Companiile care furnizează servicii de curierat vor trebui să înceapă să transmită lunar informații despre magazinele online care trimit colete cu plata ramburs. Cel mai probabil, măsura va intra în vigoare de la 1 septembrie, dar se va aplica abia din noiembrie.

ANAF a publicat proiectul de ordin privind raportarea comenzilor cu plata ramburs, care a fost anunțat de Guvern încă din luna mai. Practic, firmele de curierat vor transmite datele la Fisc prin Formularul 395, ”Declaraţie informativă privind trimiterile poștale contra ramburs efectuate de către furnizorii de servicii poștale pe teritoriul naţional”.

Cum arată formularul

Formularul trebuie depus, în format electronic, până în ultima zi (calendaristică) a lunii următoare. El va include doar livrările finalizate în acea lună. Prevederile acestui ordin se vor aplica începând cu luna următoare de la împlinirea unui termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare – adică, cel mai probabil, din noiembrie, dacă ordinul va fi aprobat (ceea ce este practic o formalitate).

Ordinul nu mai trebuie să treacă prin Parlament, deoarece modificarea în acest sens a Codului de Procedură Fiscală a fost făcută printr-o ordonanță de urgență dată în luna mai.

În nota de fundamentare, reprezentanții ANAF afirmă că ”Un specific al activității de comerț online din România este acela că majoritatea cetățenilor care efectuează achiziții online încă preferă ca mijloc de plată sistemul ramburs cu numerar. Mai mult decât atât, comercianții online, în special cei din zona gri, preferă remiterea rambursurilor încasate de operatorii de servicii de curierat de la clienții finali tot cu numerar. Astfel, întrucât operatorii de servicii de curierat reprezintă un intermediar între clientul final și operatorul magazinului online, aceștia colectează și pot furniza informații esențiale pentru ANAF în vederea identificării beneficiarilor reali ai încasărilor aferente tranzacțiilor online.”

Cum vede piața de curierat această măsură

În mai, atunci când a fost anunțată măsura, Cornel Morcov, COO FAN Courier a comentat pentru wall-street.ro semnificația și urmările acesteia: ”Suntem încrezători că va fi o măsură benefică pentru toate părțile implicate și sperăm ca această raportare centralizată să fie suficientă și să nu mai necesite o alta, punctuală, care ar induce un consum mare de timp sau poate chiar alocarea unei persoane dedicate exclusiv, deci un cost suplimentar. În opinia noastră, prin această măsură, autoritățile doresc să se asigure că retailerii online și toți cei care fac comerț online declară veniturile și plătesc taxe și impozite, altfel spus contribuie la un circuit economic corect”.

Companiile de curierat, ca operatori de servicii poștale, aveau deja obligația de a colecta astfel de date, înaintea adoptării acestei măsuri, spunea atunci Cornel Morcov, iar în industrie exista deja o colaborare cu autoritățile.

Citește și: Serviciile de curierat se vor scumpi, pe fondul creşterii inflaţiei şi al preţurilor mari la combustibili

”În ceea ce privește impactul asupra livrării, noua reglementare nu aduce modificări față de procesul actual, astfel că nu va exista un impact direct, imediat și mai ales negativ asupra obiceiurilor de cumpărare instalate în ultimii ani. De asemenea, nu există niciun fel de impact asupra destinatarilor coletelor – aceștia plătesc produsele ramburs sau online și nu vor fi chestionați în legătură cu veniturile pe care le încasează expeditorii. ”

Sursa foto: Agerpres

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Radu Pircă
Radu Pircă a lucrat în presa scrisă, online, TV și radio la ProTV, Cotidianul, stirileprotv.ro, ProFM, Jurnalul și Cultura, printre altele. A ținut seminarii de istoria gândirii politice și istorie politică și a publicat articole de istorie în România și Franța. Este absolvent de Științe Politice, în cadrul SNSPA.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri