Brandurile au câștigat în ultimii doi ani mai mulți potențiali clienți care să le cumpere produsele online, grație evoluției pe care a avut-o industria de e-commerce. Însă, creșterea galopantă a inflației naște provocări ce țin de atragerea și loializarea consumatorilor, care au început să se uite mai atent la banii pe care îi cheltuie și să reducă cumpărăturile din impuls. Robert Trandafir, Online Marketing Strategist și cofondator al agenției Gun Media, a vorbit într-un interviu wall-street.ro despre cum ar trebui să își gândească brandurile strategia de promovare în așa fel încât să rămână în preferințele clienților.

Cofondatorul agenției de digital marketing Gun Media punctează o evoluție clară în ceea ce privește numărul de români care au ales să cumpere online, industria locală de e-commerce fiind estimată de Asociația Română a Magazinelor Online la 7 miliarde de euro în 2022.

Robert Trandafir, cofondatorul agenției de digital marketing Gun Media este unul dintre speakerii evenimentului retailArena, organizat pe 1 și 2 noiembrie, unul dintre cele mai importante evenimente dedicate industriei de retail din regiune. Te poți înscrie AICI.

”Avem două tipuri de clienți, cei care sunt obișnuiți cu comerțul online și cei care nu sunt. Cei din prima categorie devin din ce în ce mai pretențioși pentru că au un istoric și știu ce trebuie să le oferi. La cei din a doua categorie trebuie să ne gândim că nu sunt loiali, că nu au avut încă interacțiune cu brandurile. Astfel, strategiile de digital marketing trebuie să se concentreze pe cele două tipuri de clienți”, adaugă Robert Trandafir, cofondator Gun Media.

Acesta precizează că echipa din care face parte desfășoară multe campanii în care se concetrează foarte mult pe atragerea de noi clienți, pe care să-i aducă în site, să îi convertească și să îi includă în strategiile de fidelizare. El consideră că reclamele clasice despre produse nu mai sunt suficiente pentru a convinge, deoarece comportamentul de cumpărare devine tot mai complex.

”Oamenii se documentează mai mult, compară produsele, prețurile, se uită la review-uri, iar canalele de promovare se întrepătrund tot mai mult. Trebuie gândite strategii de promovare 360”, adaugă Robert Trandafir.

În opinia sa, brandurile trebuie să convingă prin poziționare, prin modul în care comunică, fiind apreciate cele care au inițiative și dincolo de strategiile clasice de promovare.

”Oamenii apreciază mult mai mult transparența și tinerii nu se mai regăsesc în reclamele clasice”, cosnideră Robert Trandafir.

Platformele pe care să îți promovezi brandul

În modul de realizare a campaniilor, Gun Media ține cont de recomandările de licitare automată, dând libertate algoritmului și, în același timp, se asigură că îi oferă „combustibilul” necesar care să permită un A/B testing amplu.

”Folosim materiale personalizate și adaptate fiecărui canal în parte, gândim campanii cross channel care să atingă utilizatorii în toate punctele de interacțiune cu brandul. Nu ne mai concentrăm doar pe produse, ci încercăm să oferim o experiență, să evidențiem utilitatea și modul în care acele produse satisfac o nevoie”, adaugă Robert Trandafir.

El consideră că tradiționalele platforme Google și Facebook încă au rămas motorul promovării plătite, aducând ponderea cea mai mare de vânzări raportate la celelalte canale de promovare plătită.

”TikTok-ul este un canal care a crescut foarte mult, cu precădere în ultimul an. CPC-urile(costurile per click n.r.) sunt mai mici decât în Facebook, e relativ ieftin să îți crești comunitatea prin campanii plătite și se văd rezultate și în conversii. Uneori putem vedea rate de conversii similare cu Facebook. Mai durează până când TikTok-ul va ajunge să aibe performanțe în mod real, însă primele semne se văd deja”, adaugă Robert Trandafir, care mai trece în agendă Pinterest, LinkedIn, dar și campaniile de influencer marketing, despre care spune că trebuie luate în vedere de orice brand ce își dorește o crestere susținută.

În același timp, Robert Trandafir avertizează că „era cookie-less”, în care brandurile nu mai pot folosi aceste fisiere(cookie), care stochează informații despre tine, browser-ul tău și comportamentul de pe Internet, se apropie, iar brandurile trebuie să se concentreze pe colectarea datelor de la utilizatori prin instrumente proprii.

”Vorbim de site, blog, conturi de social media, baze de date proprii, aplicații, comunități interne de fidelizare a clienților și multe altele atunci când vorbim de instrumentele ale brandurilor. Ne așteptăm ca, pe viitor, costurile de promovare să crească și mai mult, iar asta va fi și din cauza modului în care se vor colecta date despre utilizatori de către platformele de promovare plătită. Cu cât ai mai puține date, optimizarea campaniilor va fi mult mai greoaie. De aceea, e nevoie ca brandurile să-și extindă canalele de promovare și să își automatizeze flow-ul de comunicare tot mai mult”, precizează Robert Trandafir.

Automatizarea campaniilor de digital marketing

Automatizarea promovării se vede din ce în ce mai clar prin pașii pe care marile platforme le fac.

”De la înlocuirea de către Google a Smart Shopping-ului cu Performance Max, la recomandările de strategii automate de licitare în Google, la obligativitatea ad-urilor tip responsive search ads în Google sau la dinamic ads în Facebook, toate aceste lucruri îndrumă advertiserii să dea o libertate tot mai mare algoritmului în promovare”, explică Robert Trandafir.

El consideră că experiența de cumpărare a clientului(customer journey) e tot mai complexă și e nevoie clar de soluții de automatizare și promovare care să atingă potențialii clienți în toate punctele de interacțiune. De la e-mail marketing, la sms marketing, push notifications, folosirea de instrumente care pe baza Inteligenței Artificiale fac recomandări de produse în site, instrumente de retargetare personalizată cu reclame, toate ajută la o personalizare a comunicării, o eficientizare a costurilor și oferirea unei experiențe unice utilizatorilor, în funcție de nevoile lor.

”Cu cât se automatizeazî campaniile mai mult, cu atât agențiile de performance marketing, în teorie, întră mai puțin să „șurubărească” la campanii și să apese pe butoane. Marele avantaj e că le permite să devină mai creative, să se ducă mai aproape de marketing-ul clientului, să aibă capacitatea de a se dezvolta mai mult pe zona de strategie”, consideră Trandafir.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Armand Iliescu
Armand s-a alăturat echipei Wall-street.ro în anul 2016, an în care a și finalizat cursurile Facultății de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion . De-a lungul timpului a acoperit domenii precum FinTech, Finanțe-Bănci și Fiscalitate. A pus umărul timp de patru ani la consolidarea proiectului Future Banking , dedicat industriilor FinTech și digital banking, din poziția de Head of Growth. Tot în cadrul aceluiași proiect a dat startul emisiunii FinTech Friday,...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri