Care sunt cele mai noi tendințe din piața de e-commerce din România, ce vor companiile să implementeze rapid pentru a-și consolida brandurile și pentru a susține creșterea din ultimii doi ani? Acestea sunt doar o parte dintre întrebările la care s-a răspuns în cadrul evenimentului „Ecommerce Expansion Booster: Scale Up With Regional Sales”, eveniment organizat cu prilejul lansării Baselinker în România.

„Ce cer clienții? Ei bine vor să vândă cât mai mult, să profite cât mai mult de acest trafic. Prima dată vor să vândă, pe urmă, pe măsură ce se dezvoltă, se maturizează, încep să înțeleagă că sunt și alte nevoi și alte raportări. Vor să-i înțelegea apoi pe cei care le sunt deja clienți și să comunice mai mult cu ei. Pe de altă parte, sunt foarte atenți la trendurile noi care apar în universul nostru de e-commerce. Așa că atunci când apar jucători sau diferite aplicații îi vor și pe ei. Până acum lucrau în business într-un fel, cu tot ce aveau, însă când apare un jucător nou, îl vor. Când zic jucător mă refer la furnizor de servicii”, a explicat Cosmin Daraban, CEO și fondator al Gomag.

La nivel de implementări de soluții, Arthur Rădulescu spune că cele mai multe solicitări din ultimii doi ani au vizat integrări cu sisteme ERP și VMS.

„Integrările din spate sunt cele mai cerute, ERP, VMS. Acest lucru se întâmplă și pentru că în ultima perioadă, cei care ne sunt clienți au crescut ca mărime. O altă tipologie de solicitări e cea de automatizări pe diverse procese. Pe de o parte sunt cele de procesare a comenzilor și aici mă refer la generarea automată de facturi, AWB-uri, încasări, trimiteri de sms-uri în diverse etape ale comenzii, e-mailuri de follow up sau astfel de automatizări. Pe de altă parte sunt automatizările la nivel de catalog care se traduc prin sincronizări de stocuri, cu furnizorii, cu dropshipperi, expunerea stocurile către diverși alți parteneri, sincronizarea stocurilor cu ERP-urile sau VMS-urile prin conectorii ERP-urilor”, a transmis Arthur Rădulescu, CEO & Founder MerchantPro.

Live Shopping, o tendință care impactează tot mai mult industria de e-commerce

„Teleshoppingul” se intoarce, însă nu în forma sa clasică, ci într-una complet nouă, care și-a câștigat o mare popularitate în Asia, dar și în SUA sau chiar Europa, deopotrivă. Live Shoppingul reprezintă un mix de comerț digital și divertisment, menit să aducă o experiență interactivă, ce simulează prezența ta în magazin. Practic utilizatorii urmăresc în timp real o prezentare a mai multor produse care poate fi realizată fie de un reprezentant al magazinului, fie de o personalitate populară pe rețelele sociale, cum sunt influencerii.

„Am auzit în România că se spune că Live Shopping înseamnă un live pe Instagram sau pe TikTok. Nu e așa. Momentan la noi nu există o cerere pentru că bazinul de clienți nu e încă atât de mare, iar piața nu e educată suficient de mult în direcția asta. Dar este vorba despre conceptul de teleshopping vechi, numai că îl pui pe un site și interacționezi efectiv cu oamenii. E pe super val, vine din China, dar am văzut în Statele Unite, America Latină, în Marea Britanie, în Italia, Spania, Portugalia, am văzut niște evenimente de succes. În timpul evenimentelor, rata de conversie a utilizatorilor de pe site era de trei, patru, chiar și cinci ori mai mare. Oamenii pot să între pe site, deci cine aterizează pe site începe să interacționeze sau pot să ajungă pe site la îndemnul influencerului”, a declarat Cristi Movilă, Eastern Europe General Manager VTEX.

„Cumpără acum, plătește mai târziu”, un trend din ce în ce mai popular

„Cumpără acum, plătește mai târziu” este, fără, îndoială una dintre cele mai inovatoare soluții de creditare disponibilă pentru cumpărătorii din întreaga lume. Luca Mastroianni, VP International PrestaShop, o soluție de tip open-source, cu o colecție extinsă de teme și module, arată că cea mai comună dorință a magazinelor online este nevoie de scalare a businessurilor.

„Plățile, sunt un aspect critic. Un trend care e activ în prezent e soluția `Cumpără acum, plătește mai târziu` și sunt multe cerințe de implementare a acestui sistem. Ai putea să te gândești că acest sistem e relevant doar de la 100, 200 de euro în sus, dar, acum câteva săptămâni discutam cu un manager care comercializează mâncare de animale și care îmi spunea că de când a implementat această soluție, valoarea coșului de cumpărături a crescut și că oamenii s-au îngrămădit să cumpere în stocuri unele produse”, a precizat Luca Mastroianni, VP International PrestaShop, în cadrul evenimentului de la lansare a Baselinker.

Sursa foto: Baselinker

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri