Global Payments, furnizor de servicii tehnologice de plată, a reunit în cadrul evenimentului “Boost your business” specialiști în retail, e-commerce și servicii de plată, pentru a prezenta cele mai noi trenduri din domeniu și soluțiile de transformare digitală pe care retailerii le pot aborda pentru a se alinia la nevoile tot mai complexe ale pieței și consumatorilor, transmite compania, într-un comunicat de presă.

Astfel, printre noutățile anunțate de companie este amintit fenomenul „contactless”, inițiat sub forma „Tap-N-Go” prin utilizarea cardurilor.

Tranzacțiile prin POS-uri, în creștere

Global Payments pune această informație în context amintind că valoarea și numărul tranzacţiilor de plată realizate cu cardurile au crescut cu 53,3%, în decembrie 2021 comparativ cu aceeași perioadă din 2019, iar la finalul anului trecut, existau 19,6 milioane de carduri bancare, în România.

De asemenea, spun cei de la Global Payments, terminalele POS înregistrează și ele o evoluție puternică în România.

Astfel, conform BNR, în ultimii 3 ani numărul lor a crescut cu 45%, de la 204.348 în 2018, până la aproape 300 de mii, la finalul lui 2021.

Totodată, numărul tranzacțiilor realizate prin intermediul POS-urilor s-a dublat în această perioadă, tranzacțiile atingând și ele o creștere record de 91% în ultimii 3 ani.

Ce este modelul "figital" și cum funcționează

Global Payments susține, de asemenea, că retailerii pot valorifica trecerea la „contactless” prin abordarea unui model „figital” de business, depășind, astfel, provocările legate de personal și managementul stocurilor.

Astfel, „figital” poate deveni orice comerciant care îmbină experiența fizică a clienților din magazin cu cea din domeniul online.

Compania transmite de asemenea că aproape jumătate dintre români (47%) preferă, deja, să folosească metode de plată electronice, chiar și atunci când fac cumpărături fizice (magazine tradiționale, puncte de vânzare etc).

Totodată, mai arată cei de la Global Payments, aplicația GP tom, care transformă telefonul mobil într-un terminal de acceptare a plăților cu cardul (POS), reprezintă un prim pas accesibil de a deveni un retailer „figital” în România.

Aplicația este compatibilă cu toate telefoanele care au sistem de operare Android 8 și un chip NFC încorporat, permite plăți cash, cu cardul sau criptomonede, prin cod QR, Google Pay sau Apple Pay direct în moneda locală.

“În România, avem aproximativ 4000 de dispozitive mobile pe care funcționează aplicația GP tom, iar aproape 95% dintre tranzacții sunt contactless. Cele mai multe plăți se fac la magazinele alimentare și supermarketuri, la hoteluri și resort-uri, la restaurante și fast-food-uri, în magazinele de piese auto sau la dentist. În portofoliul nostru există 226 de categorii de comercianți care folosesc aplicația GP tom, iar tranzacția medie este în valoare de 49 de euro”, a declarat Ionela Mitran, Deputy Sales Director, Global Payments România.

Unele companii au aplicat modelul „figital” sub forma magazinelor de tip self-checkout sau prin adopția plăților biometrice, se mai arată în comunicat.

Importanța embedded finance și "buy now, pay later"

Embedded finance sau strategia financiară integrată reprezintă o altă oportunitate de reinventare a retailului și a comercianților, prezentată în cadrul conferinței organizate de Global Payments, conform informării transmise de companie.

De asemenea, mai transmit cei de la Global Payments, fenomenul “contactless”, digitalizarea, comerțul multi-channel, modelul “figital” sau embedded finance se află printre factorii cu cel mai mare impact asupra evoluției business-urilor și a schimbării de comportament a consumatorilor.

În același timp, se arată în comunicat, serviciile financiare integrate (embedded finance) încep de la terminalele de acceptare a plăților (POS, GP tom, etc), includ diverse forme de împrumuturi sau plăți în rate direct la comercianți, economii, investiții și se pot extinde până la programe de loialitate dedicate clienților.

Pentru retaileri, o extensie naturală a strategiei de finanțare integrată o reprezintă metoda Buy Now, Pay Later (BNPL), mai spun cei de la Global Payments.

Modelul s-a dovedit popular în rândul tinerilor consumatori în timpul pandemiei de COVID-19, când, pe măsură ce comerțul electronic a crescut, tranzacțiile BNPL au ajus să reprezinte 2 din fiecare 100 de dolari cheltuiți în online, anul trecut.

Nu în ultimul rând, amintește Global Payments, companiile BNPL au reprezentat segmentele cu cea mai rapidă creștere în finanțarea consumatorilor, volumul tranzacțiilor ajungând la 120 de miliarde de dolari în 2021, de la doar 33 de miliarde de dolari în 2019, potrivit GlobalData.

Datele de plată, esențiale pentru consumatori și companiile de retail

Utilizarea datelor de plată ale clienților deschide, de asemenea, noi oportunități pentru retaileri, se mai arată în comunicat.

Astfel, statisticile arată că 47% dintre clienți apreciază comercianții care își amintesc preferințele lor de cumpărare, iar 45% dintre ei aleg retailerii care le prezintă oferte, reclame sau sugestii personalizate.

În acest context, compania arată că GP analytics este una dintre aplicațiile web care analizează datele comerciale ale clienților, datele cardului de plată și datele concurenței, pentru a furniza informații despre tiparele de cheltuieli ale clienților.

Totodată, susține compania, analiza acestor date poate oferi avantaje suplimentare retailerilor: identificarea comportamentului de consum al clienților, identificarea produselor populare și actualizarea eficientă a stocurilor, îmbunătățirea campaniilor de marketing și luarea unor decizii informate în privința investițiilor viitoare.

Mai mult, conform statisticilor prezentate de VISA la evenimentul “Boost your business”, din cei 7,9 miliarde de oameni din întreaga lume, 6,9 miliarde folosesc un telefon mobil, iar volumul de plăți la distanță va crește cu 249 de miliarde de dolari până în 2025.

În prezent, 64,4% din vânzările globale de comerț electronic sunt tranzacționate pe dispozitive mobile, iar 99% dintre smartphone-uri vor fi funcționale contactless până în 2024, de la 77,6% în 2019, concluzionează cei de la Global Payments.

Nu în ultimul rând, compania mai arată că retailul, ca sector, are cea mai mare oportunitate de a beneficia de pe urma apariției serviciilor financiare integrate (49% până în 2030).

Astfel, estimările arată că vor domina creditarea și metodele de plată integrate – plăți cu un singur click, direct pe site sau aplicație, până în 2030, valoarea de piață a finanțelor integrate (embedded finance) fiind de așteptat să fie mai mare decât valoarea combinată actuală a tuturor start-up-urilor fintech și a top 30 bănci și companii de asigurare globale.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri