ecomTEAM a insemnat 2 zile, 6 Paneluri, 6 workshop-uri, 34 de speakeri, petrecerea ecomTEAM și 12 standuri expoziționale ce au putut fi vazute in person de catre cei aproximativ 250 de participanți. Activitatea vedetă în cadrul ediției din acest an a fost networking-ul, participanții fiind deosebit de activi și bucuroși că au putut comunica din nou față în față.

În spatele ecranelor, ecomTEAM a fost urmărit pe platformele sociale, în cele două zile de eveniment, de 18 447 de vizitatori unici pe platforma Vimeo și a înregistrat un total de 34 186 de vizualizări pe stream-ul Facebook. Numărul total de vizualizări prin intermediul streaming-ului integrat în platforma IC Events a fost de 71.000

Gândit ca un un team building ce îmbină networking-ul cu paneluri și workshop-uri pline de insight-uri valoroase, ecomTEAM 2022 a adresat principalele teme de interes pentru magazinele online. Redăm mai jos unele dintre concluziile discuțiilor:

  • Un marketplace îți oferă o verticală de marketing, un brand de încredere, posibilitatea de a testa produsele și piața.
  • Direcția actuală este cea de omnichannel, maximizarea a cât mai multe canale de vânzare.
  • E necesară o schimbare a modului în care privim fiecare canal de marketing. Dacă dorim profitabilitate din fiecare, gândim pe termen foarte scurt.
  • A gândi omnichannel înseamnă a privi tot ce se întâmplă per total. Un client interacționează cu brandul tău prin toate aceste canale.
  • În momentul de față, principala trăsătură a clienților unui magazin online e căutarea vitezei.

Citește și Rate cu dobândă zero prin cardul de debit: Oney vizează serviciile medicale și o soluție cu până la 60 de rate

Citește și Alex Goagă, VTEX: Scopul retailerilor e acela de a vinde, partea de tehnologie nu ar trebui să reprezinte o provocare pentru ei

  • Odată ce magazinul online are o prezență locală matură și solidă, extinderea internațională e un must-have.
  • Google te iubește când deja te iubește toată lumea. Trebuie să te iubească consumatorul, comunitatea, să se vorbească despre tine.
  • Piața va înțelege beneficiile comenzilor programate în e-grocery.
  • În quick-commerce și e-grocery, cele mai comandate produse sunt cele proaspete.
  • Una din marile bariere în e-grocery: clienții consideră că ”nu le alege nimeni cum le aleg eu”.
  • România este încă o țară de home delivery.
  • Trebuie să utilizăm mai mult serviciul de curierat ca pe un instrument de marketing; poate fi o unealtă de achiziție de noi clienți, dar și de loializare.
  • Magazinele online din România ar trebui să se internaționalizeze, românii din diaspora sunt un public încă neaccesat.
  • Viitorul este investiția în out-of-home delivery.
  • Optimizarea întregului flux logistic al produsului prin trasabilitate ar trebui să fie focusul în perioada imediat următoare.
  • Românii care cumpără online au devenit mai pretențioși și mai bine informați.
  • Trebuie să înțelegem către ce audiență comunică fiecare brand și să construim în funcție de asta strategiile de performance.
  • Tot ceea ce poate fi automatizat trebuie automatizat, dar e necesar să rămână și o componentă umană.

Citește și Lockerele Cargus: cum arată planurile de dezvoltare ale companiei de curierat și ce recomandări are pentru magazinele online

Sursa foto: UDR Ovidiu