapt, să îți gestionezi toate canalele de vânzare dintr-o singură platformă. Fie că vorbim de automatizări pentru business-uri de orice dimensiune, fie că vorbim de tot felul de instrumente customizate care ajută la un customer experience mult mai plăcut. Facem asta de 15 ani în Polonia. În România suntem de mai puțin de un an. Colegii mei deschid operațiuni în Cehia, Slovacia, Brazilia și avem planuri mari anul acesta, Germania, Marea Britanie.

Azi vă vorbesc puțin despre România, despre platformă, sunt peste 500 de integrări. Granițe nu mai sunt decât cele mentale. Să vindem acum în Europa e mult mai simplu. Avem undeva la 45 de marketplace-uri, sisteme de curierat, de facturare, dar și module care duc la o personalizare destul de bună”, a declarat Ruxandra Geantă, Co-CEO BaseLinker, în deschiderea conferinței.

Mirek Drab, Marketplace Director Empik a oferit o perspectiva despre industria de e-commerce din Polonia, o piață care deține 38 de milioane de gospodării, iar dimensiunea pieței de ridică la 25 de miliarde de euro. „Allegro, cel mai mare jucător din piață e responsabil de 35% din piață. În Polonia avem între 40-50.000 de magazine online. Când vorbim de categoriile cele mai vândute, nu cred că e vreo supriză aici, sunt electronicele”, a spus acesta.

Vom vedea constant o opțiune de livare la punct fix. În Polonia vedem că 50% din livrări se fac la puncte fixe și la lockere. E o veste bună din perspectiva adopției și a modului în care se va face livrarea.

Daniel Nicolae, CEO & Co-Founder Innoship

La rândul său, Kateřina Peštuková, Head of Marketplace în cadrul Mall Group a discutat despre situația magazinelor online din Cehia.

„Avem multe magazine online în Cehia, 50.000, asta e interesant pe această piață, cu 10 milioane de locuințe. Deci densitatea magazinelor online per capita e destul de mare. Bineînțeles că asta se datorează situației generate de pandemie, dar chiar și înainte de COVID-19 aveam 400 de magazine online. Legat de categoriile cele mai vândute din Cehia, putem vorbi de electronice, groceries,produse alimentare, cosmetice, DIY, mobilă și sport. Categoria cu cea mai mare creștere pe marketplace este DIY, apoi sunt cele din categoria de menaj și mobilă”, a declarat aceasta în cadrul evenimentului.

Cum a arătat piața de e-commerce în 2021

2021 a fost un an special, așa cum a fost 2020 și cum va fi și 2022. La nivel de volume, 2021 a fost un an mai temperat, este de părere Chief Commercial Officer la FAN Courier.

„Noi am profitat de zona de relaxare în e-commerce pentru a investi în zona de logisitcă. 2022 era așteptat un an de creștere, poate nu la nivelul lui 2020. Lucrurile așa s-au întâmplat, deși situatia din Ucraina a scăzut puțin, dar vedem că livrările au început să își reia cursul.

Florin Toma, Ecommerce Manager DHL Express Romania arată că există o evoluție față de ce s-a întâmplat în trecut, „în ceea ce privește ajutorul pentru businessurile din România, care vor să iasă în afara granițelor. Pentru acest an pare să fie o stagnare față de anii trecuți”.

Elena Agrici, Country Manager Frisbo Moldova arată că orice decizie de cumpărare a românilor e analizată și informată.

„E-commerce-ul e global și dezvoltat în așa fel încât nu mai creează granița între clienți. Orice cumpărător, chiar dacă cumpără de peste granițe, așteaptă o experiență de cumpărare domestică”, a precizat liderul.

Sursa foto: Baselinker Romania

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Raluca Juncu
Raluca este unul din reprezentanții entuziaști și curioși ai generației Millennials. A studiat Jurnalism la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării la Universitatea din București și a urmat un master în Comunicare și Resurse Umane, în cadrul aceleiași instituții. Timp de doi ani a fost redactor la revista Forbes România și colaborator în cadrul mai multor proiecte editoriale precum Top 500 companii , Top 30 cele mai influente femei, precum și...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri